Ihmiset ovat nopeita!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milanna85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Milanna85

Tunnettu jäsen
14.02.2014
8 708
193
63
Mä kävin aamulla sen harvinaisen herkun ostamassa, nyt katsoin ei ole enää, kaikki myyty, kun yks mun kaveri myös sen halusi siksi äsken kävin sivustoilla. Onko joku muu keräilijä huomannut minkälaiset uutuukset siellä on? :) Iitalassa on Design viikot, että vinkkina vaan kiinnostuneille, vielä kaikenlaista kiva löytyy. En tiedä onko täällä samanlaisia hulluja kuin minä ;D, itse olen aivan hullu ostamaan kaikkia harvinaista.

Viimeksi muokattu:
Kuvailit itseäsi oikealla adjektiivilla tällä kertaa. Ei, meillä useimmilla ei ole pakonomaista ostelun tarvetta joten tuskin saat kovin montaa vastausta tähän ketjuun.

Aidon keräilijä erottaa siitä että heillä on aito rakkaus ja kiinnostus keräilemiään esineitä kohtaan. Sinä keräilet vain koska arvelet mahdollisesti rahallisesti ehkä hyötyväsi esineistä joita ostelet.

Aidon keräilijä erottaa siitä että heillä on aito rakkaus ja kiinnostus keräilemiään esineitä kohtaan. Sinä keräilet vain koska arvelet mahdollisesti rahallisesti ehkä hyötyväsi esineistä joita ostelet.

Minkälainen on aito keräilijä? :)

En tunne keräilijöitä jotka keräilevät jotain missä ei ole arvoa. Itse keräilen kyllä vain esineitä missä on rahallista arvoa, en tiedä mitä mä teen krääsällä, en edes tajua mitä sellaista harvinaista on olemassa missä arvoa ei nousee? Onko sellaisia tuotteita todellakin olemassa? Minulla on erilaisia esineita ja tiedän näissä arvoa vaan nousee siksi kun tehty vain joku rajoitettu erä. En vaan näe järkeä keräillä jotain vaikka kinder munia, pet shoppeja tai ikean astioita? O_o. En siis ymmärrä vieras sinua yhtään nyt...

Keräillä voi tosiaan muutenkin kuin rahallisen arvon takia. Esim. se tyttö joka kerää variksen tuomat tavarat, joku voi kerätä ja kuivata kukkia, joku kerää erikoisia kiviä jne.

Ja voi kerätä vaikka ny niitä arabian kippoja, ei rahallisen arvon takia vaan siksi että tykkää niistä.

Joku keräilee sit vaan sitä silmällä pitäen et joskus sais tavaroista enemmän rahaa kuin on niistä maksanu.

Mutta ihan samahan se on miksi kukakin keräilyä harrastaa, kaikki syyt lienee yhtä hyviä (tai huonoja).

Keräillä voi tosiaan muutenkin kuin rahallisen arvon takia. Esim. se tyttö joka kerää variksen tuomat tavarat, joku voi kerätä ja kuivata kukkia, joku kerää erikoisia kiviä jne.

Ja voi kerätä vaikka ny niitä arabian kippoja, ei rahallisen arvon takia vaan siksi että tykkää niistä.

Joku keräilee sit vaan sitä silmällä pitäen et joskus sais tavaroista enemmän rahaa kuin on niistä maksanu.

Mutta ihan samahan se on miksi kukakin keräilyä harrastaa, kaikki syyt lienee yhtä hyviä (tai huonoja).

Minulla on idea lähtenyt kun minusta on tullut jälleenmyyjä :). Itselläkin näitä varastossa vaikka kuinka paljon, mutta pidän keräillä vain harvinaisia itselleni. Toki myös myyn näitä, mutta kun olen jälleenmyyjä. Omia en myy jos ei tulee pakkoa. Mä kyllä pidän näistä paljon, laatu on korkea ja erikoisia ovat, samoin pidän muumimukeista vaikka jälleenmyyjä näillekin olen, mutta on mulla omiakin kaapissa ja joka lapsella, sekä Montegrappa kynistä pidän, se on taidetta ja itsellä on monta numeroitua kynää, mutta ne ja jotkut muut esineet tarkoitan kyniä ja vielä muutamia juttuja mitä keräilen, niin on mielessä myös sijoitus, miksi annan rahaa makaa tileillä kun näissäkin pörssi kasvaa ja ne on tarkoitettu kaikki mun lapsille kun ovat aikuisia :). Itse saan iloa että voin ne katsoa ja koskea ja he saavat ehkä ilon että vaihtavat ne rahaksi tai jatkavat keräily.

Yhteistyössä