No minulla on paljon kavereita ja tarpeeksi ystäviä. Olen minäkin usein se osapuoli, joka ottaa yhteyttä, mutta minun kohdalla se on luonne kysymys. Olen luonteeltani sosiaalinen ja paljon yhteyksissä ystäviini. Saan kyllä kuulla tasaisesti ystäviltäni, että on se ihana, että minä jaksan aina olla yhteydessä, kun he ovat niin laiskoja. Minä järjestän yleensä illanvietot yms. Ja siitäkin saan kiitokset, että ihanaa kun joku jaksaa järjestää.
Ja tiedän, että sanovat kehut tosissaan, koska ovat ystäviäni pitkältä ajalta. Olemme muuttaneet uuteen taloon ja olen saanut jo kahdelta naapurilta kutsun kahville, joten sekin kertoo siitä, että olen ihan pidetty ja sosiaalinen ihminen.
Joten pointti oli se, että mitä väliä sillä on kuka on yhteydessä ja keheen, jos aina nähdessä/soitellessa on kuitenkin fiilis, että ystävä on ilahtunut ja on mielellään tekemisissä sinun kanssa? Ei kai sillä sitten ole väliä, oletko sinä ottanut yhteyttä viimeiset 10 kertaa ja ystävä kerran? Ei minulle ainakaan. Mutta jos tulee fiilis, ettei ystävä/kaveri ole innostunut yhteydenotosta, on asia erikseen.
Kyllä minunkin ystäväsuhteet olisi paljon hiljaisempia jos en itse olisi niin aktiivinen. Ja ei se minua haittaa ollenkaan, että minä olen se aktiivisempi osapuoli. Se sopii minun luonteeseeni.