Ikää 36v, kovasti haaveissa saada vielä 2 lasta. Realistista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Isompia lapsia neljä, nuorinkin jo 9v ja vanhin 17v. Olen jo monta vuotta kärisinyt vauvakuumeesta, mutta nyt viimein mies alkaa lämmetä ajatukselle. Ehkäisy (hormonikierukka) vielä käytössä, mutta toiveissa olisi, että vielä tämän vuoden puolella saisin sen poistattaa.

En ole ollut ihan helposti raskautuvaa tyyppiä nuorenakaan, vaan olemme aina kerenneet olla 3-10kk ilman ehkäisyä ennen kuin on tärpännyt. Nyt kierukan aikana minulla ei ole ollut kuuteen vuoteen kuukautisia.

Olisin ikionnellinen, jos saisin vielä yhdenkin lapsen, mutta selkeesti toiveissa olisi saada vielä 2 iltatähteä, 2-4v ikäerolla. Myös mies sanoo, että jos tehdään, niin sitten kaksi.

Pelottaa vaan vähän, että ikä tulee vastaan. Onko teillä ollut 35-40v vaikeampi raskautua kuin nuorena? Kauanko meni?

Mä sain neljännen 36-vuotiaana ja viidennen 42-vuotiaana. Noitten välissä ei yritettykään lasta, vaan neljännen jälkeen ajateltiin, että lapsiluku on täysi. Viides tuli sitten ehkäisystä huolimatta. Hyvin helposti tulin myös 36-vuotiaana raskaaksi, ekasta kierrosta, kun alettiin yrittää. Kahden ensimmäisen lapsen kanssa kesti kauemmin, 1 - 2 vuotta.

Sain ekani 36-vuotiaana. Heti ekasta kierrosta raskaaksi. Haaveena oli lapsille n. 3 vuoden ikäero, mutta kaksi vuotta meni yritykseen ja sain tokan 41-vuotiaana. Kolmaskin olisi vielä kelvannut, mutta useamman keskenmenon jälkeen totesin, että antaa olla.

Olen tehnyt kaksi tuon jälkeen. Ensimmäistä noista nuorimmaisista tehtiin vuosia, mutta 39 vuotiaana sitten kuopuksen kohdalla tärppäsi heti ensiyrittämällä.

Yhteistyössä