Hae Anna.fi-sivustolta

Ihmeelliset oireet !

Viestiketju osiossa 'Yleistä keskustelua' , käynnistäjänä vierailija, 11.01.2020.

1. vierailija Vierailija

Heippa! :)

Toivoisin, että saisin vähän selkoa tähän minun tilanteeseeni.
    Minulla on ollut viimeiset 3kk ihmeellisiä oireita, ensin minulla oli vahva tunne siitä, että olisin raskaana, mutta näin ei kuitenkaan ole. Olen tehnyt peräti 5krt raskaustestin, kaikki näyttäneet negatiivista. Olen tehnyt myös hcg-verikokeen, tulos oli 2, eli negatiivinen, olen käynyt alavatsan ultraäänitutkimuksessa, noh ei sielläkään näkynyt mitään poikkeavaa, eli ei näkynyt mitään raskauteen viittaavaa.
    Munasarjat, kohtu, kaikki ok.

Oireet ovat siis: Todella kuiva suu, suun limakalvot oudot, itkuherkkyys, rintojen arkuutta, mielialanvaihtelut, ja hermostuneisuus tästä minun selittämättömästä oireilusta.
    Aivan alussa oli vetistä valkovuotoa mikä vaihtui kokkareiseen valkovuotoon, ja sitten siitä vaihtui normaaliin hajuttomaan valkovuotoon. Nyt on loppunut kokonaan.
    Sukupuolitaudit tarkistettu myös, ja ne olivat negatiiviset.

Osaisiko kukaan sanoa, voisiko tämä johtua esim. voimakkaasta stressistä ja pelosta? Onkohan psykosomaattista oireilua?
    Tuskin tämä mikään raskaus on, vaikka nämä oireet viittaavaat siihen, koska kyllähän raskauden olisi pitänyt näkyä viimeistään siinä alavatsan ultraäänitutkimuksessa..

Mitä tämä siis voi olla? Kaipailisin ”järkeviä” vastauksia.

2. vierailija Vierailija

Onpas kummallista. En osaa sanoa mistä oireet johtuvat. Luulisin, että se on psykosomaattista.

3. vierailija Vierailija

Onko hormonikokeita ja muita verikokeita otettu? En osaa sanoa, että mitä pitäisi ottaa, lääkäri sen tietää. Mutta kuulostaisi siltä, että jossakin on ongelmaa. Ennenaikaiset vaihdevuodet esim.? En tietenkään tiedä, minkä ikäinen olet, mutta jos raskautta ajattelet mahdollisuutena, niin tuskin olet vielä vaihdevuosi-iässä. On muutamia tuttuja, joilla todettu ennenaikaiset vaihdevuodet ja kyllä nuo oireetkin kuulostavat siltä, että samoja heilläkin oli.

Ennenaikaiset vaihdevuodet ovat eri asia kuin ne "oikeat" vaihdevuodet. Hormonitasot vaihtelee tosi paljon ja hetkellisesti voivat olla normaalit. Raskauskin on siis mahdollinen tuon diagnoosin jälkeen, tosin vaikeampaa raskautuminen on.

Toinen juttu onkin sitten saada lääkäri ottamaan verikokeita, jos olet esim. alle 30 vuotias. Tutullani meni muutama vuosi, ennenkuin lääkärit uskoivat ja alkoivat tosissaan tutkia. Heillä tutkimuksiin pääsyä helpotti se, että asiaa tutkittiin ensin hedelmättömysongelmana ja sitä kautta huomattiin, että naisen hormoniarvot oli pielessä. Heillä on nykyään lapsi ja ihan luomusti saatu. Yllätyksenä tuli, kun raskautuminen oli tosi epätodennäköistä hänen tapauksessaan.

Suosittelen siis takaisin lääkäriin ja pyytämään verikokeita. Jos todetaan ennenaikaiset vaihdevuodet, niihin tarjotaan hormonikorvaushoitoa, joka vie oireet pois ja varmistaa, että elimistössä on tiettyjä sellaisia hormoneja, joita siellä kuuluisikin vielä siinä iässä olla.

Tsemppiä! Kyllä asiat selviävät.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari