Hae Anna.fi-sivustolta

Ikuiseen kesäkuntoon, ne "viimeiset kilot"

Viestiketju osiossa 'Tsemppikerho' , käynnistäjänä Cirsicca, 10.12.2014.

1. Cirsicca Vierailija

Heippa!

Nyt haluaisin kuulostella, että löytyykö täällä otsikon kaltaiseen "tilaan" haluajia?

Itse olen 172cm/74kg. Naiseksi olen mittaustenkin mukaan asteikolla "korkea" (alarajoilla tosin) mitä tulee lihaksikkuuteen. Toki sitä fläsää on, en sitä kiellä. Unelma olisi jos voisi laihtua 10kg, mutta se on tiukkaa se, ja nimenomaan vaatii sitä elämäntapamuutosta.

En puhu nyt kaalikeittodieeteistä enkä muistakaan ruokailuista jotka tuntuvat itselle kituuttamiselta tai muuten epämukavalta. Olen sisäistänyt että kun kuljeskellaan näissä ns viimeisissä kiloissa, ruokailun täytyy muuttua pysyvästi. Ei päiväksi, viikoksi tai kuukaudeksi. Vaan pysyvästi.

Tässä on nyt viisi viikkoa menty entistä tarkemmin.
    -Sokeria olen syönyt jo pidempään hyvin niukasti, nyt olen entistä tarkempi sen kanssa. En syö sokereita muuten kuin hedelmien muodossa.
    - Kaikki missä on vehnää, on täysjyvää.
    - Kasviksia mahdollisimman monella aterialla, minimi 500g/pv.
    - Vettä 2-3litraa.
    - Ei erillisiä mässäilypäiviä.
    - Mistään ei ole pakko kieltäytyä, mutta jos jotain ns herkkua syö niin onhan se selvää että se on jostain muusta pois. Opettelen herkkujen syömistä siis kohtuudella.
    -Kuuntelen päivittäin painonpudotus-hypnoosinauhaa. Toimii! Tai ainakin olen ollut vahvempi tällä kertaa kuin koskaan aiemmin.

No, mitä tästä on seurannut? Tämän hetkisestä painosta en tiedä, koska puntari on rikki. Olen mittaillut kuitenkin ja ottanut valokuvia itsestäni jotta kehityksen kaaren näkisi. Jotain muutamaa senttiä sattaa olla kadonnut joistakin kohdista, mutta hitaasti kyllä lähtee. Tiedostan että voi mennä 1-2kk helposti ennen kuin mitään tapahtuu.

Tämä on se kohta, jossa mieluusti ottaisin jonkun tsempparin jolla on samanlainen tilanne meneillään. Olisi todella antoisaa! Anyone?

2. Kastanjatukka Vierailija

Heippa! Olen itse etsiskellytkin nyt pari vikaa viikkoa jotakuta joka myös tsemppaisi, kun yksin ei tunnu luonnistuvan tässä loppuvaiheessa enää! Itsellä mennyt nyt niin, että ihan vain annosmääriä pienentämällä ja hitusen enemmän liikkumalla on pystynyt saamaan liikakijot pois hitaasti, mutta varmasti. Nyt kumminkin tullut pysyvä stoppi kilojen lähtöön, eikä se keino auta enää. Olen nyt oikeastaan normaalissa painossa (170/60kg), mutta olo ei yhtään tunnu sille ja keho ei näytä sille. Tietysti se johtuu siitä kun en ole luopunut aijemmin läheskään kaikesta epäterveellisestä lopullisesti ja siitä kun en ole harrastanut kunnolla liikuntaa saati lihaskuntoa säännöllisesti. Nyt olen vähän yli viikon verran yrittänyt muuttaa dieettausta ihan elämäntapamuutokseksi, ja vaikeaa on ollut ja on edelleen.

Pakko sanoa, että hypnoosit ovat auttaneet minuakin painonpudotuksessa! Ne on myös auttaneet ymmärtämään, että sisältämme löytyy kyllä paljon tahdonvoimaa ja kykyäkin muuttaa asioita :) Kyllä me siis vielä maaliviivallekkin päästään, kun vain jatketaan!

3. ap. Vierailija

Moi!

Kiva että löytyy joku kohtalokumppani :). Minulla ei ole koskaan ollut ongelmana tuo liikuntapuoli, olen aina ollut erittäin aktiivinen. Viimeisten 2,5 vuoden aikana olen juossut enimmäkseen, olen vetänyt 4 maratonia ja puolikkaitakin monta kappaletta. Se on tää syömispuoli joka on ollut ongelmana.

Nyt haen vauhtia painonpudotukseen lihaskuntoa kasvattamalla.. Käyn kuntosalilla kolmisen kertaa viikossa, joista kahtena teen rankan kokovartalon lihaskuntotreenin ja sitten tuona yhtenä teen hengästyttävää aerobista tunnin tai jonkun jumpan, esim HIIT, bodycombat tms. Jäljelle jääneinä päivinä käyn kävelemässä. Olen kyllä tietty miettinyt että kai siellä salilla pitäisi käydä vähän useamminkin jos haluaisi nopeammin tuloksia, mutta toistaiseksi tää määrä on tuntunut hyvältä ja on tunne että saa palautua rauhassa.

Olen todellakin sillä meiningillä mukana, että nää kilot lähtisi nyt sitten kertaheitolla, meni siinä niin kauan tahansa kuin menee, itseäni en ala kiduttamaan.

Sähän olet todella hyvissä lukemissa! Itselleni olisi unelma päästä nyt ensin tuohon kutosella alkavaan lukemaan :). Haamurajani painollisesti on ollut 71 kiloon pääseminen niin kauan kuin jaksan muistaa... En muista sitä ylittäneeni.. toisaalta en halua käydä vaa´alla koska siitä tulee niin jäätävä masennus kun paino ei välttämättä ole vaakan mukaan alentunut vaikka kiinteytymistä olisikin tapahtunut. Mittanauha tuntuu nyt jotenkin lohdullisemmalta, vaikka ei sekään niitä tuloksia nopeasti näytä. Kävin n. 2 kuukautta sitten mittaamassa rasva, lihas ym prosentit ja aion tehdä tämän uudestaan tammikuun puolella. Niin toivon että sieltä tulee mukavia lukemia jotka tsemppaavat jatkamaan.

Ja tuo hypnoosi on ihan loistava juttu! Minkä nimistä kuuntelet? Mulla löytyy youtubesta ihan nimellä Hypnosis For Weight Loss.

4. Kastanjatukka Vierailija

Anteeksi, jos vastaus vähän kesti, luin eilen kyllä viestisi, mutta inspiroiduinkin ansiostasi harrastamaan liikuntaa niin innokkaasti, että en jaksanut illalla tulla takaisin koneelle. Tuli kuntopyöräiltyä kunnolla ja kerrankin hyvällä mielellä :D Olet tosi upeasti kyllä omistautunut liikunnalle! Tuo rasvaprosentin seuraaminen on kyllä tosiaan paras tapa sinun kohdallasi tutkia kehossa tapahtuvia muutoksia, kun lihaksesi ovat niin hyvässä kunnossa ja hiljalleen vielä kasvavat lisääkin tässä. Missä ja millä keinolla sinula ollaan mitattu rasvaprosenttia?

Itsellä on myös intoa liikkua, mutta hyvin rajoitetusti, kun vähän pelkään sitä kun lihakset tulevat kipeiksi ja sitten kestää melkein kokonainen viikko, että pääsee seuraavan kerran tekemään mitään kunnolla. Pitäisi kai vain alkaa venytellä kunnolla ennen ja jälkeen. Hankin juuri myös tuohon ongelmaan MSM:ää, rikkiä, minkä pitäisi auttaa lihaksia palautumaan nopeammin. Saa nähdä auttaako.. Olisihan se tosiaan kiva saada niitä tuloksia vähän nopeammin!

Yleensä tulee haettua ihan samoilla hauilla, että samoja varmaan kuunnellaan.
    (Miten tuo syömispuoli on sinulle ongelma? Tuli mieleen, että tuon tyypin videot painon ja sokeriaddiktion hallintaan on auttaneet, vaikka ei ihan kunnon hypnooseja teekkään youtubeen.)

5. ap. Vierailija

Moi!

Hei ihan mahtavaa, jos sain inspattua sua jumppailemaan! Ja mitä tulee tuohon salilla käyntiin ja lihaskuntotreeneihin ylipäätään, niin sitä kipua ei kannata ns. säikähtää. Se kuuluu asiaan. Itse aloitin siis pidemmän tauon jälkeen salitreenit vasta reilu 2kk sitten (tosin vatsoja ja käsiä tehnyt muuten painoilla), ja voin kertoo että ekat viikot huusi joka paikka hoosiannaa. Onhan se kropalle shokki, kun ei ole tottunut tuollaiseen painojen nosteluun. Kannattaa aloittaa niin, että ehtii palautumaan järkevästi. Esim kaksi lihaskuntotreeniä viikossa on hyvä määrä alkuun. Kun vaan jaksat käydä siellä ne pari kertaa joka viikko, niin alat pikkuhiljaa huomata että palautuminen nopeutuu, sillä lihaskunto kasvaa todella nopeaan alussa.
    Mulla auttaa myös palautumiseen sellainen foam roller missä on nystyjä, vedän sillä salilla aina kropan läpi viidessä minuutissa treenin jälkeen. Se onkin nyt joululahjatoiveena :).

Rasvaprosentin seuraaminenhan on aika vaikeaa, kun ei ole olemassa täysin luotettavaa tapaa sitä mitata. Olen sellaisessa hmm olikohan nimeltään in-body-mittaus, seistään vaakan näköisen jutun päällä ja sitten on sellaiset kahvat kädessä tms. Siksi aion mennä tuohon samaan, koska siitä näkee ainakin sen muutoksen mitä on tapahtunut.

Ja niitähän on tapahtunut! Mittailin tuossa toissapäivänä taas itseäni (kerta viikkoon) ja rinnanympäryksestä on kadonnut 3cm :). Rinnat siis sekä näyttää JA tuntuu pienemmiltä, mikä on mulle ilouutinen :). Tällä hetkellä siis 95cm. Mä kuulun siihen kastiin naisia, jotka ei tajua mitä kivaa on isoissa rinnoissa, mä haluan näyttää sporttiselta ja siihen ei kuulu isot tissit :D.

Mites sä, käytkö vaa´alla joka viikko vai miten? Ja mun korvaan sä kuulostat tosi hoikalta, mutta itsehän sen tietää että mikä on olo ja jos haluaa kehonkoostumustaan muuttaa. Mulle siis 65 on jo sellainen unelma, että oksat pois jos sinne joskus pääsen :).

No syömispuolella on ollut sitä ongelmaa, että liian isoja annoskokoja ja sitten sunnuntai on pitkään ollut mulle sellainen mättöpäivä. Että siinähän sitä jo tulee. Nyt oon tosiaan viimeset 6vk, mitkä oon ollut tarkemmalla ruokavaliolla, onnistunut jättämään nuo mättöpäivät pois. Ja muutenkin on sitä tunnesyöjän vikaa, liian helposti menee siihen että jos on ollut ahdistava päivä niiin palkitsee itsensä. Koen kyllä tsempanneeni tässä asiassa ihan todella hyvin!

Kiitos muuten youtube linkeistä, täytyy ladata kuuneltavaa. Itse en löytänyt enää omaa linkkiä, laitan sen jos tulee vielä vastaan.

6. ap. Vierailija

Tänne saa tietenkin kirjoitella muutkin :)

7. vuokko72 Vierailija

Testaa, mitä persoonallisuustyyppiä edustat: punaista, keltaista, vihreää vai sinistä

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri