Ihmeellinen oire yhdynnän jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihme juttu, vai onko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihme juttu, vai onko?

Vieras
Hei palstaklinikkalaiset!

Ihan tiedän, että gynekologille pitää mennä. Ja olen ajankin jo varannut.

Mulla ihan uutta tälläinen. Olen pitkään pitkään ollut yksin ja aloittantu suhteen miehen kanssa. Olemme riemumielin harrastaneet seksiä. Mulla seksitauko kesti noin 3-4 vuotta.

Ja muutaman kerran tässä tammikuussa olen vuotanut hieman verta yhdynnän jälkeen. Minkäänlaista kipua en ole tuntenut yhdynnän aikana. Kaverilla on minun miesmittakaavassani (siis vertaus mun aikaisempiin mieskokemuksiin, ei miehiin joukkona) melko pitkä penis ja pääse aika syvälle. Olisiko tässä joku juttu, että menee liian syvälle, vaikka ei tosiaan satu tai jotain. Tai onko ihan kokemuksen puutetta, kun ei ole pitkään aikaan mitään tapahtunut?

Netissä surffaillessa nousi esiin kaikenlaista alkaen kohdunkaulan syövästä. Viimeisin papa oli vuosi sitten ja oli puhdas. Gynekologin ajanvaraus ei suostunut sanomaan mitään suuntaan tai toiseen. Nyt ajatukset raastavat, kun lääkärin aika on vasta kahden viikon päästä.

Olisko teillä palstan rakkaat naiset mitään kokemuksia moisesta vuodosta?

ne vaan on jotenkin herkillä ne limakalvot... Joskus saattaa kohdunsuulla olla limakalvoa mitä pitäisi olla ainoastaan kohdussa ja tuokin saattaa aiheuttaa vuotoa... en nyt muista oikeanlaisia termejä noille :D

Joo, kyllähän ne limakalvot varmaan kovilla ovat, raukat.

Kaikenlaisia uusia lihaksiakin on löytynyt tiimellyksen jälkeen sieltä täältä. Ja erittäinkin huomaa, että lantion lihakset ja jänteet ovat tosi jumissa. Ei mitään akropatiaa ole päässyt harrastamaan.

Toivottavasti on vain käytön puutetta ja kuolleiden solukerrosten rassausta :D

Monilla on kohdunkaulalle ulottuvaa kohdun limakalvoa, joka alkaa vuotaa. Kannattaa kyllä käydä gynellä, sillä aina voi olla vakavemmastakin kyse. Ja voi olla joku kohdunkaulan tulehdus (no silloin ois kipujakin kyllä..).

[QUOTE="eee";25529052]Ihan normaalia kai toi on. Limakalvot vaan on kovilla. Ei mun mielestä tossa nyt mitään syytä oo lääkäriin mennä.[/QUOTE]

Todennäköisesti jotain limakalvoperäistä mutta asia kannattaa ehdottomasti tarkistaa gynellä niin kuin olet jo aivain oikein ajan varannutkin. Halpa henkivakuutus kumminkin. Älä huoli, tuskin mitään sen vakavampaa.

Mulla oli tollasia oireita jopa kymmenen vuoden ajan ja aina oli papa koe normaali.
Johtui heikoista limakalvoista.Joskus syynä oli laaja ektopia eli kohdunkaulan limakalvo kasvanut "yli" ja levinnyt kohdunsuulle. Hoidettiin polttamalla pois.

Kiitos vastauksista. Mulla tää on ihan uusi kokemus, aikaisemmat miehet mulla saanut tälläista vaikutusta aikaiseksi.

Vähän oli sellainen olo soittaessa gynelle, että turhaan hätäilen. Mutta on toi sen verran arka paikka, että hyvä tarkistaa kuntoon. Muutenkin on edellisestä käynnistä se vuosi tai jotain.

Yhteistyössä