Hae Anna.fi-sivustolta

Ikävä haju valmisruuassa (perunat)

Viestiketju osiossa 'Kodinhoito' , käynnistäjänä lohkottua lemua, 12.10.2010.

1. niinpä niin niin Vierailija

Ensin vastaus viimeiseen väitteeseen - puhuit äskin hyvin halveksivasti einesmössöistä.

Sitten siitä tuorejuustosta - ei siitä ole montakaan päivää, viikko pari korkeintaan, kun kerroit ostaneesi Kallen mätitahnalla maustettua tuorejuustoa. Siinä on kaksi "einesmössöä", koska sitähän se mätitahnakin on.

Maustamattomissa jogurteissa ei ole sokeria. Jos on, se ei enää ole maustamatonta.

Kerran kuukaudessa tai harvemmin - ihan samanlaisia maustemössöjä niissä valmiiksi grillatuissa on kuin raaoissakin.

2. niinpä niin niin Vierailija

Eihän sitä maustamattomana markkinoida, vaan valkoisena. Se on eri asia.

3. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Ei ole niin pahaa maustemössöä kuin mitä niissä raakana myytävissä. Suurin osa täällä kirjoittavista ostaa kyllä huomattavan paljon valmiiksi maustettuja raakoja lihoja, joten minun muutaman kerran vuodessa ostamani grillattu broilerin on siten vähemmän. On se kamalaa, kun kerran ostaa maustettua tuorejuustoa siitä saa kuulla kuukausia jälkeenpäin.

4. niinpä niin niin Vierailija

Mistä tiedät, ettei ole niin pahaa, jos et raakana ostanut koskaan?

Maustettuun tuorejuustoon viittaukseni oli sikäli, että sanoit, ettet muista koska olet ostanut, mutta ei siitä niin monta viikkoa ole kun puhuit siitä täällä.

Kamalaa on se, että sinä niin halveksien kommentoit muiden ruokia.

5. mielenkiintoista Vierailija

Mistä näin päättelet?

Kuten edellinen kirjoittaja sanoi, kamalaa ei ole valmistuotteiden ostaminen, mutta kai itsekin ymmärrät, kuinka halveksuntasi muita kohtaan ja itsesi nostaminen muita ylemmäksi ärsyttää. Varsinkin kun oma ruokavaliosi tuntuu koostuvan runsaasti lisäaineita sisältävistä kevyttuotteista, valmiista juustoraasteesta, makkaroista jne.

6. juanjesus Vierailija

Sokeri on niin pahaa myrkkyä ettei voi jugurttia sen takia edes maistaa?

7. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    No minulle sokeroitujen jogurttien syöminen ei sovi.

8. ihmeellistä Vierailija

Mutta oletko todella sitä mieltä, että Valio markkinoi maustamattomana tuota "valkoista"? Minä en ole sellaista huomannut.

9. Krista Vierailija

Näin Valion sivuilla kerrotaan:

"Uusi Valio OLO™ Valkoinen on pehmeä, ihanan paksu ja vähemmän hapan ruoansulatusjogurtti. Niin, ja tietenkin se on valkoinen, eli kevyesti sokeroitu maustamaton."

Eli maustamattomana markkinoidaan. Itse en käyttäisi.

10. No niin Vierailija

Josko menisin asiaan. Olen itse käyttänyt Pirkan ja Appetitin perunasipulisekoitusta, kun on ollut kiire saada ruoka uuniin. Niistä esimerkiksi jauheliha- tai kinkkukiusaus valmistuu nopeammin kuin kokonaan a:sta alkaen itse valmistamalla. Itselläni ei ole koskaan ollut ongelmia, onneksi. Olisiko mahdollista, että valmiiksi maustetuissa olisi joku sen maustesekoituksen osa sellainen, ettei se maistu, tai että se olisi "kökkööntynyt" johonkin perunaan ja aiheuttaisi pahan maun? Suosittelen minäkin, että silloin lähettää sen pussin ja muutaman perunan näytteeksi K-kaupan kuluttajapalveluun (Pirkan tapauksessa siis). Koko pussia ei tarvitse lähettää. Siellä tutkitaan asia ja vastauskin tulee kotiin, lisäksi myös hyvitys.

Minä lähetin kerran kissanruokapurkin, jossa ei ollut sisällä muuta kuin pari nokaretta ja tilkka lientä. Mikäli oikein muistan, oli ruokapurkin hinta alle euron, mutta sain sekä selvityksen viasta että muutaman euron arvoisen lahjakortin K-kauppaan. Kortin sai käyttää osana mitä tahansa ostoksia plussasetelin tapaan.

11. Ollistiina Vierailija

Kummallista aiheen vierestä jauhamista. Tänään Ostin ja söin maustamattomia lohkoperunoita ja aivan aloittaja kaltainen tilanne. Hajua jossain. Sit sattui suuhun. Kamala järkyttävä paskan maku. Hieroin perunan mössöksi ja haistoin sormiakin vielä. Mikä helvetti siellä oli joukossa? Perunaksi naamioitu rotanpalako. Miten joku voi maistua niin pahalle

12. Haisuli Vierailija

Vanha ketju, mutta samalla asialla olen ja tänne päädyin. Olen myös huomannut sekä Lidlin että Pirkan lohkoperunoissa outoa pahaa hajua. Niin epämiellyttävältä se on tuntunut, että en ole pitkään aikaan viitsinyt ostaa kyseisiä tuotteita.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri