Hae Anna.fi-sivustolta

Ilmaiset kotisivut - jatkoa aiemmalle ketjulle!

Viestiketju osiossa 'Tietotekniikka' , käynnistäjänä Plaza-tiimi, 01.04.2008.

1. Plaza-tiimi Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Jatketaan keskustelua täällä, edellisen ketjun jouduttua spämmiviestien kohteeksi.

2. Milsa^^ Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Heti alkuun: ÄLÄ TEE SIVUJA NIIN ETTÄ KOPIOIT MUILTA. ÄLÄ SUORALINKITÄ KUVIA. Tähän törmää todella, todella, todella, toooooodella usein. Ei ole kiva kun omat työt karkaavat kun joku ei viitsi tehdä itse.

Ja ilmaisia nettisivuntekopaikkojahan on esim:
    www.freewebs.com
    www.webbisivu.com
    www.webbisivu.org
    www.suntuubi.com

Ilmaista kuvatilaa saa esim.
    www.photobucket.com

Filehostausta esim.
    www.fileden.com

Ei-kaupalliseen tarkoitukseen löytyy hyvin kuvia esim
    www.freefoto.com

Hyvä, helppokäyttöinen vieraskirja:
    www.freebok.net

Hyviä ohjeita ja linkkejä:
    http://www.sivut.org/

Kotisivujen teossa auttaa kun on hyvä kuvankäsittelyohjelma, Gimp on LAILLISESTI täysin ilmainen, turvallinen ja todella hyvä, ja sen voi ladata esim. täältä: www.gimp.org tai täältä. Ohje sen asentamiseen suomeksi löytyy täältä: http://www.joutsi.com/gimp/asennus.html ja erittäin hyvä ohje sen käyttöön täältä: http://www.joutsi.com/gimp.html

Lyhyesti vielä muutama kultainen sääntö perustajalle;
    1) Vähemmän on enemmän. Valitse selkeä värimaailma, vältä turhia vilkkuvia kuvia, hiiren perässä juoksevia kuvia, taustamusiikkia, vilkuntaa, välkyntää.
    2) Tee valmiiksi ennen julkaisua. Ennenkuin alat mainostaa sivujasi pidä huolta että siellä on SISÄLTÖÄ
    3) Tee itse. Älä ikinä kopioi toisilta mitään.
    4) Mieti viisas nimi. Tätäkin saa aina alleviivata.
    5) Tuunaa sivusi. Tee sivuistasi oman näköisesi, älä tyydy valmispohjiin!
    6) Huolellisuus- vältä ainakin pahimmat kirjoitusvirheet ja navigoinnissakin säilytä yhtenäisyys- kirjoita kaikki joko isolla tai pienellä, älä sekaisin. Ei sekaisin enkkua ja suomea.
    7) Yhteystiedot selkeästi ylös. Maili tai vieraskirja, johon voi jättää palautetta.

(Nimimerkillä Kokemusta omaava... ylläpidän itse todella isoa sivustoa...)

3. newfortune Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Mä oon tehny mun uudet sivut www.hostingpalvelu.fi kotisivukoneel. Siel on älyttömästi pohjia mistä valita. Tosi halpa mesta ja niil on muuten suomenkielinen se kotisivukone.

4. v0id Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    En tiedä onko jo mainittu, mutta serverimaailma tarjoaa aloittelija-pakettia ilmaiseksi. http://www.serverimaailma.com/index.php?option=com_content&task=view&id=31&Itemid=48
    Sivujen siirtymisen välillä näkyvät mainokset ovat ärsyttäviä, muuten ominaisuuksiltaan hyvä.
    Itselläni on serverimaailmalla yksi aloittelija, ja kaksi pro-pakettia. Voin suositella.
    http://www.hakkerit.fi

5. Webbikoodari Vierailija

Vaikka onkin nykyään todella helppoja tapoja läjätä webbisaitteja niin turhan moni tekee "samanlaiset kun muillakin" eli informaatiota on hyvin vähän ja pääpainona on vain se että kotisivut on ylipäätänsä olemassa, tällä taas saadaan nettiin enemmän roskasivuja ja laadukkaita saitteja pitääkin sitten hakea kissojen ja koirien kanssa.

Ilmaispalveluita on ja osa niistä on vielä suhteellisen laadukkaitakin mutta suosittelen silti kuluttamaan sen muutaman kympin vuodessa siitä että mainokset saa pois ja sivutilalla saa tehtyä (melkein) mitä vain. Tähän muutamaan kymppiin sisältyy yleensä noin 100mt kotisivutilaa (pikkurahalla enemmän) ja oma domain (muotoa omasivu.com / net / org ihan makunsa mukaan). Suurin osa suomalaisista saittitilan tarjoajista on ihan suht fiksuja ratkaisuja lukuunottamatta FUTURON.ORG:ia, pysykää kaukana moisesta!

Kannattaa myös lukasta oppaita nettisivuston rakentamisesta. Googlen hakusanaksi: "html opas" tuottaa jo todella monta osumaa josta voi asioista tietämätön lähteä opettelemaan internetsivujen tuottamisen saloja, samalla opeteltaessa kantautuvat tietoisuuteen sanalyhennökset kuten css ja php, opeteltavaa riittää mutta alkuun pääsee helposti!

Mitä sitten yleensä nettisivulla esitetään:
    Sivusto voi koostua esimerkiksi sinun itsesi tai harrastuksesi ympärille, nykyään suosituksi on tullut blogaaminen joka vastaa entisajan päiväkirjan kirjoittamista, blogissa on vaan se ero että sitä pystyy lukemaan kaikki ketkä internetin kynnelle kykenevät. Muina tapoina voisi mainita:

-Kuvagalleriat/Portfoliot
    -Perinteinen infosivusto itsestä ja mahdollisesti perheestä
    -Informaatiosivusto kuvineen eläimestä

Pääpaino sivuston tärkeydessä on SELKEYS joka lähtee yleensä ulkoasusta, sen tulisi kuvastaa sisältöä mahdollisimman hyvin. Seuraavaksi tärkein asia on informaatio mitä sivu tarjoaa, kunhan muistaa sen että ei kaikkein arkaluontoisimpia tietoja itsestä anna (sos. turvatunnus jne.) niin käytännössä vain taivas on rajana.

Itse teen nettisivuja työkseni ja pyöritän kaupallista hosting yritystä joten kokemusta webbisaiteista on paljonkin.

Perehtykää siis hieman nettisivustojen saloihin ja yllättäkää ystävänne ja tehkää naapurit kateellisiksi kun teidän sivut on hienommat kun heidän :)

p.s. tekstin sekavuuden syyksi menkööt aika milloin kirjoittelen tätä vaikka olenkin hieman yöihminen =)

6. Mirjam81 Vierailija

Olen samaa mieltä ylläolevan kirjoittan kanssa. Itse tein omat sivut loppujen lopuksi ilmaiseen www.suntuubi.com palveluun, itse ostin mainokset pois muutamalla eurolla ja tilasinpa alidomaininkin. Meikällä on toiminut sivut hyvin ja melko nopeesti oppi touhuamaan tuon kanssa vaikka aikaisempaa kokemusta oli melko vähän näistä sivu hommista. Mukava seurata muitakin sivujen tekijäitä ja oppia samalla heiltä lisää.

7. Usagimiu Vierailija

Juu, suntuubi on hirveän huono paikka tehdä kotisivut. Kokeilin kerran ja sivujen lopputulos oli hirveä. En tykkää. Olen kokeillut jo paria muutakin "ilmaiset kotisivut" järjestelmää ja nekin älyttömän huonoja, mutta paras tähän asti kokeilemani sivusto oli kyllä: nettisivut.org sekin oli vaikea järjestelmä joten en saanut niitäkään kotisivuja valmiiksi > D
    Haluaisin tehdä todella helposti, vaivattomasti ja nopeasti kotisivut. Freewebsiä haluaisin käyttää, mutta kun kirjoitan osoitteen niin se menee jonnekkin oudolle sivulle..

8. Kamitzhu Vierailija

Suntuubia olen käyttänyt jo 2-vuotta ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Homma rokkaa kuin hirvi.

9. Jussi Vierailija

10. KallionKarpaasi Vierailija

Kun lukee tuota sun loppuviestiä noin yleensäkkin viestiä niin ehkä et vaan osaa :D . Itse käytin aikoinaan freewebsiä ja nykyään suntuubia. Suntuubi tuntuu jotenkin ammattimaisemmalta ainakin mun käyttöön.

11. Jokuvaan Vierailija

Mene webs.com niin jo toimii!

12. pälli Vierailija

13. testailija Vierailija

Siellä oli paras tuki ja tosi helppo osaamattoman tehdä ihan kelvolliset sivut. Jos innostut kokeilemaan omien sivujen tekoa, anna kampanjakoodi 100157686. Siellä Luo kotisivut helposti ja nopeasti - Kotisivukone onnistuu nimittäin kokeilu ja testailu ihan ilmaiseksi, jopa parin viikon ajan!
    Suosittelen!

14. hapa Vierailija

Osoitteesta http://one.me/fiazpyri saa kotisivut ilmaiseksi yhdeksi vuodeksi omalla domainilla.
    Ja on helppo käyttää.

15. jaahss Vierailija

Ilmaisia ja edullisia kotisivuja saa netistä käyttöön samantien. Blogitkin ovat ilmaisia, ja sopivat joihinkin tarkoituksiin ihan hyvin.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri