Ikäeroista kun ollut juttua, niin mitä ajattelette, jos kohta 16 v. ja juuri 18 v. alkavat seurustella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Nella"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Nella"

Vieras
Pikkusisko tapasi poikaystävänsä, kun oli muutamaa kk vaille 16 v. ja poika oli juuri täyttänyt 18 v. Olin sitä suhdetta aluksi jyrkästi vastaan, nyt ovat olleet 3 vuotta yhdessä. Molemmat olivat toistensa ekat seurustelukumppanit. Vakavaksi kuulemma suhde muuttui, kun siskoni oli 17 ja poika 19. Nyt ovat kihloissa. Olen vieläkin hiukan vastaan, koska heillä ikäeroa, mielestäni tuossa teiniässä pitäisi olla samanikäisiä, aikuisilla eri asia, vaikka olisi ikäeroa... Mitä mieltä olette, olenko tiukkapipo? Siskoni mielestä olen :). Itse löysin oman mieheni 25 v. Ja mielestäni muutenkin seurustella ehtii aikuisenakin, nuoruus on niin lyhyt aika, pitäisi nauttia vapaudesta ja olla rennosti ja tavata ystäviä. Eikä kihloinhinkaan tarvitse heti rynnätä...

Keski mäinen poikantäyttää syksyllä 16v ja tapailee 14v tyttöä. Olisi kieltämättä outoa, jos tyttö olisi jo 18v, mutta niin pienen ikäeron hyväksyisin kyllä. Sen sijaan 16v tytön ja 18v poja seurustelussa ei mielestäni ole mitään outoa ja edes miettisi hyväksyäkö vai ei.

Ok, kiitos vastauksista, ehkäpä minun sitten pitää mennä itseeni ja hyväksyä täysin tämä suhde. Kai sitä haluaa aina suojella pikkusiskoaan :) Onnellinen hän ainakin on.

Ihan normaalia mielestäni. Tärkeintä on, että nuoret ovat kutakuinkin samalla tasolla henkisesti.

Itse olin 17-vuotias ja mieheni 22-vuotias, kun aloimme seurustella, eikä siinäkään mielestäni mitään outoa ollut. Eipä kukaan koskaan ole kummastellut ikäeroamme.

No kyllä todellakin olet tiukkapipo. Kahden vuoden ikäero ei ole paljon mitään. Pidä huolta omista asioista ja anna muiden seurusella rauhassa. Oletko itse ilman miestä ja siitä syystä katkera. Naurettava ainakin olet kun kauhistelet noin pientä ikäeroa.

[QUOTE="Miira";28743952]No kyllä todellakin olet tiukkapipo. Kahden vuoden ikäero ei ole paljon mitään. Pidä huolta omista asioista ja anna muiden seurusella rauhassa. Oletko itse ilman miestä ja siitä syystä katkera. Naurettava ainakin olet kun kauhistelet noin pientä ikäeroa.[/QUOTE]

Luitko aloituksen? On mulla mies, tapasin hänet 25 v. Enkä ole katkera, haluan vain suojella siskoani. Toki voit naurettavana minua pitää. Katkera en ole :)

Lainaus ap:n tekstiä, johon täysi peesi...

"Ja mielestäni muutenkin seurustella ehtii aikuisenakin, nuoruus on niin lyhyt aika, pitäisi nauttia vapaudesta ja olla rennosti ja tavata ystäviä. Eikä kihloinhinkaan tarvitse heti rynnätä..."

no onhan se ikävää kun et pysty ohjailemaan siskosi elämää. ajatella, kehtaakin rynnätä kihloihin vaikka sääntöjen mukaan hänen pitäisi nauttia vapaudestaan. ja vieläpä noinkin paljon vanhemman miehen kanssa!! kunhan hän on 25v niin sitten vasta asettukoot aloilleen, niinkuin sinä. sinun esimerkkisi mukaanhan hänen pitäisi asioista päättää.
jos siskosi haluaa olla tämän kaksi vuotta vanhemman miehen kanssa niin hän myös on. ja jos hän haluaa mennä naimisiin niin hän menee, eikä se kuulu sinulle minkään vertaa. ja vaikka sisko eroaisi parin vuoden päästä niin sekään ei oikeuta sinua hurskastelemaan että "mitäs minä sanoin" jokainen elää omaa elämäänsä ja tekee niinkuin itse katsoo oikeaksi.

Mitäs mulla olisi siihen sanomista.

Olin itse nippa nappa 15 kun aloin seurustella 18-v miehenalun kanssa. Nyt olemme 31- ja 34v, naimisissa ja kahden lapsen vanhemmat. Ja vaikka ei oltaisikaan vaan olisimme eronneet vaikka kahden viikon seurustelun jälkeen, niin so?

Heippa, paljon taas tullut uusia viestejä, kiitos niistä. Nim.merk. Lexlaxlux, siskoni kertoi, että seksiä oli vasta, kun hän oli 17 v. Lisäksi(häpeän myöntää) kysyin asiaa poliisilta, että JOS sekstaavat, kun siskoni on vielä 15 v. niin onko se rikos, niin poliisi kertoi, että ei ole, koska ikäeroa on noin vähän, ja siskoni on kohta 16, eli voi olettaa, että ovat samalla tasolla henkisesti. Kysyin tätä siis silloin, kun en vielä tiennyt, että seksiä oli heillä vasta kun siskoni oli 17 v.

Muuten kiitos kaikista kommenteista, ehkä sitten olen liian huolehtivainen. Sekin varmaan tekee, että äitimme kuoli, kun olimme lapsia, joten olen ollut siskolleni vähän kuin äiti, vaikka olen vain isosisko.

Ihan normaalia mielestäni. Tärkeintä on, että nuoret ovat kutakuinkin samalla tasolla henkisesti.

Itse olin 17-vuotias ja mieheni 22-vuotias, kun aloimme seurustella, eikä siinäkään mielestäni mitään outoa ollut. Eipä kukaan koskaan ole kummastellut ikäeroamme.

Meillä sama ikäero toisinpäin. Eli mies oli 17 ja mä 22 kun aloimme seurustella.

Nyt ollaan oltu yhdessä jo 19 vuotta :)

Yhteistyössä