Ikeassa käyneet, pari kysymystä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Viikonloppuna olisi tarkoitus lähteä reissuun, "ihmisten ilmoille" pois täältä tuppukylästä, ja samalla piipahdetaan Ikeassa ostamassa muutama tarpeellinen asia. Olen itse käynyt kyseisessä paikassa lähemmäs kymmenen vuotta sitten, mieheni ei ikinä. Olemme siis hyvinkin kotihiiri-ihmisiä ja hieman uusavuttomiakin, ainakin minä.
Osaisiko joku antaa vinkkejä kuinka Ikeassa asioidessa tulisi toimia?
Ajattelimme myös mahdollisesti syödä kiertelyn ja ostosten lomassa. Voiko Ikeassa syödä mihin aikaan vain, vai onko pelkästään jokin tietty lounasaika? Entä paljonko tavallinen kahvi maksaa?
Sydämelliset kiitokseni jo etukäteen, jos joku vaivautuu vastaamaan asiallisesti. :)

Suosittelen pukeutumaan asiallisesti ja välttämään "maalaismaisia" vaatteita, kuten lenkkitossuja ja verkkavaatteita. Eiku. Anteeksi, teit liian herkullisen aloituksen pienelle kiusoittelulle :)

Mihin Ikeaan olet menossa? Mitä olette ostamassa?

Tsemppiä, hyvin se menee :D :D :D

Vantaan Ikea. Ei ainakaan mitään isoja huonekaluja oo tarkoitus, lähinnä ollaan erilaisia säilytysratkaisuja katseltu. Ja pientä uudistusta kylpyhuoneeseen. Kiitos tsempeistä. - Ap

-Katselkaa ihan rauhassa alkuun yläkerran näyttelyosasto, koeistukaa sohvia ja availkaa näyttelykeittiöiden kaappeja, ihmetelkää kaikessa rauhassa! Käykää vaikkapa sen jälkeen syömässä ne Ikean kuuluisat lihapullat. ;) (Kahvi muistaakseni kuuluu hintaan jos ostaa aterian, ainakin IKEA Family-kortilla jonka saa ihan ilmaiseksi vaikka sieltä tavaratalosta paperiversiona suoraan käyttöönsä. Yksittäin ostettuna kahvin hinta taisi olla jotain 1€ luokkaa.)

-Ravintolaan tullessa aloitetaan "liukuhihnan" (en keksinyt sille parempaa nimitystä :D) alkupäästä ja otetaan tarjotin sekä ruokailuvälineet/servetit. Ruokaa voitte valita vitriinistä matkalla kassalle ja/tai sitten "liukuhihnan" varrella tilata vitriinin takana hääriviltä kokeilta haluamanne kokoisen lihapulla-annoksen (taitaa sieltä saada muutakin, jotain leikkeitä ja kalaakin oli viimeksi kun kävin...). Kokit kyselevät teiltä haluatteko ranskalaisilla vai keitetyillä perunoilla, kastikkeella vai ilman, kaikkea ei tarvitse tietää valmiiksi ja kysyäkin saa. Sitä varten he ovat siellä. :)
Ravintolan kassat vielä kyselevät teiltä mitä juomia haluatte ja opastavat eteenpäin. Ruokailun jälkeen tarjottimet palautetaan niitä varten oleviin kärryihin.

-Kylläisinä voitte siirtyä alakertaan, napata ostoskärryt ja hamstrata ne täyteen kaikkea kivaa mitä nyt sitten vain halusittekaan. Jos bongasitte yläkerran huonekalunäyttelystä jotain isompaa mitä haluaisitte, otitte tietenkin muistiin tuotteen hyllytiedot. (Tähän on erinomaiset ohjeet ja välineet saatavilla siellä parin metrin välein!) Hyllytietojen avulla saatte metsästettyä haluamanne huonekalupakkauksen alakerran varastosta.

Kassoja on kahdenlaisia, sellaisia joissa on myyjä piippaamassa tuotteita ja sellaisia joissa itsepalveluperiaatteella luette ostettavien tuotteiden koodit omin käsin koodinlukijalla ja maksatte ostokset pankkikortilla. Kone opastaa koko prosessin ajan kaikissa vaiheissa selkeällä suomenkielellä mitä asiakkaan tulee tehdä. Näissä itsepalvelupisteissäkin on tietty koko ajan asiakaspalvelija auttamassa jos tulee mikä tahansa ongelma.

Ja vielä kerran, joka paikassa todellakin viipottaa niitä sini-/keltapaitaisia työntekijöitä joilta itse olen saanut aina loistavaa palvelua vaikka olisin kysellyt miten itsestäänselvyyksiä. Hyvin te pärjäätte ja pitäkää hauskaa! :) Ikea on itselleni varsinainen rentoutumiskeino toisinaan kun tekee mieli vain haaveilla uudesta sisustuksesta tai ostaa jotain "pientä kivaa" kotiin.

Ei muuta kuin hauskaa päivää :D pääoven jälkeen on laari keltaisia kasseja, ottakaa niitä yksi tai kaksi kantoon. Jos ei jaksa kantaa, niin se pikkukärry on hyvä. Kärryn voi jättää kärryparkkiin ravintolan eteen. Samoin aulasta kannattaa napata mukaan kynä ja paperia mm varaston hyllypaikkamerkintöjä varten. Kahvi maksaa jotain euron päälle. Myymälän jälkeen ennen kassoja on varasto, josta isommat tuotteet noudetaan. Itsellä pakollinen ostos on aina huopatassut ja nippu sinisiä kasseja. Paperikasseja ei ole enää ostoksille, nyt on kahta kokoa sinisiä kasseja.

Mä olin kesällä elämäni ensimmäistä kertaa Ikeassa. Hyvin sielä osas toimia vaikkei ollu mitään etukäteistietoja, oli selkeät ohjeet monessa paikassa.
Ainoa ongelma oli se loppumetreillä alkas tuntua että selkä katkee ja jalat räjähtää. Mutta mä oonki selkävikaanen.

Ihan normaalisti kauppa se on, eli toimikaa kuin muuallakin. Ja tilatkaa se ikea jäsenkortti (saa vaikka siitä sisääntuloaulasta koneelta tai yleensä siinä on joku myyjäkin sitä tarjoamassa). Kortilla saa monet ruuista halvemmalla ja kahvin ilmaiseksi.

-Katselkaa ihan rauhassa alkuun yläkerran näyttelyosasto, koeistukaa sohvia ja availkaa näyttelykeittiöiden kaappeja, ihmetelkää kaikessa rauhassa! Käykää vaikkapa sen jälkeen syömässä ne Ikean kuuluisat lihapullat. ;) (Kahvi muistaakseni kuuluu hintaan jos ostaa aterian, ainakin IKEA Family-kortilla jonka saa ihan ilmaiseksi vaikka sieltä tavaratalosta paperiversiona suoraan käyttöönsä. Yksittäin ostettuna kahvin hinta taisi olla jotain 1€ luokkaa.)

-Ravintolaan tullessa aloitetaan "liukuhihnan" (en keksinyt sille parempaa nimitystä :D) alkupäästä ja otetaan tarjotin sekä ruokailuvälineet/servetit. Ruokaa voitte valita vitriinistä matkalla kassalle ja/tai sitten "liukuhihnan" varrella tilata vitriinin takana hääriviltä kokeilta haluamanne kokoisen lihapulla-annoksen (taitaa sieltä saada muutakin, jotain leikkeitä ja kalaakin oli viimeksi kun kävin...). Kokit kyselevät teiltä haluatteko ranskalaisilla vai keitetyillä perunoilla, kastikkeella vai ilman, kaikkea ei tarvitse tietää valmiiksi ja kysyäkin saa. Sitä varten he ovat siellä. :)
Ravintolan kassat vielä kyselevät teiltä mitä juomia haluatte ja opastavat eteenpäin. Ruokailun jälkeen tarjottimet palautetaan niitä varten oleviin kärryihin.

-Kylläisinä voitte siirtyä alakertaan, napata ostoskärryt ja hamstrata ne täyteen kaikkea kivaa mitä nyt sitten vain halusittekaan. Jos bongasitte yläkerran huonekalunäyttelystä jotain isompaa mitä haluaisitte, otitte tietenkin muistiin tuotteen hyllytiedot. (Tähän on erinomaiset ohjeet ja välineet saatavilla siellä parin metrin välein!) Hyllytietojen avulla saatte metsästettyä haluamanne huonekalupakkauksen alakerran varastosta.

Kassoja on kahdenlaisia, sellaisia joissa on myyjä piippaamassa tuotteita ja sellaisia joissa itsepalveluperiaatteella luette ostettavien tuotteiden koodit omin käsin koodinlukijalla ja maksatte ostokset pankkikortilla. Kone opastaa koko prosessin ajan kaikissa vaiheissa selkeällä suomenkielellä mitä asiakkaan tulee tehdä. Näissä itsepalvelupisteissäkin on tietty koko ajan asiakaspalvelija auttamassa jos tulee mikä tahansa ongelma.

Ja vielä kerran, joka paikassa todellakin viipottaa niitä sini-/keltapaitaisia työntekijöitä joilta itse olen saanut aina loistavaa palvelua vaikka olisin kysellyt miten itsestäänselvyyksiä. Hyvin te pärjäätte ja pitäkää hauskaa! :) Ikea on itselleni varsinainen rentoutumiskeino toisinaan kun tekee mieli vain haaveilla uudesta sisustuksesta tai ostaa jotain "pientä kivaa" kotiin.

Tuossa on jo ainekset pienimuotoiseen seikkailuelokuvaan !

Yhteistyössä