Hän käyttää sinua hyväksi. Jotkut ihmiset ovat vain tällaisia, ovat hyviä puhumaan ja hyviä käyttämään hyväntahtoisia ja kilttejä ihmisiä hyödyksi ja hyväksi. Monet ovat häikäilemättömiä, kaverisi on tällainen. Itse laittaisin välit poikki. Ei kaikkia ihmisiä voi ja pystykkään auttamaan. Täällä suomen massa jos on osannut rahaasiansa yms hoitaa hyvin, ei tarvitse nälkää nähdä. TUkeutukoon sukulaisiinsa yms.
Minulta pyysi rahaa kerran eräs kaverini, tiedän kyllä, että hänen vanhemmillaan on kyllä rahaa auttaa häntä, ovat läheisissä väleissä ja vanhemmat ihan hyvissä ammateissa; on omakotitalot kaupungin keskustan liepeiltä yms yms...
minua loukkasi asia, koska itsekkin opiskeluaikana näin joskus ihan nälkää, en todellakaan kehdannut tai ei olisi tullut mieleenkään pyytää häneltäkään rahaa lainaa, ei ollenkaan!!!
en antanut hänelle rahaa ja olen iloinen päätöksestäni.
Ihmisellä pitää olla näkökykyä ja viisautta siinä kenelle rahaa jakelee ja antaa.
Sanotaanhan raamatussakin, että rikkaan ystäviksi tekeytyvät kaikki .
Ei jokaiselle pidä antaa joka pyytää, hän käyttää sinua vain hyväksi.
Lähetät hänelle tylyn tekstarin ja sanot topakasti, että hänen nyt täytyy tulla omillansa toimeen ja sinulta on turha pyytää rahaa, sitä et tule hänelle enää koskaan antamaan. Hyvät elämänjatkot ja pärjäilemiset, hyvästi!
Jos sinä olisit joskus avun tarpeessa ja tarvitsisit rahaa, hän olisi tasan varmasti viimeinen
joka sinua auttaisi, tukisi ja avustaisi.