Hae Anna.fi-sivustolta

Ihmeiden oppikurssi nettikirjana

Viestiketju osiossa 'Yliluonnolliset ilmiöt' , käynnistäjänä Kame, 10.01.2011.

1. Kame Vierailija

2. km Vierailija

tästä oli linkki toises ketjus, elämän läksyt tai jotain sinne päin. Tästä se löytyy helpommin.

3. Onkos kukaan jo Vierailija

4. selailin Vierailija

nettikirjasta kakkossivu puuttuu ja lopusta monia kappaleita... miksiköhän?

5. sinitintti Vierailija

Mitä mielestänne tarkoittaa kurssin "suorittaminen" kyseisen teoksen kohdalla? Jos siihen ryhtyy, onko lie suoritettavissa, paitsi elämänmittaisena.

S24:ssä on IOK palsta, mutta aika vähän olen osunut löytämään aktiivista keskustelua tästä kirjasta. Olen selaillut opusta, mutta pienoinen varaus minulla on näihin ('kaikenkattaviin'?)oppikirjoihin yleensä.
    Uskonnollisuus tökkii. Eräs tuttu joka on kirjaan syvästi perehtynyt sanoi että älä takerru 'uskontomaisuuteen', termeihin jne. vaan lue. Ei kyllä onnistunut minulta?

Mutta tämä siis minun kohdalla, ei arvosteluna toisten kokemuksiin.

6. Onkos kukaan jo Vierailija

Lähinnä lukaissut läpi ja tehnyt ne tehtävät. Ja mitä sitten tapahtuikaan?

7. Helena Vierailija

Heips! Olen lukenut kirjaa 7 vuotta ja osallistunut opintopiirien keskusteluryhmiin. Viime vuonna tein kirjan harjoitukset. Aluksi tökki pahasti, kun niissä ei ollut mitään "maailman järkeä". Kirja kuitenkin lohduttaa, ettei haittaa, vaikka siltä tuntuu. Vähitellen rupesin tajuamaan, että jokainen päiväni on kuin harjoituksen sovellusta. Joitakin harjoituksia jouduin tekemään uudelleen ja uudelleen, kun aina unohdin muussa touhussani. Ja ne alkupuolen harjoitusten ohjeet oli aivan peestä, kun tämmönen suorittaja ja pilkunviilaaja yritti tehdä prikulleen ohjeen mukaan. Mutta sekin avautui: oli heitettävä itseruoska hiivattiin, höllättävä piiskaamisesta tykkänään. Ja sen jälkeen ohjeet eivät enää olleet pakotteita. Tärkein tuli AINA itse tekstin ymmärtämisestä oman elämän ja kulloistenkin tilanteiden kautta. Minulla oli pitkiä jaksoja, joissa olin äitini tai tätini tukena ja turvana monessa mielessä. Onneksi sain silloin juuri tätä oppilaan käsikirjan opastusta. Elämäni ei ole muuttunut, mutta asenteeni ovat aivan päinvastoin kuin ennen. Kaikki on hienosti ja sitäkin paremmin. Kirja auttaa muuttamaan VAIN ITSEÄ. Sen kautta muuttuu kaikki. Olemme muutoksen lähde omassa elämässä. Ja tämä muutos on ainoastaan parasta.
    Tsemppiä kaikille kirjaan tarttuneille ja tsemppiä niille, jotka saavat myötätuntoa ja rakkautta muuta kautta. Kaikki tiet vievät perille.

8. Helena Vierailija

Google-teoshaun sovintoratkaisu

Saatavilla olevat teokset ovat teoksia, joita kustantajat edelleen myyvät aktiivisesti eli teoksia, joita on useimmissa kirjakaupoissa. Tämä sopimus laajentaa saatavilla olevien teosten online-kauppaa antamalla kirjailijoille ja kustantajille mahdollisuuden ottaa käyttöön esikatselu- ja ostomallit, joiden avulla heiden teoksensa ovat helposti saatavilla teoshaun kautta.

- kirja on siis esikatselumallina. terv, Helena

9. Helena Vierailija

Hei Sinitintti! Tosi hienoa, kun olet laittanut 'uskontomaisuuden' sitaatteihin. Sitä se juuri on, uskontomaisuutta. Teksti oikoo kristikunnan opittuja uskomuksia ja auttaa VAPAUTUMAAN niistä kaikista tuomitsevista, arvostelevista, kuristavista ja vaativista asenteista, joilla me olemme koko elämämme koettaneet pärjätä. Kun sinua ohjaa sinussa itsessäsi koko ajan läsnäoleva Itse, se mikä sinä oikeasti olet, et enää luule, että elämä on ulkopuolisen kautta tulevaa tuskaa. Tai että elämä on taistelua. Ei se ole. Elämä vain on.

10. En voi tietää mitään pahempaa kuin jonkun dissaamisen kautta oikeuttaa omaa oivallusta mukamas paremmasta. Niin sinä teit oman rasistisen ja halveksumisen kautta omasta kirjoituksesta. Häpeä!

Miksi alennuit vihasyrjintään eli rasistisuuteen. ?

11. tulevaisuus Vierailija

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että miksi pitää hävetä? Se kertoo ainakin minulle kaiken, mutta ihmisiä ollaan ja vastakkainasettelu on kova sana :)

12. vastakkainasettelu Vierailija

Olen samaa mieltä "ikävää kirjoitusta" kanssa. On ikävää tehdä tuollaista rasistista ennakkoluuloista vastakkainasettelua toiseen uskontoon ja luulla omaa oivallustaan toisten oivallusta paremmaksi. Tai mitä pahimmillaan on saanut lukea, että muiden oivallukset ja opit ei olekkaan oivalluksia ja aitoja kokemuksia korkeilmmalta vaan tyhjää opittua sanahelinää. Ties vaikka olisikin mutta samaa harhaa on sitten näiden rasistienkin, jotka syyttää muita siitä mitä itse tekevät.

Ihmeiden oppikirja ompi siis kirja joka soluttautuu "kristilliseksi" kristillisillä sanoilla mutta se sanookin että kristinusko on paska usko ja kokemus, kääntyää meidän (new agesilaisten) uskoon niin ettette huomaakaan. Kieroa rasistista peliä. Mitä jos ei kukaan käänny? Solvataankos sitten kuinkakin järeillä aseilla lisää? Puhutaan lisää hihhuleista ja ääriseonneista samalla tavalla kuin muslimeiden fundamentalisteista ja terroristeista, että saadaan halveksittua?

Entä hihhuli new agesilaiset jotka elää omissa kuvitelmissaan? Katkerat inhottavat kateelliset henkiset jotka hyökkää ja vainoaa omiaankin muiden ohella? Ai mutta eihän niitä olekaan, nehän on vaan ne muut ;D Jos olis niin pitäs vetää itsensäkin hirteen vai eiks niin? Hävetähän ei voi vaikka pitäis, kun on henkisen laput silmillä :)

13. Kunhan se on new age eikä mikään muu ;)

14. tulevaisuus Vierailija

En tarkoittanut omalla kirjoituksella millääntavalla tuota ihmeiden oppikirjaa.
    Tuntuu vaan kauhean onnelliselta kun ei tarvitse kirjoittaa voin kovilla sanoilla ja tuomita suuntaan tai toiseen :) kaikkihan ei toimi aina täysillä, mutta häpeämisenkin sijaan varmaan riittää kun ymmärtää tilanteen ja hyväksyy sen edes itse. Sitä vähän ajoin takaa, että kaikki ajautuvat johonkin omiin ryhmiin ja sitten hyökätään. Hienoa on se, etteivät kaikki!
    Sanotaan nyt niin, että toivon herääväni joka aamu näin ymmärtäväisenä ja että se kestäisi näinkin pitkälle päivään.
    Koska tämä ei liity tähän keskusteluun, niin jatketaan,,

15. Sivaltaja Uskonnoton

Saadut tykkäykset:
    18
    Rasismi tarkoittaa rotusortoa, eli ihmisten syrjintää heidän ihonvärinsä ja/tai rotunsa perusteella. Yhdessäkään kirjoituksessa tässä ketjussa ei ole rasismia. Oikea rasismi on todellinen ongelma, eikä rasismi-sanaa tulisi siksi käyttää liian väljästi, sillä silloin kyseinen termi kokee inflaation.

16. Hyvä Vierailija

Hyvä Sivaltaja!

17. vastakkainasettelu Vierailija

Mikä kertoo sinulle kaiken?

18. Niin se vain on Vierailija

että kieli elää ja muuttuu. Emme puhu enää Agricolan tavoin emmekä edes -30 lukulaisittain.
    Olen huomannut että et ole pysynyt perässä edes yleisesti hyväksytyissä satavuottakin vanhoissa vakiintuneissa sanoissa joita käytetään eri konteksteissa tarkoittamaan hiukan eri asiaa ja joiden merkitys ymmärretään niiden asiayhteydestä. Luulet että ainoa oikea tapa on se jonka sinä olet nähnyt.
    Säälittävää on vain että tulet "tuomaroimaan" muita asiattomasti ja asian vierestä.
    Harmiksesi ilmoitettakoon että ikärasismikin elää ja voi hyvin etkä taida voida sille mitään :)

19. Sivaltaja Uskonnoton

Saadut tykkäykset:
    18
    Mitä sanoja tarkoitat? Anna esimerkkejä.

Harmihan se on, että on ikärasismia. Mutta jos itse sanaa tarkoitat, niin käsitteenä hyväksyn "ikärasismin", koska siinä on "ikä"-etuliitte. Tosin "ikäsyrjintä" olisi silti parempi termi.

Olen yleisesti ottaen kaikissa asiossa melko liberaali, mutta kirjakielestä puhuttaessa hieman konservatiivi. Täsmälliset termit ja käsitteet ovat kuitenkin kaikkien etu, sillä ne vähentävät väärinymmärryksiä.

20. hyvin ilmaistu Vierailija

Osuit todellakin asian ytimeen. !

21. don juan Vierailija

Sinulle kyllä on annettu palautetta näissä tilanteissa. On oma häpeäsi, että olet niin
    ylpeä, ettet "huomaa" niitä.

22. Tarkenna Vierailija

Tarkenna viestiäsi nimimerkki "hyvin ilmaistu".

Sillä minulle nimimerkin vastaikkainasettelu'n viesti ei kolahtanut kuten se kolahti sinulle.

23. No ei kai Vierailija

sen sinulle tarvinnut kolahtaakaan :D tarkenna itse jos sinulla on jotain sanottavaa :D:D:D

kaikkea hassutusta :D

24. Xennon Vierailija

Rasismi tulee englannin sanasta racism, jonka "alkusana" on selvästikin race, rotu. Näin ollen uskonnon ja kulttuurin sekoittaminen yhtälöön ei ole perusteltua, vaikka sanaa usein väärinkäytetäänkin. Nykyään puhutaan kaiken maailman islamofobiasta ja homofobiasta, mutta pohjimmiltaan on kyse samasta ilmiöstä, vieraan pelkäämisestä/halveksumisesta. Tälle on sivistyssanakin, ksenofobia.

25. älä välitä Vierailija

Hänellä (kiukuttelijalla) on ksenofobia.:))

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri