Hae Anna.fi-sivustolta

"Ihmelääke" berberiini onkin vaarallista.

Viestiketju osiossa 'Yleistä keskustelua' , käynnistäjänä Varoitus, 03.08.2013.

1. mummi 47 Vierailija

Kerkesin ottaa 1 tbl ja sitten alkoi käsivarret kutiamaan ja katselin kun ihoni oli tullut punaisia läikkiä käsivarteen sekä selkään. Voin hiukan huonosti mutta siinä kaikki, en kyllä tiedä mistä johtui, mutta en uskalla enään syödä niitä. Ihan uusi paketti jäi käyttämättä. Tietäisköhän joku miksi tällainen reaktio.

2. Bebamies Vierailija

Laitoin kerran berberiini berberiiniä. Tuntui hassulta :DDDD
    Sen jälkeen opin ottamaan oikeaoppisesti.

3. Tartar Vierailija

Hei Mummi!
    Olen käyttänyt berberiiniä Tolosen firman, siis ainakin 3-4 vuotta, on ollut muutama kk välissä joskus, joskus ei. Minulle ne ei ole tehneet mitään sivuvaikutuksia, käytän niitä lähinnä verensokeri ja dian vuoksi.
    Minua ne on mielestäni auttaneet. Kenen firman tabletteja ostit?
    Tämä on vuosituhansia vanha "lääke", mutta kaikki ei käy kaikille.
    Uskallatko kokeilla vielä kerran, jos sattui olemaan vaikka huono pv.
    Minulla on verenpaine ja sokerilääke ja en ole ao.aineen huomanneen muuta kun sokerin pitävän kurissa. En mainosta mitään, kerron tässä vain oman kokemukseni.

4. Mummi47 Vierailija

Hei Tartar
    Paketti oli Leaderin. En ole uskaltanut toista kertaa kokeilla.

5. Tartar Vierailija

En ole tuosta tietoinen, siinä saattaa olla jotain erilaista esim. lisäaineena
    ja paakkuntumisestoaineena, ym...
    ja siinä oli kaikkea pakkauksen selosteessa siis lisänä, katsoin että se on paljon halvempaa kun tuo mitä käytän.

6. Manneli Vierailija

Olen käyttänyt Berberiiniä muistaakseni kolme vuotta, en ihan jatkuvasti, mutta melkein. Olin vatsan ultrassa epämääräisten vaivojen vuoksi, todettiin maksassa kysta. Pyysin että kuvaisivat pernan alueen, koska siellä jatkuvaa pientä kipua, ei löytynyt mitään.

Kävin yksityisellä myös kuvassa, ei mitään taaskaan, kipua vain. Kipu oli molemmin puolin kylkiluiden alla, lähellä vyötäröä, itse epäilin munuaisia, joskus lähti virtsakivi liikkeelle, kova kipu n. puoli tuntia, sitten yhtäkkiä ei mitään enää.

Noin kuukausi sitten jätin Berberiinin kokonaan pois, yleensä otin vain yhden/pvä, sitten pari pvää otin kaksi/pvä ja siitäkös tämä kipu yltyi. Päätin siis kokeilla millainen olo ilman Berberiiniä olisi. Parin päivän kuluttua tämä epäilemäni munuaiskipu oli hävinnyt eikä ole mitään vaivaa enää ollut. Joten ilman muuta tällä Berberiinillä oli vaikutus kipuun. Miten olinkin niin tyhmä etten tajunnut aiemmin kivun johtuvan tästä luontaistuotteesta.

Nyt mietin mihin voisin ilmoittaa tästä luontaistuotteen sivuvaikutuksesta, Eviraanko? Osaako kukaan neuvoa?

7. Proviisoritar Vierailija

Ottakaa asioista selvää ennen kuin syytätte berberiiniä tiest mistä vaivoista. Berberiini aiheuttaa vatsavaivoja, koska vain erittäin pieni osa berberiinistä imeytyy. Vain imeytynyt berberiini mm. laskee verensokeria.
    Ota korkeintaan yksi 500mg berberiinitabletti kerralla ja vain isojen aterioiden yhteydessä. max 3 tablettia/vrk. Imeytymistä parantaa, jos otat berberiinin kanssa teelusikallisen kookosöljyä, tai ison kimpaleen rasvaista juustoa. Suosittelen esim. Valio emmental, koska siinä ei ole paljoa verenpainetta nostavaa suolaa.

8. Proviisoritarr Vierailija

Tutkimustieto aiheesta berberiini: googleta examine berberine

9. Yökukkuja Vierailija

Moi, onko kellään tullut berberiinistä unettomuutta?
    Mun oli pakko keskeyttää sen syöminen univaikeuksien takia.
    Olin saanut kolesteroliarvot tippumaan sen ansiosta, mutta valvoin niin paljon, että unenpuute alkoi rasittamaan.
    Näkyy olevan unettomuus yhtenä sivuvaikutuksena luetteloitunakin tietoihin.

10. Proviisoritar Vierailija

"Näkyy olevan unettomuus yhtenä sivuvaikutuksena luetteloitunakin tietoihin".

Mikä ihmeen luetteloitu tieto? Onko luotettava tieteellinen tietolähde kyseessä?

Jos ottaa kerran päivässä, mihin aikaan päivästä otettava?

http://www.tritolonen.fi/uutiset/2399-berberiini-voi-korvata-statiinit

"Yksi 500 mg:n berberiinitabletti päivässä oli tehokkaampaa ja turvallisempaa kuin etsetimibi 10 mg.

Berberiinivalmiste alensi kolesterolia tehokkaammin (-31,7 %) kuin etsetimibi (-25.4%, P< 0,001). Ravintolisä alensi LDL-kolesterolin alle 3,36 mmolin/l 29 prosentilla ja etsetimibi 12 prosentilla tutkituista".

Siinä mielessä Tolonen huijaa, että kirjoittaa "
    Berberiiniä sisältävä ravintolisä on tehokkaampaa ja turvallisempaa kuin statiinit"

mutta hän verata berberiiniä vain paskaan etsetimibi lääkkeeseen joka on 100% eria asia, kuin statiinit.

11. Proviisoritar Vierailija

Tolonen ei kerro tai ei TIEDÄ, mihin aikaan päivästä Berberiini 500mg on otettava, jos sitä ottaa kerran päivässä.
    Onko tutkimusviitteitä??

12. vierailija Vierailija

Tsiisus!
    Yksi tapaus ei ole koko maailma.
    Minä olen hyötynyt berberiinistä enemmän kuin mistään, mitä lääkärit ovat tyrkyttäneet.

13. vierailija Vierailija

Millä todistat sen, että vatsa-/munuais-/maksaoireet olisi ollut seurausta berberiinistä?
    Otettiinko verikokeet, katsottiin maksa-arvot?
    Jos sinä et osaa ottaa selvää käyttämästäsi antioksidantista, miten se asia Eviralle kuuluu?
    Kyllä Berberiinistä löytyy tietoa myös suomeksi, kun vaivautuu hakemaan.
    Itse en ole saanut mitään sivuvaikutuksia berberiinistä, otan kaikki 3 kappaletta aamupuuron yhteydessä. Mutta, koska berberiiniä käytetään myös väriaineena, on keltainen pissa ainoa asia minkä olen huomannut käyttäessäni berberiiniä.

https://www.tiede.fi/keskustelu/43123/ketju/berberiini_laajavaikutteinen_rohdos_kokemuksia

"You can take Berberine 500 mg, three times daily to reach the correct recommended dosage. Using separate doses avoids potential gastrointestinal side effects like stomach cramps and nausea.

2. High doses may cause diarrhea, stomach cramps
    Berberine toxicity is considered to be extremely low. It is a very safe dietary supplement and natural plant extract. The few Berberine side effects include mild gastrointestinal discomfort at high doses. It’s useful to know that Berberine was once used as a treatment for diarrhea.
    Berberine’s absorption in your stomach is less-than-optimal due to the action of a number of enzymes. These enzymes affect the efficiency of Berberine’s uptake. This is why, at high doses, the few side effects of Berberine can include:
    • Stomach cramps
    • Gastrointestinal discomfort
    • Nausea
    • Diarrhea
    In order to avoid these side effects, doctors and scientists recommend taking a daily Berberine HCl dosage in three separate servings. This equates to a Berberine 500 mg dosage three times per day. Using a lower dosage prevents upsetting your stomach and allows you to avoid the gastrointestinal side effects of Berberine.

Despite the potential side effects at high doses, researchers have praised Berberine for it’s mild side effects when compared to other substances that lower blood sugar. For example, the metformin and diarrhea side effect is a powerful one that causes problems for many people."
    https://liftmode.com/blog/berberine-side-effects/

14. vierailija Vierailija

NII JA AINOASTAAN KEUHKOSYÖPÄÄ. MUUSTA EI OLE TODISTEITA!

15. Proviisori_taas Vierailija

Berberiinin isoin ongelma, että sitä myydään ilmeisesti vain 500mg tabletteina ja vain HCl-muodossa.
    Joten jos on erittäin herkkävatsainen (IBS), voi aiheuttaa vatsakipuja. 200mg tai 300mg olisi teholtaan lähes yhtä hyvä, koska vain pieni osa berberiinistä imeytyy muutenkaan.
    HCl = suolahappo = vahva happo, joten jos erehtyy pureskelemaan tabletin, hampaista lähtee pidemmän päälle kiille.

16. vierailija Vierailija

mikä tää berberiin on? onko se pillerituote vaiko luonnontuote jossain? niin niin pitäisihän tämäkin tietää mutkun ei vaan kaikkea voi.. :)

17. V V Vierailija

18. vierailija Vierailija

[QUOTE="

En tiedä muitten kokemuksia mutta minulla Tri Tolosen Berberiini+kromi on todella auttanut mm. kolesterolin alenemiseen sekä myös sokereihin, ja olen ostellut sitä vuosikaudet, välistä kyllä oon pitänyt taukoa jonkun viikon. Otan yleensä max 2 tabl./pv, mutta jää ne joskus väliinkin. Ei ole tehnyt yhtään mitää hallaa, on otettu säännölliset verikokeet 2 krt. vuodessa, joillekkin ne ei sovi yhtään taas toisille se on parempaa kuin statiinit.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri