Ikuinen ongelma, rahaa lahjaksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraaksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieraaksi

Vieras
Ollaan menossa häihin koko perhe(2+2)
ei olla sukulaisia, mutta tekemisissä ollaan sulhasen vanhempien kanssa viikottain ja hyviä ystäviä siis näiden vanhempien kanssa.

Hääpari on toivonut rahaa pankkitilille, noudatamme toivomusta, mutta viimeisitä häistä on jo aikaa - joten mikä olisi teidän mielestänne sopiva summa?

Niin en tiiä onko sillä merkitystä että sisaruksen kummeja ollaan ei siis tämän sulhasen.

Mä olin ajatellu 100e ja tässä kun oon kuunnellu ihmisiä niin ne on laittanut rippilapselle 50e ja ylioppilaalle 100e - alko tuntuu et kuinka paljon sitten pitäisi

Niin en tiiä onko sillä merkitystä että sisaruksen kummeja ollaan ei siis tämän sulhasen.

Mä olin ajatellu 100e ja tässä kun oon kuunnellu ihmisiä niin ne on laittanut rippilapselle 50e ja ylioppilaalle 100e - alko tuntuu et kuinka paljon sitten pitäisi

Isoja summia... mutta riippuu tietenkin siitä kuinka läheisiä ovat. Tässä tapauksessa voisin laittaa systeemillä 40 euroo/pää eli 40,. Mielestäni jokainen laittaa oman maksukykynsä ja harkintansa mukaan. Ylärajaa tuskin on...

[quote="vieras";26613578]isoja summia... Mutta riippuu tietenkin siitä kuinka läheisiä ovat. Tässä tapauksessa voisin laittaa systeemillä 40 euroo/pää eli 40,. Mielestäni jokainen laittaa oman maksukykynsä ja harkintansa mukaan. Ylärajaa tuskin on...[/quote]

...siis 10 euroa per/pää, soriiii...

[QUOTE="miksi";26613843]Miksi menette häihin jos ette tavallaan ees tunne häparia vaan olette sulhasen vanhempien ystäviä? Minusta outoa.[/QUOTE]

No kyllähän tunnetaan, sulhasen äidin oon tuntenut +40 vuotta (meillä on 1 päivä ikäeroa) =) eli sulhasen 22 vuotta, morsiammen 5 vuotta ja suhasen isän noin 25 vuotta.
Käydään kyllä nuorellakin parilla "kylässä".
Ja jos on kutsuttu + me halutaan mennä niin miksi ei mentäisi

[QUOTE="miksi";26613843]Miksi menette häihin jos ette tavallaan ees tunne häparia vaan olette sulhasen vanhempien ystäviä? Minusta outoa.[/QUOTE]

No jos hääpari on heidät kutsunut niin pitäisikö sitten jättää menemättä vain siksi ettei muka tunne hääparia riittävän hyvin?

Varallisuudestanne riippuen 50-100€ on sopiva summa.

Yhteistyössä