Hae Anna.fi-sivustolta

Iltakeskusteluja

Viestiketju osiossa 'Kristallipallo' , käynnistäjänä witch, 21.01.2015.

1. qwerty Vierailija

Kiitos neuvoista ja ajatuksista. Aloittelin kirjoittamista ja huomasin että olen varmaan pyöritellyt mielessäni näitä sen verran, että tarinani hahmoille on kertynyt kannettavakseen valmiita rooleja ja odotuksia, jotka ovat tässä vaiheessa rasittena. Kokeilen tosiaan pienien tuokioiden kuvaamista ja taidan vaihtaa aluksi kertojan minä-muotoon ja korjaan tarvittaessa myöhemmin jos se ei toimi.
    Mietin myös sen kelle kerron tarinaa. Kenelle lähden tätä maailmaa avaamaan.

2. Inke Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    543
    Omalla koohdallani olen usein huomannut tarinan ottavan ohjat omiin käsiinsä. Kun aloittelen jonkun kirjoitelman kuljettamista johonkin suuntaan, niin pian huomaankin edenneeni kauas alkuperäisestä suunnitelmasta. Automaattikirjoituskurssilla meille suositeltiin vaikka vaan kynän pyörttämistä paperilla, jonka tarkoitus on houkutella alkuunpääsyä.

Pidän itse kirjoittamista jopa tärkeänä harjoitteena aivoille, ehkä se jonkinlaisena prosessina kehittää itseilmaisua. Yhä edelleen viihdyn kirjoitelmien parissa, vaikka niiden tänne tuomista olen pyrkinyt välttämään.

3. Sem. Vierailija

Kyllä. Ja runon mitassa menneen ja tulevan voi tiivistää tähän hetkeen Voimaisasti. Yhtenä esimerkkinä.

4. Inke Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    543
    Kyllä vaan tästä on omakohtaistakin kokemusta.

5. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 907
    Älä pelkää, ALA KIRJOITTAA...

6. Sem Voima kanssamme

Saadut tykkäykset:
    20
    Se kuuluisa irti päästäminen vaatimusten ja yrittämisen suhteen.
    Kunnes joku päivä kärsivällisyydellä alkaa virtaamaan oma luovuus:)

7. witch Vierailija

Iltakeskusteluissa oli taukoa eiliseen asti, on mennyt vähän kiireissä tämä vuosi, että sänkyyn kun pääsee ja pää osuu tyynyyn, tulee nukkumatti.

Nyt eilen ei tullut heti uni, kun kävin läpi mitä kaikkea tänään pitää muistaa ja tehdä (ettei vie niitä mukanaan uniin ja saa jotain tylsää asioiden hoitamisunta) , ja sitten vielä kävinkin juttelemaan yhden tutun kanssa matkailusta puhelimen keskustelusovelluksella. Puhuttiin, että olisi kiva käydä vaikka jossain museossa katsomassa vanhaa kulttuuria ja etsimmässä kivitauluja (jep... lol... meillä on oudot mielenkiinnonkohteet josksu) ja sitten jossain vaiheessa, kun äivän jutut oli käsitelty ja niin edelleen ja mili keskittynyt vain yhteen asiaan (siihen keskusteluun), tulin sanoneeksi, että Tunisiaan en ainakaan nyt lähtisi ja puhuin kuulemma siitä, että museoreissu sinne kannattaa siirtää toiseen ajankohtaan. Emme me siitä enempää puhuneet, kun maailmassa on museoita muuallakin, mutta tähään oli aika karmaisevaa lukea uutisista Tunisian jossain museossa tapahtuneesta panttivankidraamasta, jossa 7 turistia kuoli, kaikenkaikkaan 11 uhria.

on sitä ennenkin aavisteltu konkreettisemminkin, että ei siinä mitään, ei se silti itse murhenäytelmää lievennä. Tänään ajattelin mennä ajoissa sänkyyn ja ottaa sinne paperia mukaan ja kirjoittaa pitkästä aikaa jotain tekstiä.

• Tykkään Tykkään x 1
  8. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 907
    Ei outoa musta, muakin tommonen kiinnostais. Kavereita ja sukulaisia ei. :)

9. iitsi Vierailija

kävin tässä taannoin jännän iltakeskustelun henkioppaani kanssa, tai siis kirjoittelin itsekseni, huvikseni yhtä juttua ja sitten kynäni alkoi kirjoittaa toista juttua, josta tein mieleeni kysymyksen henkioppaalleni vähän siihen tapaan, että kun tiedän, että te vastaatte kirjaimellisesti siihen mitä kysytään, niin kerropa minulle millä paikkakunnalla tulevaisuudessa tulen asumaan.

Näin sitten unta, jossa matkustin bussilla kahden suomalaiseen paikkakunnan väliä. A paikkakunnalla minulla on omistusasunto, mutta olen ollut aikeissa laittaa sen myyntiin. uneni b paikkakunnalla en ole koskaan asunut, en tunne sieltä ketään, enkä unessanikaan asunut siellä, mutta jostain syystä kävin siellä hyvin usein. en nyt jaksa koko unta kirjoittaa, mutta muistan herätessäni miettineeni ankarasti että miksi ihmeessä suhaisin tulevaisuudessa noiden kahden paikkakunnan väliä, mutta se ajatus jäi kesken, kun joku muu juttu varasti sitten huomioni. no... eiköhän tuo uni aukea sitten kun tahtoo.

10. Oppaaton Vierailija

Kadehdittaa nämä joilla on henkioppaat ja eneklit tukena, mä saan pärjätä ihan itte. Jos unes onkin sitä henkioppaan aluetta jossa käyt iltajuttelua?

11. Inke Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    543
    En ole vuosikausiin kokeillut automaattikirjoittelua, on mennyt aina intuitiivisen kirjoittelun puolelle. Pitäisikin joskus koklasta saako täsmäkysymykseen vastausta. Muistenlen joskus täällä muutaman henkilön kokeilevan saada vastausta samaan pallolla olevaan kysymykseen. Silloin taisimme käyttää apuna Silva-tekniikoita.

12. iitsi Vierailija

toki niitä keskusteluja käydään unenkin aikana, sehän on oivallista aikaa käydä pitkiä keskusteluja.

Tuli vain tuosta ensimmäisestä lauseestasi mieleen, että emme me ihmiset aina huomaa tai osaa huomata, kun meitä on autettu henkien maailmasta. Joskus se auttaminen voi olla hyvin pientä (vaikka itse ehkä odottaisimme jotain suurta ja sellaista, jonka taatusti huomaisimme), mutta sillä on hyvin suuret vaikutukset meidän elämäämme ajan kanssa. Olen itse kerran nähnyt sellaisen pienen tapahtumaketjun, jossa pienen lapsen enkeli silitti lasta ihan pienesti päälaelta, takaraivonpuolelta, jonka seurauksena lapsi pysähtyi, kääntyi ympäri ja ojensi kätensä äitiään kohti. Sitä en tiedä mikä funktio tuolla oli lapsen tai äidin elämässä, enkä edes halunnut jäädä sitä pähkäilemään, koska minusta se tapahtuma itsessään oli tarpeeksi kaunis ja täydellinen ja muutenkaan en tykkää kauheasti utsia toisten elämää, mutta sen tiedän ettei sitä tehty tarkoituksettomasti. Enkä usko, että sitä apua äiti huomasi, enkä lapsestakaan

. mutta kuitenkin.. joskus me ihmiset tuppaamme odottamaan, että me itse tiedämme mitä ja millaisessa muodossa apua tarvitsemme, mutta unohdamme samalla että meillä on aika rajallinen ymmärrys ja joku tuolla vapaammissa todellisuuksissa saattaa tietää meitä paremmin, että tarvtisemamme apu onkin toisenlaista. voihan olla, että juuri elämämme pahimmalla hetkellä joku henkioppaamme laitttoi meidät kompastumaan kiveen, jotta siitä tulevien seurauksien ja tapahtumakulkujen johdosta olemme parin vuoden päästä paljon paremmassa työpaikassa ja paljon eheämmässä elämässä.

• Tykkään Tykkään x 2
  13. iitsi Vierailija

tuo automaattikirjoitus on minulle vierasta, tai mitähän kaikkea se käsittääkään sitten. minulla on sellainen käsitys, että siinä mennään transsiin ja aloitetaan vain tekemään viivoja vihkoon tarkoituksena sulkea oma mieli, että toinen tieotisuus voisi tulla ohjaamaan kynää haluamaansa suuntaan (tai jotain sellaista).

mutta tuo intuitiivinen kirjoittaminen on sitten ehkä enemmän minulle sopivaa. meillä oli viime kesänäkö joku intuitiivisen kirjoittamisen kurssikin, mutta unohdin ilmoittautua sille. täytyy toivoa, että sellainen järjestetään mysö tänä kesänä, tuossakin olen vähän itseoppinut.

silvasta olen lukenut vissiin kaksi kirjaa, se on mielenkiintoinen tekniikka ja varmaan joskus myöhemmin elämässä perehdyn siihen enemmän.

kiitos mielenkiintoisista keskusteluista!

• Tykkään Tykkään x 1
  14. Inke Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    543
    Unista kannattaisi pitää päiväkirjaa, niistä on mukava lukea myöhemmin ja huomata miten unen sisältö jotenkin muuttuu jos se jää muistin varaan, näin sen olen omalla kohdallani huomannut.

Viimeyönä olin juhlatapahtuassa, joka oli jonkun korkean vuoren päällä. Vuorelle piti kavuta jalkaisin, vuoren rinne oli jyrkkä ja paikoin jäinen. Unessa ihmettelin olisiko juhla niin tärkeä, että kannattaisi tämä matka tehdä. Vuoren päällä oli erikoisen näköinen suuri rakennus ja pääoven edessä oli mieshenkilö tarjoilemassa alkumaljoja ja toivottamassa tervetulleeksi tilaisuuteen. Rakennus oli sisäpuoleltakin hyvin erikoinen, sen erihuoneisiin mentiin erilaisten temppuratojen kautta. Joku kävi kysymässä olinko nauttinut alkumaljan ja sanoin etten ollut ja minulle tuotiin viskilasi, en kehdannut sanoa, etten pidä viskistä, enkä muutenkaan välittäisi mistään alkoholista. Vastentahtoisesti maistelin juomaa ja siirryin suureen saliin, jonka vanhanaikaista sisustusta ihastelin. Korkean huoneen katossa oli suuri kristallivalaisin ja seurakseni tuli eräs edesmennyt mies, joka sanoi ettemme olleet näheetkään pitkään aikaan. Hän oli pukeutunut samoin, kun länkkrifilmeissä yleensä on näyttelijät puettu ja lierihattu oli hänen päässään. Ihmettelin hetken, miksi Keijo oli noin pukeutunut ja minä ihan tavanomaisesti, mihin juhliin olinkaan tullut? Uni päättyi, kun varsinaiset juhlat tässä erikoisessa miljöössä piti alkaa. Unen tunnelma oli jotenkin mystinen, mutta kiehtova, jännittävä, mutta ei peloittavan painajaismainen.

15. Oppaaton Vierailija

Voin ajatella myönteisesti noin olevan ja kuitenkin toivoisin kuullessani muiden kokemuksista, että itsekin kokisi jotain samanlaista josta saisi uskoa, että tässä elämässä on jotain mieltä. Ovatko nämä ihmiset sitten jossain mittakaavassa parempia tai heikompia ihmisiä, että ansaitsevat, vastaavasti tarvitsevat oppaan

Tuskin tuohon vastausta löytyy. On näköjään unien aika ja myös minä näin arvoituksellisen unen. Istuin puutarhapöydän äärellä kun sinne ryntäsi kolme isoa vilkasta koiraa, yksi niistä oli hihnassa ja yksi niistä nuoli minua pöydän alta. Niiden perässä tuli ystävällisen näköinen nainen virallisen näköisen mustan salkun kanssa. Ensin minua ärsytti hänen tunkeutumisensa puutarhaamme. Hänen firmansa nimi oli Enigma (!) ja hän sanoi nähneensä, että olin käynyt hänen kotisivuillaan ja kiinnostunut heidän tuotteistaan.

16. :) :) :) Vierailija

:) Se oli oppaasi/enkelisi. Anteeksi, toivottavasti vastaukseni ei kuulosta "tyrkyttämiseltä", mutta tuo vaikutti niin klassiselta opasunelta ja miten ihana uni olikaan, opas ilmoitti vielä, että olet vieraillut heidän kotisivuillaan :).

17. Oppaaton Vierailija

Et vaikuttanut tyrkyttävältä, tiedän mitä tarkoitat. Minulla vaan on uskon puutetta oppaisiin, mutta siitä "virallisissakin" uskonnoissa on kyse. Tulee vain uskoa sokeasti?

18. :) :) :) Vierailija

En tiedä tuosta sokeasta uskosta. Opashan ei sinällään tule tekemään mitään sinun puolestasi. Nyt voit esimerkiksi päättää haluatko tietoisemman suhteen oppaaseesi vai jatkatko mieluummin ajatellen ettei sinulla sellaista, tai enkeleitä ole, selvästi sinulle annettiin tuo valinta eteen. Valinnanvapaus sinulla on, koska elät ihmisenä. Minä olen päättänyt joskus haluta tietoisemman suhteen oppaisiini ja se on kannattanut. Aikoinani pyysin oppaaltani myös todisteita siitä, että hän on "olemassa" ja oppaani, koska en hyväksy näitä asioita pureskelematta. Oppaani ei myöskään koskaan ole vaatinut sokeaa uskoa. Kiitos hyvästä keskustelusta, tällaisia keskusteluja täällä saisi olla enemmänkin!

19. Oppaaton? Vierailija

Kiitos itsellesi. Jotain on tekeillä koska viime yönä jalassani roikkui vanhasta nahasta kuoriutuva vaalea valko-keltainen käärme.

20. KARSJEDISENSEIOPETTAJA Banned

Saadut tykkäykset:
    69
    Uni on yksi tapa tavoittaa oppasi ensi kontakti mutta kannataa opetella telepatia tosin se vaatii vähän ensin pelkojen kohtaamista ja mielenrauhanluonnin sit meditointia ja värähtrely hertsi tason nostoa jotta saavu´ttaa telepatia tason kun saavutat sen kysy kuuleeko valonkansat kun tulee vastaus että kuulee , tällöin voit pyytää henkiopastasi puhumaan kanssasi tai jopas tulevaa mestariasi opettajaasi . puhut kuin oisit puhelimessa telepatia on turvallisempi ku automaatti kirjoitus ainakin musta . Tosin kanattaa muistaa ettei mitään salaisuiksia siinä puhu sillä telepaattiset viestit kuulee perustasolla monet jollei siteen puhu salaisella tasolla se käy ainostaan unessa telepiana ollessasi vaikka unessa omassa huonessa voit unessa telepaattisesti puhua suoraan yksityisesti telepaattisesti oppaallesi tai mestarillesi tosin silloin ederlytää että ´mestsrin saanti unessa edellytää että , sulla on mestari myös tässä realimaailmassa myös olemassa.

t. KARS SKYEWALKER JEDIMESTARI

UNI NÄKEMINEN ON ALKEIS TASO OPETELKAA TELEPATIA .

vVOIMA OLKOON KANSSÁNNE

21. antarctis Vierailija

Mutta yksi asia, johon voimme luottaa on kasvu. Jos mikään ei muutu, ei tapahdu myöskään kasvua, joten muutos ei välttämättä ole huono asia. Jokainen päivä sisältää uuden mahdollisuuden yrittää uudelleen ja oppia lisää.

• Tykkään Tykkään x 1
  22. iitsi Vierailija

Eilen oli vähän toisenlainen iltakeskustelu, kun juuri nukahtaessani olin huomaavinani, että kissani (nykyinen henkikissani näemmä) kömpi kainaloon. Unessa olin katsomassa yhtä vastikään poikinutta emokissaa ja tämä kissa sitten nosti pentueesta yhden kissan syliini. Vähän "huolestuttaa", että olenko hankkimassa nyt uutta kissaa itselleni, kun ne eivät mitään vaivattomia lemmikkejä ole. Pidän nyt toistaiseksi kuitenkin vain tuota unikissanpentua, kiitos.

Illalla sitten löytyi yösukkia etsiessäni sukan varresta yksi valkoinen kissan karva. Oli siinä ajoitus kohdillaan, kun aamulla vielä mietin, että olisinpa ottanut ex-kisulta karvaa talteen muistoksi... nyt sitten on karva tallessa.

• Tykkään Tykkään x 2
  23. Inke Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    543
    Unet ovat jo pitemään olleet erikoisia, joissa ei ole oikein mitään järkevältä tuntuvaa juontakaan. Unen teema voi poukkoilla aiheesta toiseen. Viime yön unessa kotimme oli jossain kommuunissa, jossa oli vuoteet katonrajassa parvityyliin. Portaita ei näkynyt ja unessa hetken mietin, miten pääsen alas sängystä tekmään aamupalaa ja seuraavaksi olenkin jo kommuunin keittiön pöydän äärella teemuki edessäni. Ajattelin etten pidä teestä, mutta täällä, tässä kodissa kuuluu juoda teetä suuresta vihreästä mukista. Katsoin ikkunasta ulos ja näytti olevan aurinkoinen päivä, piha on kuin koulujen etupihat, avara ja asfaltin kattama. Kommuunin muut asukkaat näyttivät pelaavan jalkapalloa pihassa ja he olivat nuoria, iloisia ja äänekkäitä siinä pelintiimellyksessään. Heräsin ajatukseen, miksi me olemme tänne muuttaneet.

24. "joku puro" Vierailija

Minä voisin kirjoittaa päivät pääksetysten. Tein aikoinaan työkseni konekirjoitustyötä monella kielellä.

Itseään voi hoitaa niin monella tavalla. Kirjoittaminen on yksi parhaista keinoista.
    Muistan kun tällä palstalla jatkuvasti puhuttiin enkeleistä ja höyhenistä. Ihan jo vakavasti uskoin, että maassa oleva valkoinen höyhen on enkelin viesti. Nykyään suhtaudun asiaan arkisemmin.
    Lähistölläni asuu paljon lokkeja ja totta kai turkki pölisee. Lapsia pitää opettaa lentämään.
    Harmaat maassa piipittävät poikaset ovat liikuttavan näköisiä.

Eilen kävelin töihin ja päässäni kaikui lause "on turha potkia tutkainta vastaan."
    Illalla kaivoin lauseen esiin raamatusta. Uudemmassa käännöksessä sana on korvattu sanalla pistin.
    Miksi päässäni pyöri vanhempi käännös. En millään tajua.

Olen ison elämänmuutoksen edessä. Kai mielessäni kyselen mikä on oikea elämänvalinta.
    Teenkö työtä johon minut on asetettu. Vai olenko vain valinnut väärän polun.
    Työpaikkakeskustelussa mainitsin, että aikoinaan harkitsin teologian opintoja. Minua haastatellut nainen sanoi, että ehkä joskus suoritan tutkinnon. Sanoin siihen, että ei enää tässä iässä eikä sillä arvosanalla edes ole mitään käytännön merkitystä.

Iloitsen ja nautin tästä kesästä. Tuntuu kuin olisin saanut koko elämäni täysin ehjänä takaisin.

25. KARSJEDISENSEIOPETTAJA Banned

Saadut tykkäykset:
    69
    mua onb pitkään jo huvittanut tuo siipi juttu ei enkeölillä ole siipiä ne on sen kädet jotka se saa hohtamaan kirkaina ne leventää kädet siiven näköseksi enkeli eli enkeli jedisoturi on siis valonalien joka on saanut valonalienin jediakatemiassa jedikoulutuksen itse oóon nähnyt kymmeniä valonalieneita läheltä nilllä ei todellakan oo siipiä . ne liikkuu star trek tyyliin täthtiristeilijöillä hypäten ajattoimsti pitkiä matkoja teleportaatíota käyyttäen he siirtyvät planeetalle niiden miekka ob valosapeli

enkeli on valonalöien joka on siis jedisoturi koulutuksen ´saanut .

t,. Kars Skywalker Jedimestari Valonkansojen valitsema Kristallipallon nettilähettiläs

VOIMA OLKOON KANSSANNE

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri