Ihmiselle ei mikään taida riitää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti25
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti25

Vieras
Eli olen 25-vuotias 7kk pojan äiti savosta. Olen ollut lapsesta asti lievästi ylipainoinen, mutta parikymppisenä, erillaisten ongelmien myötä, painoni nousi reippaan ylipainon puolelle. Painoin 2002 n.90-95kg (tarkaan en tiedä koska en uskaltanut käydä puntarissa :laugh: ) ja pituutta minulla on 164 cm. Vuoden päästä tuosta laihduin vähän 5-10kg. Vähän ennen raskautta laihduin normaalipainoon(67kg)liikunnan avulla. Liikunta onkin auttanut painonhallinnassa enkä saanut raskausaikana juurikaan ylimääräisiä kiloja.

Tänä aamuna painoin 67.2 kg, joten painoindeksin mukaan olen normaalipainoinen, eikä minulla sen painonpuolesta ole syytä laihduttaa, mutta tämä maha...

Onko muita joilla on ongelmana iso maha vaikka on normaalipainoinen? Olen synnytyksestä asti (ja koko raskausajan) lenkkeillyt, kuntopyöräillyt ja jumpannut säännöllisesti. Yleensä 3-4 viikossa lenkkeilyä 45-60 minuuttia ja yhtä monta kertaa jumppaa n.20 minuuttia kerrallaan. Vyötäröni ympärys on kuitenkin 94 cm. Osaatteko kokeneemmat kertoa kauanko esim. ihon kiintetymiseen raskauden jälkeen menee?

Entä onko muita, jotka laihduttavat normaalipainon sisällä? Ajattelin pudottaa painoani 60 kiloon. Luulisi laihtumisen edes vähän auttavan tuohon maha-asiaan. Ikävä tämä vartalon malli! Isot rinnat ja pieni lantio, mutta iso maha! Eipä ole tämäkään siunaus... :ashamed:

Tuntuu vähän typerältä valittaa tämmöistä asiaa kun on joskus ollut oikeasti syytä laihduttaa, mutta olisihan se joskus kiva saada terveelliset mitat muutenkin kuin painon puolesta.

Kun jumppaat, niin tee vain vatsa + yläkropan liikkeitä.Pyöräile pienellä vastuksella. Synnytyksen jälkeen menee aikaa ennekuin se vatsa pienee jos pienee.Yleensä kyllä yhden lapsen jälkeen mutta kun on tehnyt useita niin taitaa se vatsa jäädä...

kannattaa varmaan vielä pudottaa painoa sillä riipuen vartalotyypistäsi painoindeksikään ei anna oikeaa kuvaa... peili sen kertoo. itse nyt synnytyksen jälkeen 70kg ja pituus 170cm ja olen tod. paksu. mahaa ja maha nahkaa on reilusti ja ihanne olis saada paino 6okg.

No kyllä sinulla on ihan oikeesti vielä liikakiloja. Itse olen 163 ja painoa on 64 ja olemukseni on kyllä selvästi tukevanpuoleinen. Laihdutat ensin ainakin 7 kiloa ja katselet sitten sitä mahaa. Minulla ainakin on noin 10 kiloa ylimääräistä ja maha on iso kanssa.

minä 40-kymppinen 4 lasta tehnyt,p.168,5 ja p.64vyötärö 75cm,1.1.06 oli vyötärö 88cm eli kyllä jumppa,sali ja kaikenlainen liikunta kiinteyttää mutta tuloksia tulee pikkuhiljaa..eli sitkeyttä tarvitaan..

Painan nyt 65-66 välillä ja vyötärönympärys on nyt 89cm. Yllättävän nopeasti pienentynyt ! =) Toki monet asiat vaikuttavat siihen kuinka paksu vyötärö on milloinkin.

Näitä "liikakiloja" en niinkään pidä pahana, koska olen todellakin joskus ollut lihava! Olen tyytyväinen jo siihen, että olen pitänyt painoni joissakin rajoissa jo joitain vuosia. Laihtuminen on mielestäni helppoa, mutta painonhallinta onkin asia erikseen.

Uuteen vartaloon tottuminen vie muuten aikaa myös. Vasta nyt nappaan kaupassa oikean kokoisia vaatteita sovitettavaksi, enkä liian isoja. Kuitenkin vieläkin toisinaan ajattelen itseäni todella lihavana. Kaipa tuo ruumiinkuva ajan kanssa alkaa vastaamaan todellisuutta.

Meni vähän asian vierestä, mutta menkööt...Oikein hauskaa loppukesää kaikille :wave: !

Yhteistyössä