Ihmiset joille raha ei ole "se juttu" *huoh*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ellilelli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"Ellilelli"

Vieras
Tuttavapiiristäni löytyy muutama ihminen, jotka ylemmyydentuntoisesti ilmoittavat että he ovat rahan yläpuolella ja esim. säännöllinen palkka ja tulot ei ole heille "se juttu". Sitten elellään sossun rahoilla jne.

Esim. eräs (nykyään entinen) kaverini koki että haluaa ilmaista itseään ja hän ei halua esim. tehdä rahan eteen asioita, joita hän ei halua tehdä (vaikkapa vähän ärsyttävämpää työtä jne.), koska "raha on vain rahaa". Sitten kuitenkin pienipalkkaisten vanhempien oli maksettava hänelle asunto Helsingin keskustasta, koska muualla ei voi asua ja oli järkyttynyt, kun tulevan siipan vanhemmat eivät halunneet kustantaa heille 20 000 euron häitä, "eivätkö he ymmärrä että häät on vaan kerran elämässä eikä sillon pitäs rahaa laskea".

Mun mielestä tosi ärsyttävää. Jos raha ei ole tärkeää, niin voi sitten kai myös elää sen mukaisesti eikä toisten rahoilla. Itselläni ei ikinä olisi pokkaa moiseen ja raha on tärkeä väline esim. unelmien toteuttamiseen (esim. voisin pitää muutaman kuukauden sapatin Thaikuissa jne.).

[QUOTE="Ellilelli";29514830]Tuttavapiiristäni löytyy muutama ihminen, jotka ylemmyydentuntoisesti ilmoittavat että he ovat rahan yläpuolella ja esim. säännöllinen palkka ja tulot ei ole heille "se juttu". Sitten elellään sossun rahoilla jne.

Esim. eräs (nykyään entinen) kaverini koki että haluaa ilmaista itseään ja hän ei halua esim. tehdä rahan eteen asioita, joita hän ei halua tehdä (vaikkapa vähän ärsyttävämpää työtä jne.), koska "raha on vain rahaa". Sitten kuitenkin pienipalkkaisten vanhempien oli maksettava hänelle asunto Helsingin keskustasta, koska muualla ei voi asua ja oli järkyttynyt, kun tulevan siipan vanhemmat eivät halunneet kustantaa heille 20 000 euron häitä, "eivätkö he ymmärrä että häät on vaan kerran elämässä eikä sillon pitäs rahaa laskea".

Mun mielestä tosi ärsyttävää. Jos raha ei ole tärkeää, niin voi sitten kai myös elää sen mukaisesti eikä toisten rahoilla. Itselläni ei ikinä olisi pokkaa moiseen ja raha on tärkeä väline esim. unelmien toteuttamiseen (esim. voisin pitää muutaman kuukauden sapatin Thaikuissa jne.).[/QUOTE]

Ymmärrän kyllä, että ärsyttää tuollainen. :/

Mekin ollaan välillä oltu pidempäänkin toimeentulotuella, mutta aina ei olla silti haettu toimeentulotukea, vaikka oltaisiin sitä saatukin.

Meille raha ei ole tärkeää, mutta me eletäänkin sen mukaisesti... Lähes kaikki vaatteet, huonekalut yms. on ostettu käytettyinä, eikä niihin ole haettu mitään avustuksia. Häätkin maksettiin itse ja juhlat laitettiin halvalla, olisko mennyt ehkä 500€ pukuineen ja kaikkineen.

No onhan se valintoja tehtävä. Jos ei raha ole tärkeää niin silloin ei odoteta korkeaa elintasoa eikä vaikka niitä ökyhäitä. Ehkä ap:n kuvaama tapaus ajattelee, että "raha ei ole tärkeää" tarkoittaa, että koska raha ei ole tärkeää, muiden tulisi muuttaa omat rahansa materiaksi, josta hän nauttii.

Rehellisesti puhuen raha ei ole vain rahaa, vaan meidän yhteiskunnassamme se on ruokaa, vaatteita, katto pään päälle, lääkkeitä ja tulevaisuudennäkymiä. Siis vähintään. Se on eri asia, jos ihminen ajattelee, ettei halua uhrata liikaa aikaansa ja esimerkiksi keskeisiä arvojaan tienatakseen helvetisti rahaa ja ostaakseen kallista tavaraa niillä rahoilla.

Ahaa. en pidä tuota mitenkään yleismaailmallisena ongelmana, koska henk.koht. en tunne ketään joka sanoisi että raha ei ole oma juttu ja eläisi helsingin keskustassa vanhempiensa tai sossun rahoilla.

Yleensä ihmiset jotka sanovat että raha ei ole se juttu hänelle, ovat tyytyväisiä kohtuulliseen elintasoon, ellei vaatimattomaan, ovat tyytyväisiä itseensä ja perheeseensä ja elämään. ja tekevät jonkun verran töitä tai tyytyvät perustuloon.

Kun taas moni joka töissä, on talo, pari autoa, lapsia useampi myös, ja kaikkea pitää olla paljon, käy vanhempiensa rahoilla matkoilla ja ostattaa lapsilleen tai vanhemmat haluavat lisäksi ostella kaikkea.

Entinen vuokranantajani "valitti" minulle, tai oikeastaan vain kertoi, että hän joutuu avustaa joka kuukausi poikaansa joka oli hyväpalkkainen samoin kuin puolisonsa ja lapsiakaan ei ollut vielä. Rahat vain eivät riitä kuulemma, en muisat enää mihin sanoi heidän tuhlaavan kun tuosta on nin paljon aikaa. Hänellä oli sijoitusasuntoja niin paljon ja ikää jo yli 70 vuotta kun oli vanhoilla päivillä poikansa saanut että hänelle avustaminen ei kai ollut ongelma. Kunhan kertoi.

Minulle vapaa-aika on tärkeämpää kuin raha. Olen itse valinnut osa-aikatyön, jotta jää aikaa tehdä muita asioita. Toki tämä tarkoittaa sitä, että sitten ei ole varaa 20 000€ häihin, kalliiseen matkusteluun yms.

Työni on myös pienipalkkaista, mutta sellaista josta pidän ja jota arvostan. Toki olisi voinut valita kovapalkkaisen työn, mutta tietyn hyvän saan itselleni siitä, että arvostan sitä, mitä teen.

( ja joka kuukausi yritän laittaa jotain pahan päivän varalle, vaikka se summa sitten olisikin vain 30 euroa.)

[QUOTE="Ellilelli";29514830]Tuttavapiiristäni löytyy muutama ihminen, jotka ylemmyydentuntoisesti ilmoittavat että he ovat rahan yläpuolella ja esim. säännöllinen palkka ja tulot ei ole heille "se juttu". Sitten elellään sossun rahoilla jne.

Mun mielestä tosi ärsyttävää. Jos raha ei ole tärkeää, niin voi sitten kai myös elää sen mukaisesti eikä toisten rahoilla. Itselläni ei ikinä olisi pokkaa moiseen ja raha on tärkeä väline esim. unelmien toteuttamiseen (esim. voisin pitää muutaman kuukauden sapatin Thaikuissa jne.).[/QUOTE]

keksinyt itselleen oivan loisimis keinon?:D Raha ei merkitse mulle mitään, niin saan loisia(hyvällä omallatunnolla maata kotona koko lopun iän)? Tiedätkö käyttääkö kotitöissä samaa kikkaa? Kotityöt kun ei merkitse mulle mitään niin minähän EN niitä tee?:laugh:

Yhteistyössä