Ikäkysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vauvatoiveilija(ko)?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vauvatoiveilija(ko)?

Vieras
Olen tässä kuumeisesti miettinyt kolmatta perheenjäsentä...siis yrittääkö vielä vai ei. Tuntuu että meidän ikä on nyt tullut suurimmaksi kompastuskiveksi eli koen että olemme liian vanhoja. Olen itse 34 ja mies 38. Jotenkin kun siitä alkaa laskea aikaa lapsen täysi-ikäisyyteen ja omaa ikäänsä tuolloin... Huh! Miten tässä nyt näin pääsi käymään, vuodet ajoi ohitse?! On vaan ollu kaikenlaista eikä oikein oikeaa saumaa ole tullut. Jotenkin surettaa. Vaikka onhan se elämä näin paljon helpompaa ja ollaan toki onnellisia näinkin jne. Silti...

pyh! ma olin.30v kun sain ensimmaisen. nyt ikaa 34 ja haaveis toinen. mulla takaraja on 37. jos yhtaan mietityttaa niin anna menna vaan! ihmiset elaa pidempaa ja paremman elaman nykyaan. viel 50vuotta sitten 50vuotias oli vanha. nyt parhaas ias...

Mä olin 34 kun kolmas syntyi ja 36 just täyttänyt kun neljäs syntyi :)) nyt 38 mittarissa ja ensimmäistä kertaa tullu ajatus, että iän puolesta ei enää lapsia. Sekin saattaa vielä muuttua kun vauvakuume aika ajoin nostaa jälleen päätään ;)
Ei mun mielestä tosiaan 34 ole vielä mahdoton ikä tehdä lapsia :)
Sanoisin, että jos sitä kolmatta molemmat toivoo niin ei kuin toimeen :)

No, et todellakaan ole liian vanha. Ensisynnyttäjien keskimääräinen ikähän on Suomessa about 30 v., etkä ole tuosta kuin pari vuotta vanhempi. Ymmärrän kyllä, että saattaa tuntua siltä, että liian myöhään lähditte lapsia hankkimaan, mutta vielä ei todellakaan ole myöhäistä. Nyt vaan rohkeasti hommiin! Se meinaan varmasti kaduttaa myöhemmin, jos niitä lapsia tuollaisen typerän ajatuksen takia ette hankikaan...

Minullakin on ajoittain vähän "vanha" olo. Tein ensimmäisen 21-vuotiaana, toisen 24-vuotiaana. Minusta se on hyvä lapsentekoikä. Nyt odotan 31-vuotiaana kolmatta ja miehen mielestä ehtisimme parin vuoden päästä neljännen..

Ei kait sitä ole vanha. Ei pidä verrata itseään mihinkään. Lapselle olet vanha jokatapauksessa. 10v tyttöni on sitä mieltä että minä olen jo aika iäkäs.. :D Neuvola on sitä mieltä että 30-40v on paras ikä lapselle kun on jo talot ja työt ja pahin riehumisikä takana.

Mä sain poikani 35v ja äitini sai mut 36v. Ei se minusta vanha ikä ole. Nyt kun on käynyt päiväkodin ja eskarin vanhempainilloissa ja juhlissa niin on paljon samanikäisiä vanhempia. Silloin 70-luvun lopulla ja 80-luvun alussa oli outoa kun vanhempani olivat koko luokan vanhimpia vanhempia, siihen aikaan oli muotia saada lapset parikymppisenä joten vanhemmat olivat siinä 30v kun lapset menivät kouluun. Mun vanhemapani elää vieläkin ja olen jo yli 40v.

Yhteistyössä