ihmiset syyttävät minua "väärästä asenteesta", voiko olla asperger?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mppm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mppm

Vieras
Olen sekä työ-että vapaa-ajalla saanut kuulla että mulla on "väärä asenne". (ei siis ilmeisesti missään tietyssä tilanteessa vaan noin niinkuin yleisesti, kai) Haittaa vähän sosiaalista kanssakäymistä ihmisten kanssa. En kuitenkaan itse aidosti ymmärrä mitä he tuolla tarkoittavat, omasta mielestäni olen ihan ok tyyppi, en vain kovin sosiaalinen. Olen ajatellut voisiko tämä olla aspergeria? Etenkin kirjallinen ilmaisuni tulkitaan usein aggressiiviseksi vaikka -käsi sydämellä- en sitä sellaiseksi tarkoita. Jotenkin vain valitsen väärät sanat. Mikä mua vaivaa? Multa vaaditaan asenteen muutosta, mutta en osaa sitä tehdä kun en tajua ongelmaa. Osaako joku auttaa? Kiitos.

Ei riitä pelkkä väärä asenne diagnoosiksi. Pitäisi olla paljon muutakin, ongelmia sosiaalisessa kanssakäymisessä, ongelmia ihmisten lukemisessa, yhteen asiaan jumittautumista, aistiyliherkkyytä, erityisen hyvä tietyissä asioissa ja erityisen huono toisissa, jne jne

mulla on myös ongelmia ihmisten lukemisessa- ts ymmärrän asiat kirjaimellisesti enkä siedä epätarkkuutta, en osaa lukea "rivien välistä", jne. ajattelin vain olisiko tämä riittävä peruste käydä lääkäriltä kysymässä....

mulla on myös ongelmia ihmisten lukemisessa- ts ymmärrän asiat kirjaimellisesti enkä siedä epätarkkuutta, en osaa lukea "rivien välistä", jne. ajattelin vain olisiko tämä riittävä peruste käydä lääkäriltä kysymässä....

Minkälainen olit lapsena? Ystävystyitkö helposti?

Onko aistiyliherkkyyksiä? Onko erikoisia hieman ehkä pakkomielteisiä tapoja? Ilmeettömyys?

Aikuisia on vaikeampi diagnisoida, koska aikuinen asperger on usein oppinut sosiaaliset perustaidot.

Koetko sosiaaliset taidot enemmänkin puuduttaviksi kuin voimaa antaviksi?

Minulla on asperger-testin mukaan lähes varmasti asperger ja ongelmani ihmisten kanssa lapsesta asti vahvistavat tämän MUTTA: minulle on tehty viralliset, pitkät testit kahdesti eikä niissä näy mitään poikkeavaa! On siis aistiyliherkkyyksiä, pakkomielle mm. sääntöihin, rajoitan elinpiiriäni tarkoituksella ja raivostun, jos rutiinit eivät toteudukaan...palstalle kirjoitan mielipiteeni suoraan ja saan joka kerta haukut kylmyydestä sekä paskamaisuudesta/ilkeydestä. Oli miten oli, tajuan olevani vähän erilainen ja sosiaalisesti kömpelö, diagnoosia tai ei.

Yhteistyössä