Meillä on aika tarkalleen 2v. Parasta ikäeroa en osaa sanoa kun meillä on kokemusta vain tästä. Tyytyväisiä ollaan kyllä tähän. =) Isompi ei ollut enää ihan vauva pienemmän syntyessä mutta sen verran vähän on ikäeroa että yhteiset leikit sujuu. Nuo täytti kesällä 2v ja 4v, tosi paljon leikkivät yhdessä. :heart:
Mun lapsilla on 2v4k ikäeroa. Tuono on vaikeaa vastata, mikä on paras ikäero... Oikeastaan mun mielestäni paras ikäero on sellainen, että lapsilla on edes jonkin verran seuraa toisistaan lapsuusiässä ja että lapsuus on ainakin osittain yhteinen. Eli ikäeroa mieluummin alle 10 vuotta
Me ollaan myös mietitty jo pikkukakkosta, näin ollen ikäeroa tulisi reilu 2v ja mietittiin että onko sen ikäisistä vielä seuraa toisilleen. Ainakin isompana on, luulisin
Lisää vaan kokemuksia kertokaa! :wave:
Joko ihan mahottoman pieni tyyliin alle vuosi tai sitten reilusti enemmän, kaikkein huonoin ikäero on varmaan se 2-3v kun toinen on vilkas leikki-ikäinen.
meillä ikäero on 5,5v harkittu ja etukäteen toivottu (siis ikäeroks 4-6v)
Esikoinen ei ollu/ole yhtään mustis,auttaa tosi paljon,pystyy hetken vahtia pikkusiskoa,leikkii yhdessä tosi hyvin,eli on helppoa kun on yksi vauva vaan kerralla
Ja kun tämä pikkukakkonen syntyi itse en ollut yhtään väsynyt(siis edellisetä vauvaajasta) ja pystyin nauttia täysin rinnoin uudesta vauvasta :heart: =)