ikävä rytmi lapsilla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

vieras79

Aktiivinen jäsen
18.06.2006
3 331
0
36
joo siis....

ne herää aamulla viimeistään puoli kuus :|
menee nukkuu kasiin mennessä,eilen illalla 4v meni nukkuu jo seiskalta vaikka isi yritti pitkittää,sitten jos kyseinen lapsi nukkuu päikkärit vaikka vaan tunnin niin nukahtaa vasta kymmene puol yhentoista aikaan,,,

1v herää aamulla siihen kun 4v huutaa pyyhkii,olen yrittäny sanoo ja kehottaa pyyhkimään ite ja sen jälkeen pesee kädet todella hyvin ja menee jatkaa uniaan mutta ei tehoo...

olisko vinkkejä miten tän oravanpyörän saa loppuu...ja lisään viellä että olen itse illat töissä ja tulen vasa kasin jälkeen..

Minä olen vauvasta asti laittanut nukkumaan vasta yhdeksältä illalla ja ovat nukkuneet aamuyhdeksään, jos ei ole ollut herätystä. Eikä päiväunet ole häirinneet rytmiä, jos ne on nukuttu ennen kahta iltapäivällä.

meillä tää kyseinen rytmi on ollu talvellakin :(
kaiken kruunaa se kun nuorin on usein kipee,nukahtaa yöunille hyvin nukkuu tasan 2,5t hyvin sitten ränkkää,haluu syliin,ei rauhotu millään,,sitä jatkuu pahimmassa tapauksessa siitä 23.30-01 tai 02.00 sitten noustaan jo viiden korvilla keikkuu..
olis kiva saada toiselle vaan yhet päikkärit mutta tällä rytmillä ei oikeen onnistu kun aamulla ysin aikaan jo vaatii nukkuun....kele kele :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis 4 v huutaa pyyhkii?
Kyllähän jo ton ikäisen pitäisi osata itsekin pyyhkiä!

kyllä vaan,pissan saa itse pyyhkiä mutta ei kakkaa,mun mielestä itse pyyhkimistä voi rupee vaatiin vasta 5v mutta sekään ei ole mikään raja..ennen eskaria nämä asiat pitää olla hallussa

Tuosta rytmistä on tullut tapa... En keksi muuta keinoa, kuin sen, että yrittää tosissaan pitkittää nukkumaanmenoa illalla, jotta unta riittäisi pitempään aamulla. Illalla esim. ulkoilu voisi viedä energiaa ja nukuttaa hyvin yöllä... Samoin kuin lämmin kylpy ennen nukkumaanmenoa rauhoittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis 4 v huutaa pyyhkii?
Kyllähän jo ton ikäisen pitäisi osata itsekin pyyhkiä!

hohhoijaa! kyllä meillkin vielä jo kohta 5v ja 6v huutavat kotona pyyhkimään ja olenkin yyhkinyt.... osaavat itsekkin ja tarhassahan ei enään kukaan auta... mutta onko vakavaa vaikka pyyhkiskin vielä aikuinen lapsen pyllyn?????!!!! tää on just tätä kaksplussan viisastelija väkeä!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Tuosta rytmistä on tullut tapa... En keksi muuta keinoa, kuin sen, että yrittää tosissaan pitkittää nukkumaanmenoa illalla, jotta unta riittäisi pitempään aamulla. Illalla esim. ulkoilu voisi viedä energiaa ja nukuttaa hyvin yöllä... Samoin kuin lämmin kylpy ennen nukkumaanmenoa rauhoittaa.

joo niin on tullu,ja se on pakko saada poikki :|
huono nukkuminen johtuu nuorimmalla sairastelusta ja kylpy rauhotti ennen mutta sai putket korviin joulukuussa ja kun tulpat laitetaan niin kitisee seuraavan yön,korvalääkärille sanoin siitä,kaikki on kunnossa korvissa ja lääkäri arveli sen johtuvan siitä että tyttö ei tykkää tulppien laitosta ja siitä jää paha maku suuhun joka muistuu mieleen sitten unissa...

4v.n rytmistä en tiedä mistä moisen keksiny mutta....

Yhteistyössä