Ikuinen vauvakuume-¨loppuuko tämä koskaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Jenina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Jenina"

Vieras
Help!
Vauva 1-v ja taas alkaa itsellä vauvakuume nostaa päätään. Ikää on jo 38-v ja lapsia kolme. Tämän viimeisen vauva-aika ollut tosi raskasta---tosi vaativa ja itkuinen vauva alussa, nyt oikein ihana joskin temperamenttinen poitsu. Oma terveys voisi olla parempi, talous---no aina voisi olla parempi, mies-oli myös tosi väsynyt tämän viimeisen tulokkaan pikkuvauva-aikana...kun järjellä ajattelee, lapset olisivat nyt tässä. Mutta mitä vielä, ihan järjetöntä vauvakuumetta pukkaa, haluan olla vielä raskaana, imettää jne. Ihan kamalaa, loppuuko tämä ikinä vai olenko koukussa raskauteen ja jos saisin neljännen, kuume vain jatkuisi ja jatkuisi. Onko kohtalotovereita?

Eikö useimmilla naisilla oo aina se yks lapsi, joka jäi vain haaveeksi?

Itse en kärsi niinkään vauvakuumeesta kuin siitä, että haluan lisää perheenjäseniä. Jokainen lapsi on tuleva aikuinen ja omanlaisensa persoona.

Kannattaa panostaa olemassa oleviin ja nauttia yhdessä koko perheellä lasten ja vanhempien kehityksestä. Tehkää paljon asioita yhdessä, ettei tarvitse jälkeenpäin jossitella. Lapset on meillä lainassa vain jonkun aikaa ! :-I :-) Isokin lapsi tarvitsee aikuisten huomiota ja hyväksyviä sanoja, kannustusta, selkään taputusta. Mielestäni tätä nykyään liian vähän.

Itsellä vauvakuume iski aikanaan ja tuli koettua muutamat keskenmenot ja olin jo luovuttamassa. No sit tärppäs ja tuplana. Voin todeta vaan et jos tämmösen vauhtikaksikon kerralla saa, tulee stoppi vauvakuumeille. :) Ja vauvavuosi oli "helppo" verrattuna siihen kun lähtivät liikkeelle, tuli omaa tahtoa, kiipeilyä joka paikkaan.

vauvakuumeeseen ei taida auttaa oikeasti kun vauva tai voihan niitä kerralla tulla useempikin :)

En mä tiedä...toisaalta realismi nostaa päätään: haluaisin olla näille kolmelle lapselle hyvä äiti, jolla on myös aikaa heille. Nytkin välillä syyllisyyden tunto vaivaa kun kaikille ei ole niin paljon yksilöllisesti aikaa. Mutta vauvat on niin <3

Mulla ei ole koskaan ollut vauvakuumetta, päinvastoin, pidin vauvoja tosi pelottavina vekottimina, jotka vain huutaa (traumoja koliikkipikkusysteristä?). Nyt itsellä on eka vauva ja nyt minä vihdoin tajuan sen hehkutuksen vauvoista. Onhan ne ihania pakkauksia! En usko et sun vauvakuume loppuu siihen neljänteen, se on vaan toisille sisäänrakennettu tila.

Eikun rohkeasti yrittämään, ja vielä vastaanotat uhden vaavin, mikäli se teille suodaan! Etenkin jos miehesi sun kanssa samoilla linjoilla. Itse sain juuri eilen tietää odottavani viidettä!!! Ja olen sinua vanhempi:)! Onnea ja rohkeutta sinulle:)'

Niin pelottaako yhtään rahatilanne, maailman meno, se että jäisi yksin lasten kans, se että lapset jäisi orvoiksi.. Suomessa on nyt 'hyvin' asiat, mutta ei ole ollut kauan.. Nälänhätä voi iskeä milloin vain. Mulle kolme on hyvä luku. Varsinkin, kun itse olen meinannut 2 kertaa menehtyä synnytykseen (hurja verenvuoto), mies tänä vuonna .. Osa naisista on kana-aivoja, kun luulee lenheetin elämän aina jatkuvan. Opiskelkaa historiaa. Se toistaa itseään. Eläinpopulaatioissaki taudit valtaa alaa, kun sietään liikaa ! Tämä siksi, koska olen huolestunut lasten tulevaisuudesta. RAKASTATTEHAN olemassa olevia lapsianne ! Antamalla heille aikaa, huomiota selkään taputusta.. ja todella he tarvitsevat tsemppiä myös jatkossa, että pystyvät tienaamaan leipänsä tässä sienneessä maailmassa. Tulkaa kuplasta pois mammat !! :-)