Ihmetellä pitää miksei persuille kelpaa vihreän siirtymän tuoma vaurastuminen - persut kahlehtii itsensä fossiilisiin ja ydinvoimaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Persut haluaisivat edelleen jatkaa venäläisen fossiilienergian käyttämistä ja ostamista, vaikka Suomesta saadaan vihreän siirtymän myötä energiaomavarainen ja silloin myös kaikki fossiilienergiaan tuhlatut rahat jäävät Suomen talouteen.

Miksi siis persuille ei kelpaa oman kansan vaurastuminen ja hyvinvoinnin paraneminen?

Tuulivoimaa rakennetaan muutamassa vuodessa ja persut kahlehtii itsensä fossiilisiin ja ydinvoimaan joka rakentuu 15-20 vuodessa, mm. Olkiluoto 3:n rakentaminen aloitettiin 2005 kesäkuussa ja valmista piti tulla 2009 ja vasta nyt 13,5 vuotta myöhässä 17,5 vuoden punnerruksen ja 11-12 miljardin euron pelkän rakentamishinnan jälkeen valmis. Tuossa ajassa kun yksi ydinvoimala saadaan valmiiksi, on rakennettu monia, monia vastaavan sähkötehon tuulipuistoja maalle ja merelle paljon edullisemmin.

OL3 projekti 1600 MW
aloitusvuosi 2005 kesäkuu rakentaminen alkaa
1. vuosi 2006
2. vuosi 2007
3. vuosi 2008
4. vuosi 2009 rakentamisen piti olla valmis
5. vuosi 2010 (1. vuosi myöhässä)
6. vuosi 2011 (2. vuotta myöhässä)
7. vuosi 2012 (3. vuotta myöhässä)
8. vuosi 2013 (4. vuotta myöhässä)
9. vuosi 2014 (5. vuotta myöhässä)
10. vuosi 2015 (6. vuotta myöhässä)
11. vuosi 2016 (7. vuotta myöhässä)
12. vuosi 2017 (8. vuotta myöhässä)
13. vuosi 2018 (9. vuotta myöhässä)
14. vuosi 2019 (10. vuotta myöhässä)
15. vuosi 2020 (11. vuotta myöhässä)
16. vuosi 2021 (12. vuotta myöhässä)
17. vuosi 2022 (13. vuotta myöhässä)
17,5 vuosi 2023 maaliskuu (13.5 vuotta myöhässä)

Tämä on hyvä kysymys.. sen sijaan, että tuotaisiin investointeja Suomeen, niin ideologian takiakko sitä sanotaan EI rahalle? Ja kannattavat kuulemma omavaraisuutta, niin miksei se sitten kelpaa. Ihmettelen. Kuinka pitkälle ollaan valmiita tukemaan diktaattorivaltioita, ihan vain, että saa olla muita (suomalaisia) vastaan näissä asioissa.

Miksi siis persuille ei kelpaa oman kansan vaurastuminen ja hyvinvoinnin paraneminen?
Kertoisitko kuinka voisin vaurastua "vihreän" siirtymän seurauksena.
Vihreä siirtymä kieltää polttomoottoriautoilla ajamisen tulevaisuudessa, joten joudun ostamaan Saksalaisen, Amerikkalaisen tai Kiinalaisen sähköauton jos olisi siis varaa.
Jos takassani kielletäätn tulevaisuudessa puunpoltto tai talossani öljylämmitys tai niille kehitellään suuri haittavero, kuinka vaurastun rakentamalla torppaani maalämpöjärjestelmän tai katon täyteen aurinkopaneeleita?
Nämä kaikki maksavat helevetisti, eikä minulle ole varaa näihin vihreön siirtymän vaatimiin menoihin.

Jos polttomoottorit kielletään, minulla ei ole varaa ostaa sähköautoa, joten kuinka pääsen työpaikkaleni tulevaisuudessa?
Jos taloni lämmitysjärjestelmä tehdään liian kalliiksi haittaverotuksen seurauksena, kuinka vitussa pystyn elämään siellä talvella perheeni kanssa jäädyttämättä persettäni siniseksi.
Vihreä siirtymä, jossa vanha toimiva tekniikka puretaan ja tilalle rakennetaan suurella rahalla uutta, vie minulta loputkin elämisen mahdollisuudet tässä maassa.
Rikkaillehan tästä ei ole haittaa, sillä he pystyvät ostamaan sähköautoja uutta tekniikkaa mielimäärin, mutta kuinka käy esim. maamme puolelle miljoonalle työttömälle?

Tulevat ydinvoimalat syntyvät muutamissa vuosissa, kunhan monistetaan OL3:n piirustukset eikä lähdetä tekemään uusia piirustuksia.

Ensimmäiset neljä ydinvoimalaa Suomessa valmistuivat hyvinkin nopeasti.

Vihreä siirtymä kieltää polttomoottoriautoilla ajamisen tulevaisuudessa, joten joudun ostamaan Saksalaisen, Amerikkalaisen tai Kiinalaisen sähköauton jos olisi siis varaa.
Jos takassani kielletäätn tulevaisuudessa puunpoltto tai talossani öljylämmitys tai niille kehitellään suuri haittavero, kuinka vaurastun rakentamalla torppaani maalämpöjärjestelmän tai katon täyteen aurinkopaneeleita?
Nämä kaikki maksavat helevetisti, eikä minulle ole varaa näihin vihreön siirtymän vaatimiin menoihin.

Jos polttomoottorit kielletään, minulla ei ole varaa ostaa sähköautoa, joten kuinka pääsen työpaikkaleni tulevaisuudessa?
Jos taloni lämmitysjärjestelmä tehdään liian kalliiksi haittaverotuksen seurauksena, kuinka vitussa pystyn elämään siellä talvella perheeni kanssa jäädyttämättä persettäni siniseksi.
Vihreä siirtymä, jossa vanha toimiva tekniikka puretaan ja tilalle rakennetaan suurella rahalla uutta, vie minulta loputkin elämisen mahdollisuudet tässä maassa.
Rikkaillehan tästä ei ole haittaa, sillä he pystyvät ostamaan sähköautoja uutta tekniikkaa mielimäärin, mutta kuinka käy esim. maamme puolelle miljoonalle työttömälle?
Näinhän se menee. Vihreä siirtymä Suomessa tarkoittaa jopa satojen miljardien eurojen rahansiirtoja kuluttajilta yrityksille.

Tämä on hyvä kysymys.. sen sijaan, että tuotaisiin investointeja Suomeen, niin ideologian takiakko sitä sanotaan EI rahalle? Ja kannattavat kuulemma omavaraisuutta, niin miksei se sitten kelpaa. Ihmettelen. Kuinka pitkälle ollaan valmiita tukemaan diktaattorivaltioita, ihan vain, että saa olla muita (suomalaisia) vastaan näissä asioissa.
Mistä sä luulet tuulimyllyjen, aurinkopaneelien ja akkujen materiaalien tulevan?

Jos liikenne sähköistyy ja siitä saatavat verotulot pienenee, maksat tulevaisuudessa suhteellisesti enemmän kuin muut moottoriveroina. Onko sinulla siihen sitten varaa?
Jos sulla on perheessä lapsia, niin aatteleppa vähän, kuinka paljon ne joutuu maksaan tulevaisuudessa, jos sä nyt pihistelet kaikessa.

Se vanha tekniikka nyt rikastuttaa öljymaita ja ihan muita, kuin suomalaisia, niin eikö kelkka kannattaisi kääntää? Varsinkin jos on köyhä.

Kyllä niitä sähköautojakin saa kohta käytettyinä.

Jos liikenne sähköistyy ja siitä saatavat verotulot pienenee, maksat tulevaisuudessa suhteellisesti enemmän kuin muut moottoriveroina. Onko sinulla siihen sitten varaa?
Jos sulla on perheessä lapsia, niin aatteleppa vähän, kuinka paljon ne joutuu maksaan tulevaisuudessa, jos sä nyt pihistelet kaikessa.

Se vanha tekniikka nyt rikastuttaa öljymaita ja ihan muita, kuin suomalaisia, niin eikö kelkka kannattaisi kääntää? Varsinkin jos on köyhä.

Jos öljymaista ei osteta öljyä, niin sittenhän siinä käy niin että joudumme maksamaan niille kehitysapua.

Kn ei ole varaa ostaa sitä sähköautoa, niin mitä muuta voin tehdä kuin käyttää vanhan autonromuani niin kauan kuin se on mahdollista.
Käytetynkin sähköauton hinta on tällä hetkellä 16 000 euron luokkaa, eikä minulla ole varaa edes siihen.
Käytetyn sähkauton ostamisessa piilee lisäksi sudenkuoppia, eli se voi olla akkutekniikaltaan lopussa tai ajan sen maaseudun kuoppaisilla teillä pohjakosketukseen, jonka jälkeen akku vaurioituu, eikä auto mene edes katsastuksesta läpi.
Mieti nyt vähän mitä ehdottelet.
Maamme kansalaiset ajavat keskimäärin allq 5000 euron arvoisilla autoilla, joiden keski-ikä on 13 vuotta.
Mistä me kaikki saisimme ne rahat ostaa "vihreän" siirtymän pakottamina sähkikset?

Meinaatko ettei sähköautoja aleta verottamaan samoin kuin polttomoottoriautoja?

Kn ei ole varaa ostaa sitä sähköautoa, niin mitä muuta voin tehdä kuin käyttää vanhan autonromuani niin kauan kuin se on mahdollista.
Käytetynkin sähköauton hinta on tällä hetkellä 16 000 euron luokkaa, eikä minulla ole varaa edes siihen.
Käytetyn sähkauton ostamisessa piilee lisäksi sudenkuoppia, eli se voi olla akkutekniikaltaan lopussa tai ajan sen maaseudun kuoppaisilla teillä pohjakosketukseen, jonka jälkeen akku vaurioituu, eikä auto mene edes katsastuksesta läpi.
Mieti nyt vähän mitä ehdottelet.
Maamme kansalaiset ajavat keskimäärin allq 5000 euron arvoisilla autoilla, joiden keski-ikä on 13 vuotta.
Mistä me kaikki saisimme ne rahat ostaa "vihreän" siirtymän pakottamina sähkikset?
Oisko mun pitäny lihavoida sana "kohta"?

Olen yksinhuoltaja ja saan työstäni käteen obaut 1400 euroa kuukaudessa.
Jos viitsisin, esittäisin sinulle laskelman, jossa kertoisin että asumistukien, lapsilisien, tarpeellisen ruoan ostamisen jälkeen perheemme elää käytännöllisesti katsoen kädestä suuhun, ilman mahdollisuutta säästämiseen.
Jos joku mielenhäiriössään suostuisi lainaamaan minulle 20 000 euroa käytetyn sähköauton ostoon, millä minä sen koskaan maksaisin takaisin?
Entäpä sitten jos sen akku tzippaa.
Jäisin kymppironnin käyttökevottomasta autosta velkaa ja mitäs minä' sitten tekisin?

Ei niitä voi, koska polttomoottoriautoissa on päästöverot.
Hassua kyllä, persujen vastaus aleneviin autoveroihin on ..yllätys yllätys.. leikata kehitysapua. Siis sen lisäksi, mihin muuhun ne sitä kehitysapua meinaa leikata..
Ei tarvitse tehdä muuta kuin säätää laki joka määrää sähköautoille 100 prosentin veron sähköauton verottomaan hintaan ja 2000 euron vuosittainen vero.

Olen yksinhuoltaja ja saan työstäni käteen obaut 1400 euroa kuukaudessa.
Jos viitsisin, esittäisin sinulle laskelman, jossa kertoisin että asumistukien, lapsilisien, tarpeellisen ruoan ostamisen jälkeen perheemme elää käytännöllisesti katsoen kädestä suuhun, ilman mahdollisuutta säästämiseen.
Jos joku mielenhäiriössään suostuisi lainaamaan minulle 20 000 euroa käytetyn sähköauton ostoon, millä minä sen koskaan maksaisin takaisin?
Entäpä sitten jos sen akku tzippaa.
Jäisin kymppironnin käyttökevottomasta autosta velkaa ja mitäs minä' sitten tekisin?
On se akku halvempi kuin jakohihna..

Elät kädestä suuhun, mutta tonni on heittää moottoriin? Täs ei nyt sun laskelmat täsmää.
Tonnin velka olisi pakko ottaa moottorin hajottua totaalisesti jos edelleen jatkaisin työelämässä mutta 5000-10000 euroa uuden akkupaketin asentamiseksi olisi mahdottomuus ja joutuisin irtisanoutumaan.
Polttiksen moottorin pystyisivät sukulaismieheni vaihtamaan autotallissaan, mutta sähköuto jouduttaisiin hinaamaan jonnekin hevonkuuseen akkujen vaihtamista varten.

Yhteistyössä