Vähäoireinen raskauteni päättyi edellispäivänä 9.viikolla (8+4 tai 8+2) spontaaniin keskenmenoon kotona. Niukka tuhrutteluvuoto alkoi perjantaina, mutta koska olin kuullut siitä paljon ja sen olevan yleensä normaalia, en ottanut vielä yhteyttä neuvolaan vaan seurasin tilannetta ja samalla tietenkin peläten pahinta...
Lauantaiaamuna vuoto lakkasi hetkeksi lähes kokonaan, kunnes iltapäivällä taas runsastui ja otin varmuuden vuoksi siteen käyttöön. Mitään kipuja tähän asti ei ollut ollut, pientä menkkamaista jomotusta vaan mitä oli ollut aiemminkin.
Sunnuntaina vuoto runsastui yhä entisestään, nukuin lepäsin ja pelkäsin. Useammasta huonosta terveyskeskuskokemuksesta johtuen en sinne päivystykseen olisi halunnut lähteä ja koska kipuja ei edelleenkään juuri ollut, odotin vain huomista maanantaita jotta voisin olla yhteydessä neuvolaan. Nukuin monta tuntia, kunnes herättyäni kivut olivat muuttuneet ja alavatsassani tuntui pitkä kramppaava tunne (supistus?). Se jatkui ja jatkui, vuodin edelleen. Nyt aloimme todella harkita ensiapuun lähtemistä, kunnes ryhtäsinkin jo vessaan ja suuret klimpit tulivat pihalle, ja mikä määrä verta.... Tiesin sen olevan nyt "ohi". Runsas vuoto jatkui mutta kramppaukset loppuivat.
Soitin eilen neuvolaan jossa täti oli sitä mieltä että luonto on hoitanut homman eivätkä he enää neuvolan kautta pysty asialle mitään tekemään. Kehoitti menemään terveyskeskukseen mikäli vuoto vielä tämän viikon jälkeen jatkuisi. Huoh...
Tänään tiistaina, vuodan edelleen joskin saman verran kuin menkkojen aikaan, vatsassa on pientä nippailua ja menkkamaista jomotusta. Olen päättänyt että maksan itseni vaikka kipeeksi mutta haluan tälle asialle pisteen ja mennä yksityiselle ultraan, jotta saan selvyyden että kaikki todellakin on tullut pihalle mitä piti... Soitinkin jo eilen eräälle yksityiselle lääkäriasemalle ja sieltä myöskin kehoitettiin seurailemaan vielä tämä viikko. Eli ehkä sitten ensi viikolla? Tulehdusvaara pelottaa...tosin niin pelottaa kaavintakin, mutta...
Ensishokin ja järkytyksen jälkeen nyt kaiken tämän surun lisäksi olen alkanut pohtimaan ja harmittelemaan, kun emme ehtineet ultraan. Ensimmäinen neuvola sekä samoin varhaisultra olisivat olleet tänään tiistaina, niin lähellä mutta silti niin kaukana!
Tämä taitaa jäädä nyt siis ikuiseksi arvoitukseksi, mitä tapahtui. Oliko kyseessä tuulimunaraskaus, luonnollinen keskenmeno vai kohdunulkoinen?!
Sitä tuskin ultralla tms. viikon päästä pystyy enää selvittämään...?
Toisaalta ehkä hyvä että asiat menivät näin "luonnollisesti", olisi varmasti ollut pommi nähdä myöskin ultrassa mikä tilanne on ja odotella sitten koska vuoto alkaisi...
Silti nyt joudun käsittelemään asiaa kaikkien noiden vaihtoehtojen kannalta, koska en tiedä mitä tapahtui, oliko alkio edes oikessa paikassa saatikka oliko alkoita ylipäänsä lainkaan?!
Tämä oli ensimmäinen raskautumiseni, toiveissa ovat edelleen omat lapset mutta tottakai tällaisen kokemuksen jälkeen pelottaa onko se ylipäänsä edes mahdollista...ainakin raskautuminen oli, mutta menikö sen jälkeen kaikki niin kuin piti...?!
Olen niin surullinen ja ihmeissäni mitä ja miksi näin tapahtui. Tämä ikuinen arvoitus piinaa varmasti mielessä pitkään.... :'(