Ikäkriisi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "älämölö"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"älämölö"

Vieras
Täytän kohta 25 vuotta ja minulla on iskenyt aivan mieletön ikäkriisi. Minulla ei ole lapsia, ei vakituista työpaikkaa ja uuden koulutuksenkin tarpeessa olisin. Mietin vaan koko ajan, että kun olen vielä niin nuori ettei ole kiire, vaikka en mä nyt ihan niin nuori taida enää ollakaan. Tuntuu, että olin ihan hetki sitten 10 ja nyt olen jo 25. Melkein itkettää, kun mietin tätä asiaa, en haluaisi olla vielä niin aikuinen...

Enkä nyt tarkoita tätä millään pahalla ketään minua vanhempia kohtaan, jokainen ikä on ihan hyvä. Olisi kiva kuulla jotain lohdutuksen sanaa tai kokemuksia...

Mä täytän tänä vuonna 30 ja täytyy myöntää että kriisiä pukkaa. Mutta ei pahalla. Lähinnä nauran itselleni kun olen näin taivaanrannanmaalari.

Mutta, se oon vaan mä. Minusta nykyisin yhteiskunnan paineet on todella pahoja eikä ymmärretä meitä (minunlaisia) Jotka ei vaan sopeudu siihen kahdeksasta neljään elämään.

Mulla alkaa ystävät saamaan lapsia ja olemaan niissä "kunnollisissa vakiduuneissa" ja itse vaan hiihtelen eestaas. Olen juuri niin taivaanrannamaalari kuin sellainen voi ikinä olla. Tykkään myös siitä piirteestä itsessäni, mutta kyllä nää yhteiskunnan paineet silti stressaa.. Ja voi helvetti kun en vielä haluaisi olla aikuinen, haluaisin olla edelleen NUORI, siis nuoreksi luokiteltava. En mä enää mitään nuorisoa taida kuitenkaan olla...

Katsoin hetki sitten Unelmien poikamiestä, ja 90% naisehdokkaista oli minun ikäisiä. Ja ne oli silmääni niin aikuisia, ei nuoria, vaan aikuisia. Itkin tämän vuoksi..

Missä iässä on aikuinen? Mulla on monta samanikäistä kaveria jotka on edelleen ihan kakaroita, enkä nyt ihan sitäkään haluais. Täytän 24 ja mä tunnen itteni kans vanhaks mutta kun mulla on omakotitalo, lapsia, vakiduuni ja koiriakin prkl tähän ikään. Koskaan ei sit vissiin oo hyvin.

Missä iässä on aikuinen? Mulla on monta samanikäistä kaveria jotka on edelleen ihan kakaroita, enkä nyt ihan sitäkään haluais. Täytän 24 ja mä tunnen itteni kans vanhaks mutta kun mulla on omakotitalo, lapsia, vakiduuni ja koiriakin prkl tähän ikään. Koskaan ei sit vissiin oo hyvin.

En mä tiedä, onko mitään oikeaa ikää aikuisuudelle. Lähinnä kriiseilen siitä, että mä en vielä haluaisi vakiduunia ja lapsia, mitään sellaista. Mies mulla on, mutta sen suhteen en kriiseile yhtään. Ja kriiseilen myös siitä, kun sitä alkaa jo ajatteleen ihan niinkuin "aikuinen" asioista.. vitsit kun jotenkin haluaisi vieläkin uskoa siihen, että äiti on aina oikeassa koska se on aikuinen.

Haluaisin pysy nuorena aikuisena, silloin kun biletetään ja tehdään kaikkea kivaa, mutta ollaan jo ihan omillaan ja päätetään asioista itse. Aaagghh.. Hitto, maailman typerin ongelma joku ikäkriisi, mutta tuntuu ihan kauttaaltaan todella ahdistavalta.

Ensinnäkin, eikö sekään tieto lohduta että ensisynnyttäjän keski-ikä huitelee jossain kolmenkympin tietämillä? Sullahan on viä paljon aikaa ennenku siitä tarvii kriiseillä :)

Toisekseen, äidithän on aina oikeessa, oli ite minkä ikänen vaan.
Kolmannekseen, voihan nelikymppinenkin viä bilettää ja tehä kaikkee kivaa vaikka päättääkin asioista itse.

Ymmärrän ahdistuksen, mut ikä on kuitenkin vaan numero. Sä meet vaikka hiekkalaatikolle tekeen hiekkalinnaa tai pelaan bingoo jos susta siltä tuntuu :)

Ensinnäkin, eikö sekään tieto lohduta että ensisynnyttäjän keski-ikä huitelee jossain kolmenkympin tietämillä? Sullahan on viä paljon aikaa ennenku siitä tarvii kriiseillä :)

Toisekseen, äidithän on aina oikeessa, oli ite minkä ikänen vaan.
Kolmannekseen, voihan nelikymppinenkin viä bilettää ja tehä kaikkee kivaa vaikka päättääkin asioista itse.

Ymmärrän ahdistuksen, mut ikä on kuitenkin vaan numero. Sä meet vaikka hiekkalaatikolle tekeen hiekkalinnaa tai pelaan bingoo jos susta siltä tuntuu :)

Kiitos lohdutuksesta :) Numeroitahan se ikä vaan on. Kriisi lähti varmaan siitä, kun teini-ikäiset piti miestä ja minua aikuisina, mitä piti pelätä. Ne oli siis jotain röökiä vetämässä nurkan takana tms, tilanne. Olin vaan niin tuudittautunut sellaiseen "olen nuori" ajattelutapaan..

Yhteistyössä