iho kutisee! loppuraskaus..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv38
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv38

Vieras
Tänään alkanut iho kutisemaan ihan kunnolla. Mm käsivarret, reidet ja kämmenien päälipuoli. Koko ajan pitää raapia. Äsken laitoin rasvaakin, kun mielestäni iho himpun verran kuiva, mutta kutina ei lakannut! :(

Mitäs nyt?!

Esikoista kun odotin kutisi kämmenien sisäpuolet ja jalkapohjat, silti neuvolan terkka ei ollut huolissaan... Minusta tämä taas kuulosti raskaushepatoosilta. :(

Kyllä ne arvot olis syytä ottaa. Valkuainen virtsassa já korkea verenpaine on myös merkkejä. Mulla oli loppuraskaudessa myös ´kutinaa ja jälkeenpäin se on paljastunut sappitulehdukseksi, tuossa vaiheessa se ei vielä antanut tarpeeksi oireita, mutta parin vuoden päästä synnytyksestä sitten jo alkoi kunnolla oirehtimaan.

Ai kauhee, en edes tiennyt tollasesta taudista... Luulin jo että meille on jostain syyhy tullut kun oon raapinu itteeni niin kovasti ,mut kun ei muilla perheen jäsenillä oo ollu vastaavaa.... Ja nyt näin tämän... :( Oi voi... tiistaina olis neuvola, oottaakko sinne asti vai ei...

Neuvolan pissatesti oli to puhdas ja verenpaine ihan normaali, kun alapaine mulla aina 60-70. Onko hepatoosista vaaraa vauvalle tai mulle? Synnärille en taida soittaa, kun sinne matkaa, mutta jos päivystykseen? Neuvola olisi kyllä torstaina, että voiko odottaa siihen asti, jos pärjää kutinan kanssa? Ei oo mitään kokemusta tämmösestä. :(

Luulin itsekin saaneeni jonkun syyhyn, kunnes googlasin oireet. :D

kutinaa,kutinaa,kutinaa! hetken taukoa voi olla, vain ihan hetken. hepatoosi vaikuttaa istukantoimintaa joten en pelleilis.. mulal neuvola kämmäs 3 verikoetta, siihen ei saa syä 12h mulla oli kans verenpaine matala vaikka oli hepatoosi

kutinaa,kutinaa,kutinaa! hetken taukoa voi olla, vain ihan hetken. hepatoosi vaikuttaa istukantoimintaa joten en pelleilis.. mulal neuvola kämmäs 3 verikoetta, siihen ei saa syä 12h mulla oli kans verenpaine matala vaikka oli hepatoosi

Soitan siis synnärille. Btw, olin rv 33 muistaakseni verikokeissa, joissa otettiin mm maksa-arvoja. Epäilin raskausmyrkytystä silloin, mutta testit oli täysin puhtaat. Voiko se tullä "näin" nopeasti, kun niissä kokeissa ei ollut mitään...??

voi puhjeta "nopeasti" ole syömättä että koe voijaan ottaa aamulla. uskon että käynnistykseen pääset koska hepatoosi raskauksia ei päästetä yli rv38 istukan toiminan takia. mulla pääsi menee 39+2 ja lekurit oli vihasi omaan terkkaan koska olivat kämmänneet kokeita. onneksi vauva oli ja on kunnossa. menisin käymään synnärillä, ihan varmuuen vuoksi.

Yhteistyössä