Ihmettelen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "yksvaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
"Hävettää kun meillä on oma maa jonka eteen on melkoiset verimäärät vuodatettu." Noin mä koen tuon suomalaisuuden haukkumisen.
:/

En mä kyllä mitenkään koe omistavani palaakaan tästä maasta johon oon sattunut syntymään. Ei tämä maa ole mun oma, niinkuin ei mikään muukaan maa. Joo, tänne satuin syntymään ja tässä kulttuurissa elän, mutta en mä kyllä mitään suurta yhteenkuuluvuudentunnetta tunne kehenkään sillä perusteella, että ne sattuu elämään samassa kulttuurissa tai on joskus syntyneet samalle maapalalle kuin minä. Koko kansallisvaltion idea on mun mielestä aika älytön, harmi vaan että sille perustuu koko tää yhteiskuntajärjestelmä.

Niin puhuin ja puhun edelleen. Eka kerran vielä ymmärtää, jos tuppukylään menee tummaihonen, mutta kun se toistuu kerta toisensa jälkeen, on se junttiutta!! Nyt ei lähdetä taas odotetusti pohtimaan maailmanjaajuisia ongelmia, vaan pysytäänm tässä asiayhteydessä! Sulle lienee vaikeaa, ja mikäli sut oikein muistan niin olet myöntänyt olevasi rasisti.

Laita edes seuraavalla kerralla se suu kiinni!

Tässähän oli kyse suomalaisista verrattuna muihin maihin, eikö? Ja eikös silloin voida todeta, että löytyypä sitä rasismia muualtakin. Ja tuskinpa muut maat voi yleistää hilpeän iloisiksi ja ennakkoluulottomiksi muutenkaan. En tuijota tummaihoisia suu auki, enkä edes suu kiinni.

Ja tässä sitä amerikkalaista positiivista ja älykästä ilmapiiriä:
Moron.jpg (image)

Koska kyllähän yhdysvaltalaisetkin voidaan tuomita tyhmiksi ja tympeiksi yksittäisten tapausten takia. Niinhän suomalaisillekin tehdään. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24238459:
Mutta onko junttius aina huono asia? Mun mielestä on kiva käydä maailmalla, missä kaupan myyjätkin kysyy "mitä kuuluu?". Se on ihan kivaa, vaikka tiedänkin, ettei sitä myyjää kiinnosta palaneen puupennin vertaa, mitä mulle kuuluu. Ja kysymykseen kuuluu vastata "kiitos hyvää, entä itsellesi?", vaikka juuri olisit haudannut kaikki lähisukulaisesi ja sairastunut itse syöpään.

Esikoisen meksikolaisella puolisolla kesti hetken aikaa tajuta, että jos suomalaiselta kysyy "mitä kuuluu?", niin se suomalainen saattaa tosiaan ruveta kertomaan, mitä hänelle kuuluu. Ja hänen mielestään tämä on upea juttu, että suomalainen tarkoittaa kans, mitä sanoo, eikä puhe ole pelkkää small talkia. Ja että on sallittua olla hiljaakin, jos ei ole mitään sanottavaa.

Tää suomalaisten hiljasuus on aika hämmentävää ulkomaalaisten mielestä. Ranskalaisella työkaverillani meni tovi aikaa tajuta että en halua kahvitaukoani välttämättä viettää hirveän pälätyksen kera. Mun kohdalla pistää suun kiinni kun alan tauolle. Toisille pälättää, ja joistakin se on ok, mutta mua se rassaa..Toki välillä puhutaan

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24238459:
Mutta onko junttius aina huono asia? Mun mielestä on kiva käydä maailmalla, missä kaupan myyjätkin kysyy "mitä kuuluu?". Se on ihan kivaa, vaikka tiedänkin, ettei sitä myyjää kiinnosta palaneen puupennin vertaa, mitä mulle kuuluu. Ja kysymykseen kuuluu vastata "kiitos hyvää, entä itsellesi?", vaikka juuri olisit haudannut kaikki lähisukulaisesi ja sairastunut itse syöpään.

Esikoisen meksikolaisella puolisolla kesti hetken aikaa tajuta, että jos suomalaiselta kysyy "mitä kuuluu?", niin se suomalainen saattaa tosiaan ruveta kertomaan, mitä hänelle kuuluu. Ja hänen mielestään tämä on upea juttu, että suomalainen tarkoittaa kans, mitä sanoo, eikä puhe ole pelkkää small talkia. Ja että on sallittua olla hiljaakin, jos ei ole mitään sanottavaa.

Niin, juuri, ja kyllä suomalaisetkin juttelevat, nykyään on jostain syystä tullut tavaksi ottaa myyjätkin vähän "henkilökohtaisemmin", ja poikkeuksetta ostotapahtumat ovat olleet mukavia, sekä mulle että myyjälle kun on jutellut myyjän kanssa kaverillisemmin. Itse tapaan päivittäin aivan mahtavia, ystävällisiä ja iloisia suomalaisia :).

Usa:ssa siihen: mitä kuuluuhun ei kuulumisia kuulu kertoillakaan..

Yhteistyössä