Ikuinen toinen nainen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kaisa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kaisa"

Vieras
Olen 28-vuotias nainen etelä-suomesta. Rakastuin neljä vuotta sitten samalla paikkakunnalla asuneeseen perheenisään. Hänellä oli kaksi lasta ja minulla yksi. Samanikäisiä suurinpiirtein. Mies on minua 17 vuotta vanhempi. Vaimonsa vielä miehestä 5 vuotta vanhempi. Kun aloimme tapailla mies kertoi pian, että hän ja hänen vaimonsa ovat käyneet tuloksetta parisuhdeterapiassa ja ero odottaa. Vaimo oli myös pari vuotta aikasemmin asunut vähän aikaa omassa asunnossa. Kriisiä oli siis ollut pitkään.

Kolme kuukautta tapailtuamme mies pakkasi tavaransa ja haki avioeroa. Minä pysyin kulisseissa vielä vuoden melkein. Emme asuneet yhdessä, emmekä kertoneet tapailustamme lähipiirillekään.

Käynnistyi raivoisa huoltajuuskiista joka on edelleen kesken. Tällä hetkellä parin alakouluikäiset lapset asuvat meidän luona. Muutimme myöhemmin yhteen ja meillä on nyt kaksi yhteistä lasta. Myös oma esikoiseni asuu meidän luona.

Olen joutunut kolmisen vuotta kestämään sitä, että nainen on juossut perässäni kaupungilla, hänen sukulaisensa ovat soitelleet ja lähettäneet postikortteja jossa haukutaan ja herjataan. Nainen on haukkunut huoraksi muun muassa kun kävin esikoiseni kanssa kaupassa. Vanhin lapsistani pelkää mieheni ex-vaimoa todella paljon.

Jotenkin on vaikea hyväksyä sitä, että muun muassa nuorimpien lasteni vauva-aika kului lähinnä pelätessä, en esimerkiksi uskaltanut jättää vauvaa yksin takapihallemme vaunuissa nukkumaan. On väärin, että hän vaikuttaa kaikkien perheemme lasten elämään niin paljon. Eihän minun pojallani tai yhteisillä pikkusilla ole hänen kanssaan mitään tekemistä. Mieheni ja hänen yhteiset lapset ovat erosta jonkin verran traumatisoituneita ja olemme hakeneet heille keskusteluapua, siellä on tullut esiin vaikka mitä että nainen on vaahdonnut tappavansa heidän isänsä ja toivonut minulle keskenmenoa ja muuta. Kuka puhuu tuollaisia lapsille?

Olen neuvoton ja väsynyt tähän tilanteeseen.

Hei, Olen vienyt kaikki postit poliisille kirjattavaksi. En ole hakenut lähestymiskieltoa koska olen halunnut vältää tilanteen pahentamista, kun olen toivonut että rauhottuisi ja saisivat sovittua lasten asioita. Olen kyllä ollut yhteydessä myös lastenvalvojiin ja muihin. Jotenkin tuntuu että mun pitäisi ikuisesti kantaa tätä toisen naisen taakkaa, vaikka olen itsekin äiti ja vaimo.

[QUOTE="Kaisa";27934786]Hei, Olen vienyt kaikki postit poliisille kirjattavaksi. En ole hakenut lähestymiskieltoa koska olen halunnut vältää tilanteen pahentamista, kun olen toivonut että rauhottuisi ja saisivat sovittua lasten asioita. Olen kyllä ollut yhteydessä myös lastenvalvojiin ja muihin. Jotenkin tuntuu että mun pitäisi ikuisesti kantaa tätä toisen naisen taakkaa, vaikka olen itsekin äiti ja vaimo.[/QUOTE]

Lähestymiskielto ennemminkin rauhoittaisi asioita.

Aikamoinen juttu olisi lapsille jos repisimme kaiken tämän jälkeen heidät vielä juuriltaan, koulusta ja jääkiekkojoukkueista ja muuttaisimme pois. Melkein koko mieheni sukukin asuu täällä ja he ovat iso apu arjen pyörittämisessä. Lisäksi mieheni työ on lähellä.

[QUOTE="Kaisa";27934816]Data, niin itse olen ajatellut, että se on "vittuilua". En haluaisi prosoida, olen koko ajan ajatellut että väistän häntä enkä vajoa hänen tasolleen. Voit olla kuitenkin oikeassa.[/QUOTE]

Todennäköisesti kaikki mitä teet tai jätät tekemättä, on tämän naisen mielestä "vittuilua". Et siis häviä siinä mitään, jos annat itsellesi ja perheellesi rauhan tuollaiselta toiminnalta.

Kamala tilanne, hirveintä tuollaisessa on se, että nämä ihmiset eivät ymmärrä mitä he tekevät omille lapsilleen. Jotenkin on niin vaikea uskoa, että tuollaisia ihmisiä on olemassa, mutta valitettavasti näin vaan on..

Voimia teille, yritä pitää itsesi kasassa ja olla hyvä äiti kaikille lapsille, vaikka varmasti on raskasta..

Hurja tilanne sulla.. Jos mulla joskus tulis ero en kyllä ikinä sekaantuisi mieheen jolla on vaimo/exvaimo... Tietty jos ex olis oikeesti täysipäinen.. Koittakaa naittaa se exä jonku uuden ukon kanssa niin ehkä tekin välillä edes saatte elää rauhassa.. Toi otsikko on kyl totta jos tulee kuvioihin toisena naisena siitä leimasta on mahdotn päästä eroon..ainaki useimmiten.. :/

Eli mies petti vaimoaan sinun kanssa?

Oletettavasti ex ei tule tuosta vähään aikaan leppymään. Aika korjaa, jos korjaa. Varmaan v*tuttaa ja kovaa kun mies on vaihtanut yli 20 vuotta nuorempaan.

Mutta toivon mukaan hänen sukulaiset ym tajuavat alkaa käyttäytymään kuin aikuiset. Todella lapsellista ja noloa huoritella muita jossain ruokakaupassa.

Itselläni on nuoruudessa ollut vastaavanlainen tilanne (tosin mies oli jo eronnut exästään aikoja sitten). Nämä ystävättäret ja sukulaiset olivat tosin ikähaarukaltaa jotain 17-23v. En osaa kuvitellakaan jos jotkut oikeasti aikuiset jaksavat tehdä tuollaista.

Tuota noin.. vois mullakin vinksahtaa aika pahasti jos mies löytäis uuden (ei siinä mtn, ei ketään voi väkisin pitää) mutta viel veis lapsetkin multa ja ne asuis sitten sen uuden naisen kans?!

Mietippä ite.. eihän siinä sitten ole tavallaan mitään menetettävää, saattaisin hulluilla varmasti aikani kuluksi. :D

Tuota noin.. vois mullakin vinksahtaa aika pahasti jos mies löytäis uuden (ei siinä mtn, ei ketään voi väkisin pitää) mutta viel veis lapsetkin multa ja ne asuis sitten sen uuden naisen kans?!

Mietippä ite.. eihän siinä sitten ole tavallaan mitään menetettävää, saattaisin hulluilla varmasti aikani kuluksi. :D

"Veis lapset". Öh, joo. Todella aikuismainen näkökanta.

• Tykkää
Reactions: Phoebsi ja Data
[QUOTE="vieras";27935167]pimahtaisin minäkin jos mies pettäis ja vaihtais nuorempaan ja veis lapset! sympatiat melkein sen eksän puolella....[/QUOTE]

Jes! Sehän oikeuttaakin pilaamaan toisen ihmisten elämän ja traumatisoimaan lapset! Niinhän tarkoitit?

Yhteistyössä