Ikuinen luovuttajako?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ikuinen luovuttajako?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ikuinen luovuttajako?

Vieras
Ajattelin teiltä täällä kysyä mielipidettä ja ehkä myös kokemuksia..
Olen nyt muutaman vuoden ollut ylipainoinen. Sellainen kymmenen kiloa pitäisi AINAKIN saada pois. Tiedän miten laihdutetaan ja haluan sitä enemmän kun mitään tällä hetkellä. Terveyteni vuoksi! Se mikä tässä on ongelma, on se että syön lääkettä jonka yksi sivuoire on syömishimojen lisääntyminen..sekä nesteen kertyminen elimistöön.
Ja sen oikeasti huomaa.. Olen syönyt sitä sen kolme vuotta, ja sinä aikana kaikki nämä kilot ovatkin tulleet. Yritän vähän väliä laihduttaa, mutta noin viikon kestän, sen jälkeen on oikeasti aivan kauhea himo syödä jotain! En tiedä osaatteko ajatella sitä niinkuin se on, mutta himo ruokaan on välillä kauhea! Jos laihduttamisessa se on muutenkin suuri ongelma, mielihalut niin tämän lääkkeen kanssa se on ainakin tuplasti. En enää tiedä mitä teen? Olen niin loppu tämän kanssam koska HALUAN laihtua! kuinka pystyn kontrolloimaan itseäni niin että pystyn välttämään kaikki mielihalut viikonkin jälkeen? Lääkettä en voi lopettaa, se ei ole ratkaisu tähän ongelmaan.

Sillä että et ns. laihduta. Mieti valmiiksi päivittäiset ruoat, mutta pidä huolta siitä että ne on täyttäviä, eikä mitään: puolikas greippiä, tapaisia. Ihan siis kunnon syötävät, ja mahduta makeaakin vaikka joka päivälle, mutta vähän. Jäätelössä on esim. tavallisessa vanijajäätelössä on vähemmän kaloreita kuin jogurtissa.

Komppaan edellistä vastausta - et ns laihduta. Itse olen huomannut tosi hyväksi painon hallinta välineeksi muutaman arkisen jipon.

Pienennän kaikkia annoskokoja. Jos ennen otin ruualla 2 perunaa ja 6 lihapullaa, otan nyt 1 perunan ja 4 lihapullaa ja loput salaattina. Jos ennen tykkäsin ottaa jälkkäriksi jätskiä 4 cm, nyt ota 3 cm. JOs ennen kahvilassa otin makean pullan/leivoksen, niin nyt otan sen puoliksi kumppanin/kaverin kanssa. Tai jos olen yksin niin syön vain puolet tai otan pienemmän pullan.

Kun joka asiasta ottaa vähemmän kuin ennen niin huomaamatta tulee vähentäneeksi päivittäisi kalorimääräänsä. Älä siis alussa kiellä itseltäsi vaan salli ja ota vaan vähemmän kuin ennen. Tämä on kyllä tosi hidas tapa mutta saat pysyvät tulokset.

Tsemppiä.

Yhteistyössä