Ihmiset on kummallisia olentoja , rahankäytöstä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jopas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jopas

Vieras
Tapasin tässä eräässä tilaisuudessa useita perheitä, joiden kanssa juteltiin hyvinkin syvällisiä. Siinä valitettiin pieniä tuloja, rahojen vähyyttä ym ym. Sitten, kun lähdettiin kotiin, yksi sun toinenkin perhe nousi varsin uuteen tila-autoon. Halooo! En ymmärrä, en sitten millään, mikä statusarvo tuolla autolla on. Jos mulla ei olisi rahaa, en varmaan ostaisi uutta autoa, velaksihan se pitää ostaa.

Meillä uudehko, kaksituhattaluvun farmari, iso ja uutena tosi kallis. Me on ostetu käytettynä, vähillä kilometreillä ja suhteellisen edullisesti. Rahaa oli säästössä ja tarvittiin hyvä auto kun mies ajoi pitempää työmatkaa.
Tosin en kamalasti valittele meidän rahapulaa vaikka melko pienituloisia ollaankin, kun koen että meillä on tarpeeks rahaa, kulutetaan aika pienesti. Mut siis, ei meillä ole varaa ostaa kamalan kalliita vaatteita tms, mut toi auto nyt oli sellainen mihin mielellään laitettiin ne säästöt, ei koko aikaa tarvii korjata(ei itse osattais) joten on halpaa pitää kun huollotkin tuolla merkillä on edullisia.
Ja mahtuu kolme turvaistuinta auton ja kaksi aikuista, sekin oli ihan hyvä ominaisuus.=)
Voi olla et aika monella sama juttu, ei sellainen vanha autokaan halvaks tule jos pitää usein korjailla ja itse ei osaa tehdä.

Yhteistyössä