ihmiset miten onnistutte??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mariaah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mariaah

Vieras
ihmetyttää, mix ihmiset jotka oikeesti haluu ja koittaa ei tuu raskaaks..sit on semmosi jotka harrastaa irtosexiä ja tyyli yhen illan jutussa, tulee raskaaks..ja päättä pitää sitä lasta, siis ei siin mittä muutaa ku tosi epäreilua..

miten te ihmiset saatte sen plussaan siihen testiin?
yritäkste kovastiki, harrastatte päivisin sexii, käytätte ovulaatio testei jne?

kui usein kannattaa harrastaa, ja onko välii millo harrastaa, siis aamulla vai illal jne?

meillä 7kk yritystä takana, ja ei mittä tuloksii..
aamulla heräsin ilosena jess, menkat ei alkanu ja hiukan ollut raskausoireeita(viikon putkeen älyttömii ala vattan kipuja), aattelin nyt on jottai kyl tapahtunu, ehtisin purkkiin pissata, käydä suihkus, et jos vaik sit lähtis aptekkiin ostamaan testin..
mut ei, ennen lähtö kävin viel vessas ja mikäs siinä täti tuliki kylään..

harmittaa tosi paljon:(et mix me ei onnistutaan, ehkä myös se ottaa tosi paljon päähän kun miehelläni on selkärangan reumaa, ja hän joutuu vaihtaa lääkkensä tammikuun loppussa uusin, sillo me ei saada enää koittaa vauvaa:( ja jumala tietää kui kauan hänen pitää syödä niit lääkkeet 2-3vuotta...
tosi jees!

..välillä elämä tuntuu tosi kurjalle ja epäoikeudenmukaiselle. Mutta turha siihen (epäoikeudenmukaisuuteen) on liikaa takertua ja turhaan katkeroitua elämälle.

Ovistestit ovat todistetusti vallan mainio apuväline. Tuosta rakastelun ajoittamisesta aamuun/iltaan en osaa sanoa. Parin päivän välein kun voisi oviksen aikoihin rakastella, niin luuleen parhaimman "osumatarkkuuden" varmistuvan.

sitäkin on kokeiltu, pari päivän välein, päivän välein..päivittäin...en enää tie, ovi testeiä oon kerran kokeillu...ja nyt tilasin niit lissää...kattoo jos vaik onnistuis:)

Samaa ihmettelen minäkin... Tosin pikkuisen eri taustaisena kuin sinä.
Meillä on kaksi elävää lasta, esikoinen ja toinen, sitten alkoi mennä metsään... Kolmas keskeytyi spontaanisti 6+5 (pidin normaalina keskenmenona joita sattuu ja tapahtuu...), sitten pääsin 36 raskausviikolle kunnes kohtukuolema tuli täysin yllättäen ja enkelöitti rakkaani ja vielä lisää ruoskaa tuli kun 9 kk:n yrittämisen jälkeen plussasin ja tämäkin päätyi täysin yllättäen keskenmenoon viikolla 16.
En tiedä uskallanko enää edes yrittää, mitä jos pää ei kestäkään.
Meillä on aika ennen ja jälkeen kohtukuoleman.

Jatkan vielä sen verran että kun elämä ei ole oikeudenmukaista: Monet ihmiset jotka lasta toivovat, eivät sitä saa tai sitten raskautuvat ja metsään menee... sitten on se porukka joka "vahingossa" raskautuu ja tekee abortin jopa toinen toisensa perään... Ja vielä se sairas ryhmä joka elävän lapsen saa pahoinpitelee hengiltä pienen tms. Miksi raskaudet eivät keskeydy noissa tapauksissa... Miksi niin moni syli on tyhjä?
Sitten vielä että kuulemma aamuisin sperma olisi parempaa kuin illalla, sekä vauvan toivossa ei kannattaisi ihan joka päivä yrittää, joka toinen tai kolmas päivä pitäisi riittää. Nämä lääkärin vinkkejä.
Myös selvä ylipaino tai alipaino saattaa vaikeuttaa raskaaksi tuloa, sekä se että se on päälimmäisenä mielessä, Suositellaankin että kun heittää ns. hanskat naulaan voi tuloksiakin odotella. Sittenhän on ihmisiä jotka tarvivat apua raskautuakseen...
Toivon plussatuulia ap:lle.

Onhan meitä moneen junaan, todella ikäviä on tapahtunut edellisellekin kirjoittajalle oikein sarjassa, osaanottoni ja jaksamista toivottelen sinne, haleja....
Itsellä ikääkin tarinaa, mikä ei pajoa ketään lohduta, ikääkin jo liikaa, vauvahaaveita, voi kuinka kauan muistaisinkaan, no elämä ei ole kohdellut silkkihanskoin täälläkää, on yksi lapsi, rankkaa elämää, eroa sun muuta, sitten uusia vauvahaaveita, yritystä toista vuotta, ei tuloksia... Hakeuduttiin tutkimuksiin syyn selvittämiseksi, ei tuloksia tai siis diagnoosina selittämätön lapsettomuus, kokeiltiin lapsettomuushoitoja puolitoistavuotta, ei tuloksia näistäkään, nyt on aikaa jo näistäkin kulunut, silti täältä itseni toisinaan löydän, vaikken enää aktiivisesti haaveilekaan...

Toivottelen kuitenkin kaikille tasapuolisesti oikein hyvää uuttavuotta, toivottavasti plussatuulia löytyy ja saatte vielä sen oman pienokaisen, tai jos ei luoja sitä suo, sitten voi miettiä jotain vaihtoehtoista ratkaisua, jos ei omaa lasta, olisiko mahdollisesti ajateltavissa adoptio, sijoituslapsi tai jokin muu vaihtoehto kenties? Paljon on perheitä jotka tarvitsevat tukea ja apua ulkopuolelta vaikka tukiperheen muodossa, kaikenlaista tässä on tullut mietittyä itsekin...

moip :) kiva et joku vastas..

mä tulin raskaaks 06, olin 2kuulla ku sain keskenmeno:(
et en usko et kummasakaan olis vikaa tai mitään ei oo vaa tärpänny viel..
nyt sitte on tilattu ovis testejä jne, sit ajattelin myös lämpötilan avulla..

kadehtin kaikki ihmisii jol on lapsii tai jotka on raskaana, se on kyl pahempi ku näkee toista raskaana, ku haluais ite kans niin paljon, 2läheisintä kaveria on tullu raskaaks molemmat sattumalta samaan aikaan melkein..
ja tekee nii pahaa nähdä niitä jne, en pysty siihe..
mut onneks ne ymmärtää..ja onhan mä onnellinen niitten puolesta, ku yks niist on saanu 3keskenmenoo peräkkäin, mut se sitte onnistus :) 5kuulla on ja kaikki tosi hyvin.

meille riittäis edes se yksi, jos jumala suois...tottakai ois ihanaa saada 2 tai 3, mut kunhan sen yhden sais ensin ja sitte kattellis

juuh lääkäri sanos et joka toinen päivä on hyvää, mutta ku seki on kokeiltu ajattelin et kokeilla sitte joka päivä jospa se onnistuis...juu ei onnistunu..
mut nyt seuravaks sitte kokeilla taas joka toinen päivä, jospa se onnistus :)

toivottavasti...ja onnee teille kans :)

Meillä on kolme lasta ja neljäs masussa kasvamassa. Kuopuksen ja vauvan ikäeroksi tulee reilut neljä vuotta, kun aiemmat ikäerot ovat olleet 1v5-6kk.
Neljättä lasta aloimme haaveilla, kun kuopus täytti kaksi. Elämäntilanteemme oli kutakuinkin sama kuin aiemminkin, ei painoa enempää tai vähempää, kunto luultavasti jopa parempi.
Mutta neljäs antoi odottaa itseään. Kävimme yksityisellä lääkärillä selvittämässä mikä mättää, ei mitään syytä. Lääkäri arvioi silloisen stressini syylliseksi. Sain clomeja ja teroluteja, kierrotkin kun alkoivat heitellä lähes 2kk mittaisiksi.
Viime kesänä jätin tabletit pois, ne kun aiheuttivat jos jotain ongelmaa. Aloin tehdä surutyötä, etten koskaan saisi sitä neljättä lasta.
Olimme syksyllä reissussa, kaukana kotoa lasten kanssa.
Pian tuon reissun jälkeen testiin tuli kaksi viivaa, olin raskaana! En ollut uskoa tulosta, olin jo asennoitunut siihen että meidän perhe oli tässä, kolme ihanaa ja tervettä lasta.
Nyt innolla odotamme kevättä. Tuskin maltan odottaa.

Toivon todella että teilläkin yritys tuottaisi tulosta. Mitään vippaskonsteja siihen ei taitane olla. Meillä varmaan tilanteeseen vaikutti se, että oli keväällä todella stressaantunut jo siitäkin ettei neljättä alkanut kuulua, ja olihan sitä muutakin stressiä.

jepp stressi vaikuttaa varmaanki tosi paljo..
mut helppo olla stressamatta..ku tietää et helmikuust ei voida enää koittaa :( ja sit viel ku ei tiedetään kui ptikäks aikaks..
mut ajattelin jos nyt ottais rennompi, ja jos meille on tarkoitettu lapsi ni se tulee, jos ei nyt ni ainakan 2vuoden pääst tai jotain.
mä oon kuiteski niin nuori viel et ei oo kiirettä sillai, ei se 2vuos missään tuntuis.

onnee teille vaa mirkku :) miljooni haluis olla sun tilantees :)

mut muuteski kaikis asiois on ni, et jotai tapahtuu aina sillo ku ihminen vähintään sitä odottaa...
mä pistän sitte mieleen et en tuu raskaaks, harrastetaan sexiä huvikseen vaa, ni ehkäpä se toimis ;) heh..

- ei stressiä (luontaistuotekaupasta saa jotain lääkettäkin tähän luonnollisin keinoin)
- seksiä pitäisi harrastaa joka toinen aamu (mies ei sais nousta edes sängystä vaan ruveta suoraan hommiin)
- asennoista: mies päällä
- greippimehua kp1 alkaen ovikseen asti 1-2 lasia päivässä (antaa paremmat mahdollisuudet hedelmöittyä ja kiinnittyä)
- ei viinaa
- raskausvitaminia joka päivä tai jotain missä on paljon foolihappoa
- oviksen tikutus (joka päivä samaan kellon aikaan)

Se on vaan niin hemmetin vaikee olla ressaamati! kaikki vauvahaaveilijat sen tietää, eiks je ;)

Mulla myös takana vauvahaaveilua ja km, mutta myös 3 lasta joista nuorin 3kk.
Mä luin aikonaan jostain lehdestä että vehnänalkioöljy on hyväksi raskaaksi yrittäville!
Sen sisältämä e-vitamiini tunnetaan hedelmällisyysvitamiinina. Sitä olen joka kerta ottanut ja tiedä sitten onko sillä ollut vaikutusta, mutta nopeasti on raskaus aina alkanut. Tuskin siitä ainakaan haittaa on!

Tsemppiä ja onnea vuodelle 2008 !

jee...totta..
okeih kai sellastiki pitäis hankia :) jospa tulis raskaaks..:)

mut kuiteski uskon kans siihen, et jos jotai on tarkoitettu ni se tapahtuu, ilman kaikkee maailman, hoitoi, ja testei, ja ravintoo jne..

heip..
nyt on kp 27/28, jännitelläään, hiukan ollu alavattan kipuja niiku aina ennen kuukautiset, mut toi ala selkä sattunu kyl ehdottamasti enemmän ku ikinä iha oudosti..
noh any way, viimeks ku mittailin aina iltaisin lämpöni ni päivä ennen kuukautiset se oli 36,2..siit tiesin heti et kuukautiset alkaa, ku lämpöhan laskee pikkasen sillo..

eilen mittasin oli 36,6 ja nyt äskö ku mittasin oli 36,7..ja huome aamul pitäis menkat alkaa...
hmm..oisko mahdollista et vois olla raskaana? toivotaan, mut tuskin..joutuu pettymään taas huome varmaanki..

ooks jollain muul ollu tällast?

Mariaah, oletteko ajatelleet laittaa miehesi spermaa "pankkiin"? Käsittääkseni on mahdollista kun on noinkin pätevä syy ja yritystä kuitenkin jo melkein vuosi. Onko aivan varma ettei miehesi tarvitse syödä niitä lääkkeitä vaikka loppuelämänsä?Tiedän pariskunnan jossa mies sairastui reumaan eivätkä saa koskaan enää yrittää lääkityksen vuoksi ja saivat vasta jälkeenpäin tietää että olisi ollut mahdollista laittaa spermaa säilöön koeputkihedelmöitystä varten.Onneksi heillä ehti kuitenkin yksi lapsi tulla ennen miehen sairastumista, mutta mahdollisuus olisi ollut saada useampi jos lääkäri olisi tajunnut asiasta mainita, itse sitä ei siinä "sairastumis-shokissa" tajunneet ajatellakaan ja nyt on liian myöhäistä.Toivotaan että te onnistutte ennen lääkitystä:)

Me yritettiin mun mieheni kanssa tasan vuosi. Kun yrittämisen alotuksesta oli 11kk, mä luovutin, ja todella siirsin ajatuksen raskautumisesta pois mielestä. Se oli vaikeeta, koska halusin enemmän kuin mitään tulla raskaaksi. No, me saatiin lähete lapsettomuustutkimuksiin,ja mun piti odotella seuraavia menkkoja jotta multa ois otettu jotain niitä hormoniarvoja menkkojen keskivaiheilta ja sit loppuvaiheilta. Mä odottelin ja toivoin enemmän ku mitään sillä kertaa et menkat tulis! Mun kierrot oli jotain 40 päivää keskimäärin, eli tosi sekava ja liian pitkä kierto. Joten, odottelin menkkoja...odottelin ja vielä odottelin, kunnes aloin hermostuun et missä hemmetissä ne menkat viipyy et enhän mä tuu ikinä raskaaks ku menkat on tälläset, ni oho! Tein testin vaikka siirsin sen tekemistä kaks kuukautta ku en halunnut taas pettyä. Se sitten pamauttikin heti vahvat tuplaviivat, ja itkuhan siinä tuli ihan väkisin... Mä stressasin tosi paljon, mut kun annoin ajatuksen raskautumisesta olla, niin se kyllä sitten auttoi heti. Näin ainakin mulla. Kun seuraavan kerran toivon raskautta, en aio stressata vaan annan luonnon hoitaa ja jos niin on tarkoitettu, tulen raskaaksi. Toivottavasti säkin tulet raskaaksi ja saatte vauvan!!
Muuten, mikä se sellainen lääke on että ei saa mies tehdä raskaaksi? Mun miehelläkin on reuma, mutta ei suostu syömään lääkkeitä, pistää kuulemma pään sekasin. Kestää vaan pää pystyssä kivut..

"En aio stressata vaan annan luonnon hoitaa ja jos niin on tarkoitettu, tulen raskaaksi". Voi mitä p*skapuhetta, sorry vaan.
Eli luonto ei ole tarkoittanut esimerkiksi minua äidiksi? Koska kärsin lapsettomuudesta jo viidettä vuotta, 5 IVF-hoito takana eikä plussan plussaa.
Mutta jos annan ajatuksen raskautumisesta olla, niin se kyllä sitten auttaa heti.
Voi elämä, että näitä 1600-luvun noitajuttuja vielä uskotaan.

heip..

se juttu et pistäis seprman "säästön" on mennytt sillä, meiheni aloitti lääkkeet tos viikko sitte:( et too late..
ensin hän söi lääkkeet jotka vähensi noit siittiöit, sen taki luulen et ei olla onnistettui, enkä nyttekään jaksa edes vaiva päätäni et olisin raskaana ku on nii vahva tunne et en oo, enkä jaksa osta mittä raskaustestei, se ois vaa pettymystä ku tulos on nega, menkat piti kyl tänää alkaa...mut voi hyvin olla et ne on myöhäs vaa..

ni ja meiheni aloitti viikko sitte aika vahvat lääkkeet, ja toki saa koittaa vauvan teko, jos haluu tuoda jälkeenjäänyttä vauvaa maailmaan:( tuskin..

ei oo tietoo et millo hänen lääkitys loppu, hän on jo lähes 6vuotta kestäny tätä sairautta, ja lääkärit sai vasta hetki sitte tietää et se on reumaa, ni siks mieheni halus aloittaa noit läääkkeit ku ei vaa jaksa sitä kipuu..
ja mikäs mä oon siin sitte estä hänet ottamaan niit lääkkeit, sitäpaitsi hänen piti aloittaa niit aikasemmin, mut pisti vähä eteenpäi mun taki, ku niin pahasti halusin vauvan.

ettäs tähän loppus sitte meijän vauvanteko..:(
ei täs muuta ku odottamist sitte, vuos tai pari..ehkä kolmeki..ei voi tietää..

ja totta, jos stressa ni siit ei tuu mittä, se tapahtuu jos sitä on tarkoitettu.

Alkuperäinen kirjoittaja ohjeita:
- ei stressiä (luontaistuotekaupasta saa jotain lääkettäkin tähän luonnollisin keinoin)
- seksiä pitäisi harrastaa joka toinen aamu (mies ei sais nousta edes sängystä vaan ruveta suoraan hommiin)
- asennoista: mies päällä
- greippimehua kp1 alkaen ovikseen asti 1-2 lasia päivässä (antaa paremmat mahdollisuudet hedelmöittyä ja kiinnittyä)
- ei viinaa
- raskausvitaminia joka päivä tai jotain missä on paljon foolihappoa
- oviksen tikutus (joka päivä samaan kellon aikaan)

Sitä greippimehua juodaan sen foolihapon takia et jos ostaa foolihappoa sisältäviä raskausvitamiineja niin sit greippimehua ei tarvii enää juoda.

Vinkkilistaan lisäksi että simensyöksyn jälkeen tosiaan jalat kohti kattoa ja orgasmi niin "portit" aukeaa paremmin.

Mut eipä näistä kaikille oo apua, valitettavasti...

Minäkin mietin keskenmenon jälkeen, että miksi narkkarit ja muut saa lapsia, siitä huolimatta että ovat aineissa läpi raskauden. Itse huolehdin itsestäni ja vauvasta hyvin ja silti raskaus päättyi keskenmenoon. Onneksi tulin pian uudestaan raskaaksi ja sain ihanan tytön. Toivon sinulle ap raskautumisonnea!

Meillä sattui just ilmeisimmin hyvät olosuhteet raskutumiselle, kun esikoinen sai alkunsa kolmisen vuotta sitten.

-Ei "yritetty" vielä lasta, mutta tietysti tiedettiin sen mahdollisuus
-Oli aamu (esikoisen jälkeen ei olla paljon seksiä aamuisin harastettu)
-Oli viikonloppu, ei stressiä mistään ja sain orgasmin
-Ovuloin saman päivän iltana (luulin ovuloineeni jo aiemmin, mutta tunsin nippailut illalla)
-Olin nuori, 23v

Mutta toisaalta
-tyyny ei ollut pyllyn alla, vaan ponkaisin suihkuun saman tien
-en juonut greippimehua ollenkaan
-harrastettiin seksiä vain kerran sen ja seuraavan viikon aikana

Itsestäni huomaan ovulaatioajan siitä, että olen todella halukas seksiin. Suorastaan horny;)

Nyt jännäillään miten helposti toisen raskauden alkaminen onnistuu. Nyt ei ole tosiaan aamuseksiä ollenkaan ja orkun saaminenkin on jotenkin vaikeampaa. Ehkä elämäkin on stressaavampaa kun esikoinen pyörii jaloissa.

liuku

totta, siin vaihees ku ite ei onnistuu siin ni tuntuu silt et kaikki muut saa paitsi mä :(
ja mulla ku on kaks parhaimmat kaverit raskaana, se on kyl nii kova paikka aika ku niit näkee...ja muuteski ku asia pyöri mieles..ei vaa jaksa jotenki enää:(

nyt on kyl kp 29/28, eikä menkat näy missään...voisko mahdollista olla jotai, en tie, en uskalla raskaustestiäkään tehdä ku pettyisin niiiiiiin...
ala selkä sattunu tosi paljo tänään kuinmyös ala vatta..
voi olla et ne menkat on sielt tulos..
toivottavasti ei..

Koska hedelmällisyys on myös miehestä kiinni, niin kannattaa kiinnittää myös hänen hyvinvointiinsa huomiota. Kevennä ruokavaliota, jos olet perheen kokki, enemmän kasviksia, vähemmän rasvaa. Ylen ykkösellä tulee ohjelma sarja:Prisma, totuus ruoasta, siinä ryhmä miehiä joilla oli huono sperma joi joka päivä 2 hedelmä smoothieta, ja sperman laatu parani, eli paljon c-vitamiinia ja sinkkiä kehiin, niillä siitiöt liikkuvat. Viilennystä palleille, ainoastaan boxeri malliset kalsongit (tai kokonaan ilman), ei tiukkoja farkkuja, ja yöllä kokonaan ilman. Kännykät pois housun etutaskusta. Muita vinkkejä : jos kiertosi on tarkka niin pidättäytykää seksistä (ja mies myös sooloseksistä) 3-6 päivää kunnes ovulaatioon on enää 1-3 päivää. tänä aikana voit kiusoitella miestäsi ja näin saada himot huippuunsa, jos mahdollista älä kerro koska ovulaatio on, niin ei mene väkisin naimiseksi. Urheilkaa, vähentää stressiä ja saa endorfiinit liikkeelle. Vähentäkää alkoholin ja tupakan kulutusta, molemmat madaltaa hedelmällisyyttä (meidän piti lopettaa tupakointi ennen hedelmöitys hoitoja, molempien). siinä nyt muutama vinkki mitä tuli mieleeni, me kun onnistuimme raskautumaan luomusti, vaikka sen ei pitänyt olla mahdollistakaan.

ihanaa...no onneks olkoon teille :)

mut ei täs mittä menkat alko, ja se oli sitte siinä..
millo saada seuravaks koittaa en tie, siin voi mennä vuosia, tai ehkä hän joutu loppu elämänsä syödä noi lääkkeet.

ja mä tiedän et adoptointi ei o vaihtoehto meille, ni joko mä hyväksyn et en saa lapsia, tai jatkan elämäni ilman häntä,,,
ja se taita olla se oike valinta.

Yhteistyössä