Ikean, Puustellin vai Parman keittö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja remppa-elli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

remppa-elli

Vieras
Siinäpä pulma. Auttakaa minua valitsemaan, mistä firmasta otan uuden keittiömme.

Ikean keittiöistä olen kuullut pelkkää hyvää. Hinta on edullinen, mutta kun siihen lisää kaikki ne jutut, jotka ovat mukana kalliimpien firmojen tarjouksissa, niin hintaero ei ole kovin iso enää.

Puustellista saisin tutuntutun kauppaa erikoishintaan keittiön täyspuuovilla. Tekniset ratkaisut miellytävät myös.

Parman (Keittiömaailmasta) ovimalli (sävy) miellyttää itseäni eniten, mutta hinta on korkein.

Domuksella ja Topilla on myös tarjous vetämässä, mutta niitä en ole vielä saanut. Uskon, että ovat kalliimmat kuin nämä edelliset.

Onko teillä hyviä tai huonoja kokemuksia näistä firmoista? Meillä on hyvä asentaja, joten asennukseen liittyvät ongelmat voidaan sivuuttaa. Sen sijaan olen kiinnostunut toimituksen onnistumisesta ja kalusteiden laadusta.

Äitini teetti sijoitusasuntoonsa (jossa itse aikoinaan asuin vuokralla) keittiön Puustellilla koska sukulainen on siellä töissä. Sai hyvät edut ja tuli tosi nätti keittiö. :) Laatutyötä ainakin oli. Oli osaava sisustussuunnittelijakin Puustellilta mukana huseeraamassa alusta asti.

Viimeksi muokattu:
oli edellisessä Gaala-keittiö. Tarjous oli halvin, suunnittelu toimi hyvin ja toimitus ja asennus sujui todella nopeasti. Ainoa miinus tuli liesituulettimestä, jota jouduttiin odottamaan 2 viikkoa maahantuojalta, mutta se ei ollut Gaalan vika:) Hintaero seuraavaan oli huomattava. Ikeaa tosin ei ollut kilpailussa, sitä kun ei täällä päin ole.

Ikean keittiön ostaneilta olen kuullut, että puutasot ainakin kannattaa ostaa muualta, yhdellä on yksi taso Ikeasta ja toinen jostain rautakaupasta ja se rautakaupan taso on paljon laadukkaampi.

Puustellista meinasin varoittaa asennuksesta, olen nähnyt useamman, missä on kerrottu keittiön hankitun asennettuna ja ei voi kuin ihmetellä niitä asennuksen vikoja.

Meiltä löytyy Parman keittiö, suurin syy valintaan oli, että silloin sieltä sai riittävän nopealla aikataululla, piti saada uuden asunnon keittiö rempattua ennen muuttoa. Osa firmoista heräsi niin myöhään, että ottivat yhteyttä vasta kun olimme jo muuttaneet.

Sieltä tietysti, mikä on kokonaisedullisin ratkaisu, asennustöineen. Jos asennus ei ole ongelma muutenkaan, katsoisin muuta hintaa sitten.

Itse en haluaisi/ maksaisi kokopuu-pinnoista, mutta se taas on makuasia.

Yhteistyössä