Hae Anna.fi-sivustolta

Ikäihmiset hautaan!

Viestiketju osiossa '50+' , käynnistäjänä Äitini puolesta, 05.04.2007.

1. Eläkerahat halutaan antaa rikkaille
    Kirjoittanut: Eivät ole lopussa 7.5.2007 klo 10.53

Eläkerahat eivät ole loppu vaan ne halutaan antaa rikkaille.
    Edellisen hallituspuolueen edustaja sanoi viimeksi A-studion lähetyksessä moneen kertaan, että varallisuusveron poisto kuului osana tulopoliittista ratkaisua.

Ketkä sitten hallitsevat työnantajapuolen asioita ja elinkeinoelämän liittoja? Eikö siellä häärää samat tahot, jotka ovat pyöritelleet isoja kartelleja?

Nämä isot rahapiirit perustavat liittoja ja säätiöitä omiksi painostusryhmiksi, joilla nyt esimerkiksi yritetään vaikuttaa perintöveron poistoon isoilta yrityksiltä ja kaikkein rikkaimmalta väestönosalta. Nämä säätiöt ja liitot ovat kuin isoja holdingjärjestöjä, joilla rahapiirit hallitsevat medioita ja puolueita. Ne on perustettu hämäämään ja peitejärjestöiksi.

Rahapiirit hallitsevat kokonaisia puolueita säätiöittensä ja liittojensa kautta jakamillaan rahavirroillaan ja kansanedustajat, joiden pitäisi olla kansan edustajia mutta jotka ovatkin kiitollisuuden velassa näille piireille, laativat lakeja niiden ehdotuksien mukaan mitä saavat näiltä painostusjärjestöiltä. Seminaareja järjestetään edustajille ja aivopestään loputkin näkemään ihanuutta joka seuraa "viisaitten" opetuksesta.

Käytännössä Suomessa on tehty vallankaappaus, rahan vallan. Silmätikuksi on otettu valtavat miljardien suuruiset eläkerahastot, jotka pyritään lopulta saamaan rahapiirien valtaan. Siksi rahastoja on otettu mukaan pörssikeinotteluun ja hyödyttämään isoja pörssiyhtiöitä.

Suomen pitäisi olla vähiten korruptoitunut maa, mutta täällä se onkin niin suurimittaista ja ovelasti peitettyä.
    Vanhuksista ei välitetä, ei köyhistä, ei sairaista. Tässä seuraus.

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=115&conference=4500000000001848&posting=22000000026056826

2. Hoitaja X Vierailija

Kuinka moni teistä, jotka syytätte hoitajia palkkamurhaajiksi, on kokeillut elää sairaalan arjessa?
    Kuinka moni teistä ei kerkeä työpäivän aikana käydä vessassa?
    Lähdettekö te kesken ruokatauon tekemään töitänne?
    Kuinka moni teistä koettaa mahduttaa kahdeksaan tuntiin 12?

Kukaan hoitajista, esim. Katriinan sairaalassa, ei tapa ketään tahallaan, eikä vahingossa. Tuuletukselle on täysin järkevät syyt, eikä en ikkunat ole auki kovin kauaa. Jos ei tuuletettaisi, niin aivan varmasti joku olisi valittamasta ihmiseritteiden hajusta, ja kuinka ei tuuleteta vaan annetaan kärvistellä niiden keskellä.
    Ketään ei järjestelmällisesti jätetä syöttämättä, mutta jos potilas, joka ei itsenäisesti voi syödä, kieltäytyy syömästä/ei jaksa syödä, niin hän jää ilman. Ei kenelläkään ole aikaa syöttää myöhemmin. Ikävä totuus, mutta näin on. Tottakai mielellämme tarjottaisiin ruokaa silloin kuin potilaalle parhaiten sopii, mutta olkaa realistisia!
    Jos hoitajan vastuulla on 5-6 vuodepotilasta vuoron aikana, ja jokainen täytyy syöttää, niin johan jokaisen ruokatottumusten mukana menemiseen menisi työpäivä!

Saatikka kun lisäksi pitäisi pitää potilaat jatkuvasti kuivissa vaipoissa, kuitenkaan heitä liikuttelematta (koska se tekee kipeää!), kuntouttaa, vaikka jalat ei kanna (epäilemättä liikaa lääkkeitä..) ja pitää yleiskunto ja mieliala vastaavana kuin 2-kymppisellä (koska vanhuus ei rappeuta, vaan hoitajat...)
    Niin, ja tietysti makuuhaavoja pitäisi välttää. Liikuttelematta potilasta, koska kuten sanottu, se sattuu.

Olen todella, todella pahoillani jos joku teistä kokee, ettei hoitajat välitä, tai tappaa tahallaan.

Olkaa realisteja, kiitos ja kuittaus.

3. Hoitaja X:lle Vierailija

On sitten täysin perätön huolenaihe vanhustenhoidon surkea tilanne, kyllä tilanteesta ollaan huolissaan päättäjiä myöten. Kiire tuli aina pois, kun aikanani vierailin tk:n vuodeosastolla, vanhukset istuu tuoleissaan hyvin pitkät ajat, tuijottavat tyhjyyteen, tai menevät nälkäisenä nukkumaan, jopa kuuden aikaan illalla. Tilanne on järkyttävä, laittaisitko itse omia vanhempiasi vanhustenhuollon laitokseen, enpä usko!

4. Totuus on että vanhuksille suorastaan tuputetaan tarpeettomia lääkkeitä, uni-, rauhoittavia, psyykenlääkkeet, ettei heistä olisi niin paljon vaivaa, vaan makaisivat siellä vuoteissa kuin paketit. Hyi helvetti!

5. Näin KUOLO
    Kirjoittanut: korjaa: 7.5.2007 klo 23.47

Joudut sairaalaan, sinut laitetaan pääpuoli alaspäin makamaan sänkyyn, ettet "tukehdu oksennukseen". Sinulle ei anneta nestettä eikä ruokaa paitsi silloin kun omaiset ovat paikalla. Kun omaiset ovat lähteneet, suolesi tyhjennetään liuoksella tai millä lienee, ettei ravinto vaan pääse imeytymään elimistöösi. Ja hautaustoimistolle tulee töitä!

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=115&conference=4500000000001848&posting=22000000026076394

6. Kiitoksia viestistäsi! Kerrankin rehellisesti joku hoitaja kertoo vanhustenhoidon todellisuudesta. Juuri tätä me kirjoittajat olemmekin aavistelleet;

"Ketään ei järjestelmällisesti jätetä syöttämättä, mutta jos potilas, joka ei itsenäisesti voi syödä, kieltäytyy syömästä/ei jaksa syödä, niin hän jää ilman. Ei kenelläkään ole aikaa syöttää myöhemmin. Ikävä totuus, mutta näin on. Tottakai mielellämme tarjottaisiin ruokaa silloin kuin potilaalle parhaiten sopii, mutta olkaa realistisia!
    Jos hoitajan vastuulla on 5-6 vuodepotilasta vuoron aikana, ja jokainen täytyy syöttää, niin johan jokaisen ruokatottumusten mukana menemiseen menisi työpäivä! "

Jos siis yksi hoitaja vastaa 5-6 vuodepotilaasta niin mikä ongelma heitä on syöttää? Joutuuhan lastenhoitaja pikkulasten ryhmässä päiväkodissa syöttämään samanverran elohopean tavoin liikkuvia taaperoita. Tällä logiikalla heidätkin voitaisiin jättää syöttämättä!

Kyllä vanhusten asema on aivan kauhea, kun hoitajatkin on tätä mieltä hoidosta; jos eivät jaksa/pysty olkoot ilman!

Onneksi äitini joutui kitumaan vuodeosastolla vain puoli vuotta, kunnes kuoli nälkään kesälomani aikana (sitä ennen kävin päivittäin häntä syöttämässä).

7. Hirveältä tuntuu, ja joka päivä myös paikkakunnan lehdet kirjoittavat, kuinka vakavasta ongelmasta on kysymys. Lääninhallitukset puuttuvat asiaan, ja täällä on myös suljettu hoivakoteja vakavien laiminlyöntien takia.
    Vanhukset ovat nälkiintyneitä- kamalaa

8. Entinen hoitaja. Vierailija

Onneksi olen jo eläkkeellä, sillä en kestäisi tuollaisia omaisia jotka on koko ajan epäilemässä, että hänen läheistään hoidetaan huonosti.

Ottakaa työstä vapaata ja hoitakaa itse vanhempanne, niin tiedätte minkälaista se todellisuudessa on. Samalla voitte myös hoitaa muitakin ihmisiä, koska ehtiihän hoitaja teidän mielestä tekemään vaikka mitä, jos vain viitsii.

Kuinkahan moni tietää esim. äitinsä/isänsä käyttäytyvän hyvinkin väkivaltaisesti hoitajaa kohtaan? Myös moni puhuu hyvinkin ilkeästi hoitajista, kun ei enää muuhun pysty.

Jos huomaatte laiminlyöntejä hoidossa, niin menkää sinne sairaalaan/hoitokotiin poliisin kanssa, tai aivan vieraan ihmisen kanssa ja kysykää häneltä, huomaako hän mitään erikoista. Viettäkää siellä kokonaisia päiviä ja osallistutte kaikkiin hoito toimiin, niin sitten tietäisitte edes pikkuisen siitä, minkälainen se läheinen ihminen todellisuudessa on.

Tänne voi kirjoitella minkälaisia kauhutarinoita hyvänsä, mutta niiden todenperäisyyttä on mahdoton tarkistaa. Vanhus voi myös kieltäytyä kaikista hoidoista, ruoasta ja jopa veden juonnista. Hän ei ehkä ole viitsinyt kertoa siita omaisille.

Koittakaa itse maata sängyssä puoli vuotta, niin tiedätte minkälaista se on. Ennenkaikkea tehkää ilmoitus huonosta hoidosta sen hoitopaikan pomolle ihan henkilö kohtaisesti ja jos se ei auta, niin tehkää asiasta rikosilmoitus, mutta älkää kirjoita täällä sellaista, mitä ette voi omalla nimellä allekirjoittaa.

9. Taatusti olet tietoinen, että kantelut terveydenhuollosta Lääninhalitukselle ovat lisääntyneet samoin vanhustenhuollosta. Joka sanan allekirjoitan ja niin uskon muidenkin voivan tehdä. Häpeä itse!

10. Elly Vierailija

Meillä olisi äiti käynyt hoitamassa isää vaikka koko päivän. Hoitohenkilökunta ilmoitti napakasti, että vierailuaika on silloin ja silloin, muulloin ei ole oikein tulemista. Mitä valittamiseen tulee ilmoitin kyllä ko. osaston lääkärille että "mettään menee" ja hoito on huonoa, lääkkeet täytyy antaa niin että ne kanssa vaikuttaa ja rauhoittavia ei pidä työntää niin että taju menee ja keuhkokuumetta en ole kuullut hoidettavan avoimen ikkunan alla kun Joroisissa. Mulla raukalla vaan meni niin kauan tajuta että isä aiotaan ihan oikeesti ottaa hengiltä huonolla hoidolla etten ehtinyt puuttua peliin ajoissa. Mehiläiseen ennätin soittaa ja kysyä hoitopaikasta (niillä muuten on ja omaiset voivat viipyä niin pitkään kun haluavat) ja siitä miten isän saa siirrettyä sinne kun tuli tieto että nyt meni tajuttomaksi (lääkäri määräsi liian kovat rauhoittavat) ja on siirretty tehovalvontaan. Ei omainen voi yhtään mitään "hoitomafian" edessä. Vaikka kuinka soitin ja keskustelin lääkärin ja hoitajien kanssa ei se mitään hedelmää tuottanut. Jälkeenpäin on tullut mieleen ettei ne varmaan olisi edes antanut isää Mehiläiseen siirtää olis voinut tulla hoitvirheet esiin.

11. Eräs omainen Vierailija

Täällähän paljastuu pikku hiljaa vanhusten hoitajien asenteet. Hyvä näin, vaikkakin aika kauheaa kuultavaa.

Entinen hoitaja siis on sitä mieltä, että vanhukset itse ilkeällä käytöksellään ansaitsevat itselleen huonoa hoitoa. Ja että vanhusten omaisten pitäisi luopua ansiotyöstään ja hoitaa vanhuksensa itse. (No, katsotaan koska hallitus keksii tämän ratkaisuksi hoitajien narinaan palkoista.)

Ja leimaat meidät vanhustemme hoidosta kirjoittavat valehtelijoiksi. Olen kirjoittanut tänne kokemuksia kolmesta eri vanhustenhoitolaitoksesta enkä todellakaan ole luonteeltani turhan narisija ja valittaja eivätkä ne vanhukset, joiden puolesta olen tänne kirjoittanut ole edes itse pystyneet hoidostaan valittamaan. Ovat olleet jo siinä pisteessä, että ottavat vastaan sen (vähäisen) hoidon, jota saavat eli turha väittää, että vanhukset kertoisivat valheita hoitajista.

Kaikki kirjoitukseni voisin myös nimelläni allekirjoittaa, mutta se ei ole avoimella foorumilla tapana.

En yleensä provosoidu keskusteluista, mutta nyt pisti vihaksi huomata, että jos hoitajatkin ovat tuota mieltä vanhuksista niin mitään toivoa paremmasta ei ole.

12. Millä logiigalla päiväkotia voi verrata terveyskeskuksen osastoon. Päiväkodissa on terveitä lapsia, jossa suurin osa syö itse. Näiden kirjoitustenperusteella hoitohenkilökunta siis tahallaan ja välinpitämättömyydellään laiminlöi vanhuksia, uskomatonta miten huono hoito kaadetaan hoitajien niskaan. Kunpa olisikin vain työvuorosi aikana kyse vanhuksen syöttämisestä. Monesti omainen näkee vain sen oman lähimmäisensä ,eikä huomaa kuinka osastolla on paljon muita hoitoa vaativaa. Sh:na vastaat käytännössä 24:n potilaan voinnista aamuvuorossa kolmen lähihoitajan parina.Tavallinen tilanne on tämä: Perushoidettavien lisäksi yhdessä-kahdessa huoneessa on saattohoitopotilas, joka tarvitsisi kaiken aikaa kädestäpitäjää, kivunhoitoa jne. Jos omaiset ovat paikalla ,myös he tarvitsevat tukea omaisensa vaikeassa vaiheessa. Ilman omaisia vanhus kuolee käytännössa yksin ,koska kukapa siinä hoitajista ehtii vierellä olla, eikä ylimääräistä hoitajaa ole lupa ottaa. Toisessa hooneessa on katkaisuhoitopotilas, joka on hyvin levoton ja tarvitsee seurantaa kaiken aikaa, lisäksi hän voi olla agressiivinen muita kohtaan. Lisäksi osastolla on ylipainoisia aivohalvauspotilaita, jotka saattavat maata ulosteissa ja jokainen arvaa ,että suihkutus operaatio kaikkinensa voi viedä jopa tunnin, koska painavia potilaita ei liikutella niin vain ilman useampaa käsiparia. Käytävällä kulkee useita muistamattomia alzaimeria sairastavia, joden paikka ei ole osastolla, mutta muutakaan paikkaa ole. He ovat kaikessa ohjattavia. Lisäksi osatolla on akuutisti hoidettavia, infektiopotilaita, rintakipupotilaita jotka usein päivystyksellisesti joudutaan lähettämään erikoissairaanhoitoon, tämäkään rumpa ei käy hetkessä etenkään viikonloppuna jolloin omaa lääkäriä ei ole ja päivystävä on langan päässä. Ruokailujen, lääkitysten ja pesujen joukkoon mahtuu niin paljon toimintaa, jota sivullinen ei voi tietää. Siinä juostaan vuoro kellon perässä. Jos vielä työkaverisi soittaa ja ilmottaa olevansa sairas iltavuorosta, niin alahan soitella sijaista ,jota et kovin helposti saa. Usein vuorossa oleva hoitja jää vielä iltavuoroon, eli tuplaa. Kunnallisella alallahan ei ole ylityökorvauksia , ainakaan meillä, joten sekään ei rahallisesti kannata. Omat ruokatauot ovat usein kymmenen minuutin pituisia, jos sitäkään. Juuri kun saat viimeisen potilaasi käytettyä pesuilla, odottaa jo lounaan jakaminen. Joustavaa ruokailurytmiä vanhukselle on todellisuudessa mahdoton järjestää näillä resursseilla, vaikka se jonkun mielestä on organisointi kysymys. Vanhusten päiväkodissa tämä varmaankin onnistuisi.!!!!

Nyt työnantajani on päättänyt lomauttaa hoitohenkilökunnan siten ,että teemme 6tuntisia työpäiviä, tietenkin sman työn vain lyhyemmässä ajassa, koska potilasmäärä tulee olemaan sama.Luonnollisestikaan hoito ei saa huonontua. Mutta miten käy todellisuudessa, jokainen voi sitä miettiä. Ilmeisesti omaiset tulevat syyttämään yhä enemmän hoitajia huonontuneesta hoidosta, sekä siitä että potilaita ei syötetä senkään vertaa kuin aiemmin. Tätä on terveydenhoito Suomessa.

Oma tyttäreni on lähihoitaja, joka aloitti sh:eek:pinnot. On käynyt koulua vuoden, mutta huomattuaan hoitajille annetut resurssit , on päättänyt lopettaa opiskelun ja hakeutua miehiselle alalle. Siinä olen häntä vain kannustanut, enkä suosittele alaa kenellekään muullekaan nuorelle. Itse ole sh :na ollut parikymmentä vuotta, ja surullisena luen näitä kommentteja hoitajia vastaan.

13. "Oma tyttäreni on lähihoitaja, joka aloitti sh:eek:pinnot. On käynyt koulua vuoden, mutta huomattuaan hoitajille annetut resurssit , on päättänyt lopettaa opiskelun ja hakeutua miehiselle alalle. Siinä olen häntä vain kannustanut, enkä suosittele alaa kenellekään muullekaan nuorelle. Itse ole sh :na ollut parikymmentä vuotta, ja surullisena luen näitä kommentteja hoitajia vastaan."

Tästä samasta aiheesta on juttua Ellien Kahvitunnilla sairaanhoitajien palkat viestiketjussa.

10 minuutin ruokatunti. Voi kamalaa. Muutaman viikon takainen Hesarin juttu kertoi, että aikaa ei ole edes vessaan yövuorossa.

Täydet sympatiani nimimerkille entinen hoitaja ja monelle muulle.
    Anonyymilla palstalla voi kertoa mitä on sydämellään. Subjektiivinen tai objektiivinen näkemys. Mitä sillä on väliä. Nettikeskustelussa on omat hyvät ja huonot puolensa.

Sairaanhoitajina on myös miehiä ja naisia "miehisillä aloilla."

Ehkä joku omainen keksii laittaa kannettavan läppärin omaisen sängynpäähän. Silloin tilannetta voi seurata jatkuvasti netistä.

14. Kirjoitin:

"Jos siis yksi hoitaja vastaa 5-6 vuodepotilaasta niin mikä ongelma heitä on syöttää? Joutuuhan lastenhoitaja pikkulasten ryhmässä päiväkodissa syöttämään samanverran elohopean tavoin liikkuvia taaperoita. Tällä logiikalla heidätkin voitaisiin jättää syöttämättä! "

Sisälukutaitoa kehiin, pliis. Ihan kirjaimellisesti. Samaten kirjoitin vanhustenhoitolaitoksista (mitä ne sitten virallisesti nykyään ovatkaan), en sairaalan päivystysosastosta tai sisätautiosastosta tms.

Olen käynyt katsomassa päivittäin äitiäni (silloin kun vielä oli elossa) sairaalan akuuttivuodeosastolla (oliko termi oikein, ei kai) ja tiedän kyllä, millaista härdelliä siellä on ja miten hätääntynyt dementoitunut vanhus sekavien päihteidenkäyttäjien seassa on. Siitä äitini alamäki alkoikin ja jatkui vanhainkodin sairasosastolla.

Toki siellä oli kaksi aivan ihanaa hoitajaa, joilla kiireenkin keskellä oli aikaa hellään kosketukseen ja nättiin sanaan: kaksi virolaista naista ja yksi maahanmuuttajanuorukainen. Ehkä heissä on Suomen vanhusten tulevaisuus!

15. Korjaus: kolme ihanaa hoitajaa, kaksi virolaista naista ja yksi maahanmuuttajanuorukainen.

16. Voiko olla kamalampaa paikkaa,kuin vuodeosasto tk:ssa, ei ole. Sh ilmeisesti työskentelee erikoissairaanhoidon puolella, ei tk:ssa.

17. Älytön tilanne Vierailija

Tähän joudutaan, kun ihmisten ei anneta kuolla ajallaan kuten tapahtui ennen vanhaan. Pidetään hengissä keinotekoisestikin jopa miten pitkään tahansa.

Jos säädettäisiin laki, että ihmisen on kuoltava ellei hän pärjää ilman hoitoa kotona, viimeistään vaikka 85-vuotiaana, niin ei tulisi tämmöisiä älyttömiä tilanteita.

18. Älytöntäkö? Vierailija

Mutta eikö tilanne ole se, että osa vanhuksista on nälkiintyneitä, märissä vaipoissa, leipääntyneitten hoitajien "hoidettavana" vapautuu potilaspaikka nopeammin.

19. TAPALÄÄKITYS! Vierailija

Ensin tietenkin
    Kirjoittanut: lääkkeitä 8.5.2007 klo 07.13

kourallinen, koska on tapana. Näin oli selitetty eräälle vanhukselle, kun oli mennyt sairaalaan saamaan hoitoa. Kahdeksan eri lääkettä, "koska on tapana". Omaiset olivat kieltäneet "tapalääkkeet", ja vanhus on vielä hengissä.

20. ikikukka Vierailija

Alyton tilanne: Muista sitten itse kun ja jos olet 85-vuotias. Tapa itsesi siina tilanteessa nopeasti, kun kerran nyt suosittelet vanhusten tappamista. Luulen kuitenkin, etta sina itse haluat elaa silloinkin, elamisenhalu on sitkeassa ihmisessa.

Onneksi on muunlainenkin maailma olemassa, eika ainoastaan suomalainen, jossa vanhat ihmiset ovat yhteiskunnan loisia, vaikka he ovat omat vanhempansa jo hoitaneet, maksaneet heidan elakkeensa jne. Ja he ovat rakentaneet Suomen kyseenalaisen hyvinvoinnin, josta nama nykyiset vanhukset eivat ole ikina osanneet haaveillakaan omaan elamaansa.

21. vanhaksi, Vierailija

otan mielummin kuulan kallooni kuin olen kidutettavana jossakin "hoitolaitoksessa".
    Olen joskus joutunut näkemään nälkää, kirjaimellisesti.
    Olen joskus tuntenut nälän kurnivan suolissani niin että itkin.
    Te, joiden "nälkä" rajoittuu vain siihen että avaa jääkaapin oven, ette tiedä mitään siitä tunteesta joka voi nykypäivän ihmisellä Suomessa olla.
    Eivätkä nuo kokemukseni liity vanhainkoteihin, sillä jos liittyisivät, enhän olisi siitä täällä kirjoittamassa, enhän?

Raittiit, muutoinkin terveet ihmiset ovat yhteiskunnassamme pohjasakkaa.
    Jos koetaan, ettei jollakin tietyllä ihmisryhmällä "tee mitään", heitä saa kohdella mielensä mukaan ja seuraamuksetta.
    Tämä on koettu yhdessä lapseni kanssa.
    Eikö "tarpeettomia" ihmisiä kuitenkin tarvita nimenomaan siihen että jotkut voivat heidän (vastentahtoisella) avullaan tuntea itsensä vieläkin paremmaksi?

Kuten sanottua, kun tulen siihen ikään että pitäisi jonnekin "hoitolaitokseen" mennä, otan sen kuulan kallooni.
    Nälän ja janon piinaamana ei voi ainokaiselleen sanoa kuinka kärsin jos "nälkään" on syötetty kasa erilaisia pillereitä joiden yhteisvaikutuksen seurauksena kärsimykset vain kasvavat.

KRP on tällä hetkellä tutkimassa joukkomurhia Ruandassa.
    Luin Hesarista erään kirjoituksen, jonka mukaan "Suomessa ei kiduteta, tuomita kuolemaan eikä ihmisoikeuksia loukata"...

Paskaa, sanon minä.

22. Olen hyvin monen ihmisen kanssa keskustellut vanhustenhoidosta ja kaikki olivat sitä mieltä, että ei ole mitään niin kauheaa, kuin maata jossain laitoksessa muiden käänneltävänä. Kuka tekisi lakialoitteen vanhustensuojelusta?

23. Aika monikin ottaisi varmaan sen kuulan kalloonsa mieluummin kuin kituisi hoitolaitoksessa, mutta siinäpä onkin haastetta, että osaisi sen kuulan ampua oikeaan aikaan. Esim. dementia ei varmaankaan ilmoittele itsestään niin selvästi, että sen uhri tajuaisi päästää ajoissa ilmat pihalle.

Kukapa tekisi aloitteen siitä, että eutanasia saataisiin lailliseksi?

24. No joo...lle Vierailija

Eikö sitä passiivista eutanasiaa tapahdu ilman aloitteita, keinojahan riittää. Janoon kuolee jo muutamassa päivässä ym.ym.

25. Voi Luoja Vierailija

Yksi hoitajahan kirjoitti, että jos vanhus ei jaksa tai halua syödä, niin olkoon syömättä. Herranjestas tuota asennetta, tulee mieleen keskitysleirit.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri