ihmiset jotka valittavat että ei löydy duunia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras ap"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras ap"

Vieras
Ne kaikki työttömät jotka sanoo että ei löydy duunia niin kertokaa minkä takia mollin sivuilla on melkein 15 000 avointa työpaikkaa? Monster.fi sivuilla on mahottomasti avoimia mestoja. Sit tähän viel yritysten omat sivut. Miten voi olla mahollista että te ette vaan löydä duunia???
Ettei vaan syy ole että ei kiinnosta kun valtioelättää? Vai oletteko niin surkeita että kukaan ei teitä halua palkata? Musta tuet veks teiltä jolla ei ole hyvää syytä olla työtön. Esim.sairaus tai joku vastaava. Miks veronmaksajien pitää teitä elättää? Nyt ku pitää säästää nii täs hyvä kohde.

Minulla on idea, (olenhan itsekin työtön ja olisin ehkä saanut töitä 10-20 päiväksi aina silloin tällöin mutta en huolinut, koska raha) mehän voitaisiin jokainen työtön lähettää hakemus jokaiseen niistä avoimista työpaikoista, niin ongelma olisi ratkaistu.

Alkuperäinen kirjoittaja lksföoak;29824128:
eikö 250k ollut vielä sinä aikana, kun näitä tilastoja on tehty? Tästä taisi vielä puuttua työttömät jotka tungettu kursseille ja työkokeiluihin yms vai muistanko väärin?

Jatkuvasti tilastot on vääristyneitä alakanttiin.

Joo! Hyvä idea, mäpäs alan sitten hakemaan lääkärin virkaa itselleni. Ei mulla siihe koulutusta ole, mut eihän sitä tarvitakaan. Ainakaan ap:n mielestä.
Tule ihmeessä ap vastaanotolleni sitten, saat ensiluokkaista hoitoa ja muista kun olet syyttämässä mua hoitovirheistä, että ihan itse käskit hakea töihin paikkaan johon ei ole vaadittavaa koulutusta saati työkokemusta.

Mut hei! Eihän sitä koulutuksella töitä tehdä!!! HIP HEI!! Nyt vaan KAIKKI työttömät sitten hakemaan ihan kaikkea mahdollista työtä, saadaan meidät työttömät pois himasta maleksimasta kun kehdataankin haluta oman alan töitä(tai ainaki mä, en mä muist tiiä)!!
Tottahan mäkin koneistajana voi mennä lääkäriks. Palkka ois iha kivasti kohillaan ja työtäki olis! ;)

Alkuperäinen kirjoittaja työtön koneistaja;29824159:
Joo! Hyvä idea, mäpäs alan sitten hakemaan lääkärin virkaa itselleni. Ei mulla siihe koulutusta ole, mut eihän sitä tarvitakaan. Ainakaan ap:n mielestä.
Tule ihmeessä ap vastaanotolleni sitten, saat ensiluokkaista hoitoa ja muista kun olet syyttämässä mua hoitovirheistä, että ihan itse käskit hakea töihin paikkaan johon ei ole vaadittavaa koulutusta saati työkokemusta.

Mut hei! Eihän sitä koulutuksella töitä tehdä!!! HIP HEI!! Nyt vaan KAIKKI työttömät sitten hakemaan ihan kaikkea mahdollista työtä, saadaan meidät työttömät pois himasta maleksimasta kun kehdataankin haluta oman alan töitä(tai ainaki mä, en mä muist tiiä)!!
Tottahan mäkin koneistajana voi mennä lääkäriks. Palkka ois iha kivasti kohillaan ja työtäki olis! ;)

Joo. Ota sä se ylilääkärin virka, niin mä meen sosiaalitoimen johtajaksi. Kepsiskin vois vaihtaa alaa ja ottaa ton kaavoitusarkkitehdin homman. Ketjun aloittajasta me tehdään työvoimatoimiston johtaja, niin sit kaikki muutkin puoli miljoonaa saa duunia.

Töitä löytyy tekevälle. Joskus pitää vaan mennä paskaduuniin eikä aina oottaa että pääsee suoraan "elämänsä parhaaseen" työpaikkaan. Tilastojakin pitää osata lukea oikein, työttömyystilastot on jatkuvasti YLÄkanttiin - ainakin tilastot suomen nuorisotyöttömyystilanteesta.

Kuitenkin on ok elää tuilla, jos elämäntilanne niin vaatii eikä kenenkään kannattais tulla siitä mussuttamaan miten "työttömiä elätetään verorahoilla". Ei elämä ihan niin mustavalkosta oo ja yleistäminen on vaarallista jos ei tiedä mistä puhuu.

Joo. Ota sä se ylilääkärin virka, niin mä meen sosiaalitoimen johtajaksi. Kepsiskin vois vaihtaa alaa ja ottaa ton kaavoitusarkkitehdin homman. Ketjun aloittajasta me tehdään työvoimatoimiston johtaja, niin sit kaikki muutkin puoli miljoonaa saa duunia.

Ai hittolainen, vähänkö muuten alkaa kaupungin asemakaava muuttumaan, mua onkin häirinnyt toi turha nelostie tuossa, jos vaikka pätkäsisi poikki niin saisi rakennutettua Suomen suurimman nakkipuiston vaikkapa.

• Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
[QUOTE="lol";29824231]Töitä löytyy tekevälle. Joskus pitää vaan mennä paskaduuniin eikä aina oottaa että pääsee suoraan "elämänsä parhaaseen" työpaikkaan. Tilastojakin pitää osata lukea oikein, työttömyystilastot on jatkuvasti YLÄkanttiin - ainakin tilastot suomen nuorisotyöttömyystilanteesta.

Kuitenkin on ok elää tuilla, jos elämäntilanne niin vaatii eikä kenenkään kannattais tulla siitä mussuttamaan miten "työttömiä elätetään verorahoilla". Ei elämä ihan niin mustavalkosta oo ja yleistäminen on vaarallista jos ei tiedä mistä puhuu.[/QUOTE]

Et sitten lukenut noita edeltäviä kommentteja, joissa vastattiin jo tuohon väitteeseesi? Ei kyse taida olla siitä, että "paskaduunit" ei kelpaa, vaan siitä että moniin ammatteihin vaaditaan se pätevyys. Työ kelpais monelle tekijälle, mutta tekijä ei kelpaa moneen työhön, kun ei ole pätevyyttä. En minä (hum.maist.) voi mennä hommiin sähköasentajaksi, laitossiivoajaksi, lähihoitajaksi enkä maalariksi, koska niihin hommiin tarvitaan ammattitaitoa. Puhelinmyyntiä on tullut kokeiltua, mutta olen surkea siinä. Se työ pitää osata tehdäkin.

Siitä huolimatta, että työttömiä on about 20 kertaa enemmän kuin avoimia työpaikkoja, tosi on että paljon sellaista rakenteellista työttömyyttä, että työttömien sijainti ja työpaikkojen sijainti ei kohtaa, eikä työttömien ammattitaito eikä työpaikkojen vaatimukset kohtaa. Joillakin on myös sellainen asenne, että työpaikkaa pitäisi tulla mitä erilaisempiin ammatteihin tulla tarjoamaan sinne missä sattuu asumaan. Ammatinvalinta on ihmisen oma valinta, ja työpaikan hankkiminen ihmisen omalla vastuulla. Ellei lähinurkilta ammattia vastaavaa työtä löydy, ei auta kuin lähteä kauemmas etsimään, tai vaihdettava ammattia. Eihän se toki aina erinäisistä syistä aina yksinkertaista ole, mutta viime kädessä on ihmisten mentävä sinne mistä elannon saa, eikä odotettava että joku sen viereen tuo.

Et sitten lukenut noita edeltäviä kommentteja, joissa vastattiin jo tuohon väitteeseesi? Ei kyse taida olla siitä, että "paskaduunit" ei kelpaa, vaan siitä että moniin ammatteihin vaaditaan se pätevyys. Työ kelpais monelle tekijälle, mutta tekijä ei kelpaa moneen työhön, kun ei ole pätevyyttä. En minä (hum.maist.) voi mennä hommiin sähköasentajaksi, laitossiivoajaksi, lähihoitajaksi enkä maalariksi, koska niihin hommiin tarvitaan ammattitaitoa. Puhelinmyyntiä on tullut kokeiltua, mutta olen surkea siinä. Se työ pitää osata tehdäkin.

Tos just joku aika takaperin juttelin sähköasentajan, timanttiporarin ja maalarin kanssa. Jokaisella pätevyys ja kolkyt vuotta kokemusta. Jokainen tahtois töihin. Jos ton Äänekosken uuden tehtaan työmaalla tarvitaan suomea puhuvia rakennusmiehiä, niin heistä jokainen on valmis lähtemään sinne. Mut valitettavasti nykyään vaaditaan Albanian ja Puolan kielitaito hommiin päästäkseen.

Alkuperäinen kirjoittaja ja lehmät lentöö;29824185:
Mollissa on myös paljon feikki-ilmoituksia.
Mutta provoksihan tämä aloitus on tarkoitettukin.

Hmm, mitä feikki-ilmoituksia? Tarkoitatko sitä että työpaikkailmoitus laitetaan koska on 'pakko' vaikka oikeasti siihen työhön on jo valittu tyyppi, vai jotain muuta?

Alkuperäinen kirjoittaja kysymys työttömille;29824352:
Milläs te työttömät meinaatte itsenne elättää sitten kun yhteiskunta ei siihen pysty?

Rikollisuus nousee ja palkat laskee ainakin siellä alimmalla tasolla reilusti, ellei sitä pidetä säädösten turvin korkealla mutta epäilen.

Onko ne kaikki sellaisia kokopäivätöitä, joilla elättää itsensä? Minä selailin eilen ja aika paljon oli osa-aikahommia, ei kai se kannata, jos töitä on vaikka viikonloppuisin 5h? Tai jos on siivoustöitä 15h/vko, niin aika nihkeää varmaan on.

Minä en ole ollut ikinä työttömänä muuten, että en tällä kommentillani etsi tekosyitä olla tekemättä töitä ;)

Kattelin hiljan oman alani paikkoja ja siellä oli sellasia muutaman kuukauden määräaikaisuuksia aika paljon. Tietty sellanen tyhjää parempi, mutta ei ole kiva perheellisenä hakea duunia ja sen saatuaan jatkaa hakemista, kun pätkää vain tarjolla.

Yhteistyössä