Ihmettelyä lapsimäärästä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Jos ei ole lapsia kysellään "koska tulee... ja jokos jo..."
Jos on yksi niin kysellään "koskas toinen... kyllähän nyt sisarus pitää olla"
Kahden kohdalla tiedustelut on minimissä
Kolmannesta lapsesta ihmetellään että "eikö kaksi olisi ollut hyvä?"
Neljästä eteenpäin pidetään hulluna/uskiksena/tietämättömänä ja saa kuulla ehkäisyneuvoja.
Kuuden jälkeen kukaan ei enää kommentoi ei edes onnittele.
Mileipiteitä?

Noinhan se vähän menee. Mutta ainakin meillä sitten kun se vauva on maailmassa niin kylläpäs onkin kaikkien silmäterä ja mummot miettivät että onneksi on vielä yksi vauvakin tässä suvussa. Ja sitten taas kauhtuvat kun ilmoitan raskausuutisen :laugh:

Ihmiset ovat kyllä ahdasmielisiä ja ajattelemattomia! :headwall:
Mikään ei ole hyvä, teet niin tai näin, teet aina väärin päin..joko olet liian nuori tai liian vanha synnyttäjä ja tosiaan lapsiluku ei tunnu olevaan koskaan hyvä..
Mikä tätä yhteiskuntaa vaivaa?? :o

juu...meillä on neljä lasta ja viides "suunnitteilla/haaveissa". Jotkut pitää aivan sakeina (toki viidennestä en oo puhunu kellekkään, kun oon jo kuullu kaikenlaista). Mitä ihmeellistä siinä on. Onhan ennenkin ollu suuria perheitä. Miksi se on NYT niin kauheaa jos on enemmän kun kaks lasta?

Nimenomaan ja niin ärsyttävää!

Varsinkin jos ne kaksi on tyttö ja poika. Meillä suku pitää meitä ihan hulluina kun tarvii vielä se yks tehdä vaikka on jo kumpikin on jo.. :kieh: Ja mitä sitten. Mä tahdon 3 lasta ja piste.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
juu...meillä on neljä lasta ja viides "suunnitteilla/haaveissa". Jotkut pitää aivan sakeina (toki viidennestä en oo puhunu kellekkään, kun oon jo kuullu kaikenlaista). Mitä ihmeellistä siinä on. Onhan ennenkin ollu suuria perheitä. Miksi se on NYT niin kauheaa jos on enemmän kun kaks lasta?

Niinpä niin. Lopulta ei tee mieli enää edes kertoa kenellekään että haaveilee vielä yhdestä kun tietää saavansa osakseen ärsyttävää ihmettelyä ja tuo kertomattomuus taas johtaa siihen että supistaan selän takana että onko käynyt vahinko.

Alkuperäinen kirjoittaja SylWi:

Varsinkin jos ne kaksi on tyttö ja poika. Meillä suku pitää meitä ihan hulluina kun tarvii vielä se yks tehdä vaikka on jo kumpikin on jo.. :kieh: Ja mitä sitten. Mä tahdon 3 lasta ja piste.

Tässä kohtaa 2 on ehdoton lapsilukumäärä jos kumpaakin sukupuolta on 1 mutta auta armias jos on 2 poikaa tai 2 tyttöä niin kysellään että no kai se teette vielä sen tytön/pojan.

Noinhan se menee. Yhteiskunta on sairas.
Jos tämä 7.lapsi saa pysyä kyydissä ja kun neuvolaan olen menossa eka kertaa, minun täytyy sille tätskyllekin sanoa ekana, että "ole kiltti, äläkä sano mitään pahaa..."
Ihme touhua. Itse elän unelmaani. :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja jl:
Miehen toimesta alistettu,mies voi lähteä koska vaan ja sit ihana jäädä3-6 lapsen yh.ksi?

kyllähän nainenkin voi lähteä ja jättää miehen yh:ksi vai kuinka? ei se sukupuolta kysy vaan vastuutonta luonnetta

Kai se yli kaksi on jotain ihmeellistä. Kolmonen kun syntyi niin tuntui monelle olevan yhdentekevää ja oikeastaan kukaan ei käynyt katsomassa. Tekstiviestejä kyllä saatiin mutta ei se ole sama asia. Suru lapsen puolesta, yhtä tärkeä tämä on kuin muutkin lapset.

Alkuperäinen kirjoittaja MoMx6:
Noinhan se menee. Yhteiskunta on sairas.
Jos tämä 7.lapsi saa pysyä kyydissä ja kun neuvolaan olen menossa eka kertaa, minun täytyy sille tätskyllekin sanoa ekana, että "ole kiltti, äläkä sano mitään pahaa..."
Ihme touhua. Itse elän unelmaani. :heart:

näin =) teidänhän mukeloita ne ovat eivätkä taivastelijoiden.

Minusta vaan on omituista jos nainen haluaa yli 3 lasta.Hän on silloin jotenkin alistettu.

Itse ainakin haluan vielä kolmannen lapsen kenties neljännenkin... mies ei vain ole lämmennyt edes kolmannelle. =( Mutta on jo kuitenkin avoimempi asian suhteen kuin vielä vuosi sitten. Ehkä kenties vielä joskus...

Enkä todellakaan ole alistettu! :D

Juu voi jättää miehen yh.ksi mutta eipä ne yh.ksi ala kun on monta lasta?sitten ihana hakea uutta isäpuolta lapsillee?

Ainako erotaan? enemmän eroja pieniperheisillä kuin suuriperheisillä ja yhteishuoltajuuskin on ratkaisu.

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Alkuperäinen kirjoittaja SylWi:

Tässä kohtaa 2 on ehdoton lapsilukumäärä jos kumpaakin sukupuolta on 1 mutta auta armias jos on 2 poikaa tai 2 tyttöä niin kysellään että no kai se teette vielä sen tytön/pojan.

No juu, sitten kaikki olettaa et se kolmas tehdään siks et saadaan se yks sitä erisukupuolta.. Auta armias jos sitten onkin kolme tyttöä tai poikaa..Mä en ainakaan tee tyttöä tai poikaa, minä teen lapsen. Olkoon hän sitten kumpi vaan. :heart:

Totta joka sana. Meiltä ei kylläkään ehditty kysellä ensimmäisen perään, kun oltiin sen verran nuoria, ettei kukaan uskonu meidän vielä sillon lisääntyvän, mutta sit kun eka täytti 2v, niin utelut alko. Ja minkäs teet, kun se lisääntyminen ei käy aina sormia napsauttamalla, eikä raskaus alakaan heti kun sitä toivoo, niin kyllä se utelu pistää vituttamaan ihan suoraan sanottuna. Ja varsinkin, jos raskautta joutuu kauemmin (vuosia ) yrittämään... :headwall:

mun haaveissa on ollut kolme lasta siitä lähtien kun lapsia osasi haluta.
siihen ei vaikuttanu miehet.
ei mies voi vaikuttaa lapslukuun,ainakaan mun kohdalla.
toki siitä keskkustellaan..
en ole alistettu mistään suunnasta ja kun on valinnut hyvän miehen joka ei lapsia hylkää niin ei oo pelkoo tuosta kurjasta yh:n elämästä. ja se on ihan sama onko 1,2 tai 3 lapsen yh.