Ihmeellinen hormonikierukka, onko normaalia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...

Vieras
Laitatutin hormonikierukan. ekat 2 viikkoa runsasta vuotoa, viikko tiputtelua ja nyt ilmeisesti kuukautiset ja todella runsas vuoto. Kivut säteilee reisiin ja muutenkin alavatsan seutu kipeä ollut kierukan laitosta asti.
Langat kyllä tuntuu kun kokeilee, että kierukka on paikoillaan.
Odotin niukempia kuukautisia, koska mulla normaalisti todella runsas vuoto..
Helpottaakohan tämä ajan kanssa ja nuo kivut myös, vai sopiiko tämä kierukka mulle sit ollenkaan?? Kokeimuksia kaipailen muilta!

Jaaaa, en muista et itsellä olis ollu mitään alkuajan vuotoja tai kipuja. Laitatin kierukan just runsaiden menkkojen takia ja ne jäivätkin kokonaan pois n. 4 vuodeksi. Otatin pois sitten kun migreenit vain lisääntyivät eli ei oikein ollu hyvä sekään.

Mulla kesti hormoonikierukan laittamisen jälkeen, n 6kk vuotoa enemmän tai vähemmän. Ajan kanssa väheni ja näin 5v olleena, ei juurikaan enää ole edes kuukautisia. (Mullakin oli aiemmin todella runsaat kuukautiset.) Nyt odottelen papa- tulosten saapumista, että saisin vaihdattaa kierukan uuteen :)

Mulle ei sopinut Mirena lainkaan, vuosin verta 3kk tauotta, kun menkoissa koko sen ajan. Sitten yhtenä aamuna kovien alavatsakramppien jälkeen kilahti vessanpönttöön koko kapine! Ikinä en enää kokeile moista laitetta!

Kolme kuukautta on mahdollista olla epämääräisiä vuotoja, sen jälkeen pitäisi kuukautisten oleellisesti vähetä tai jäädä pois. Harvalla jää heti pois, ja tosi monella on tiputtelua. Mut tota kipua ja runsasta vuotoa vähän ihmettelen, se ei kuullosta siltä miltä pitäisi. Mahtaako kierukka olla oikein paikallaan? Katottiinko sijainti ja asento ultralla asettamisen jälkeen? Kierukan langoistahan tietää vaan sen, että kierukka on kohdussa, mutta lankojen tunteminen ei kerro sitä onko kierukka oikein paikoillaan. Suna soittaisin sille lääkärille, joka laittoi kierukan ja hakeutuisin näytille. Ei olisi eka kerta kun kierukka olisi asetettu väärään asentoon.

Alkuperäinen kirjoittaja sh:
Kolme kuukautta on mahdollista olla epämääräisiä vuotoja, sen jälkeen pitäisi kuukautisten oleellisesti vähetä tai jäädä pois. Harvalla jää heti pois, ja tosi monella on tiputtelua. Mut tota kipua ja runsasta vuotoa vähän ihmettelen, se ei kuullosta siltä miltä pitäisi. Mahtaako kierukka olla oikein paikallaan? Katottiinko sijainti ja asento ultralla asettamisen jälkeen? Kierukan langoistahan tietää vaan sen, että kierukka on kohdussa, mutta lankojen tunteminen ei kerro sitä onko kierukka oikein paikoillaan. Suna soittaisin sille lääkärille, joka laittoi kierukan ja hakeutuisin näytille. Ei olisi eka kerta kun kierukka olisi asetettu väärään asentoon.

Ei ole tarkistettu mitenkään, laittoi vain kierukan ja that's it. Mulla kuukauden päästä tarkastus, jospa odottelis sinne jossei tämä olo pahene :/

Mulla oli 6kk kipuja ja vuotoa, sitten tiputtelua silloin tällöin ja välillä vuotoakin. Vuodot loppui vuoden jälkeen, nyt joskus suttua tai tiputtelua. Ei kipuja enää.

Minulla oli kaksi eka kuukautta vuotoa koko ajan. Vain kaksi päivää olin vuodotta. Neljän kuukauden jälkeen alkoi mennä jo suht hyvin. Nyt on puoli vuotta laitosta ja olen suht tyytyväinen. Minulla oli alkuvaiheessa kuukausi tai pari laiton jälkeen pariin otteeseen jonkinlaista kipua lantion seudulla, mutta ei kuitenkaan ollenkaan niin pahaa kuin mitä kuvailit.

Yhteistyössä