Hae Anna.fi-sivustolta

Iltakeskusteluja

Viestiketju osiossa 'Kristallipallo' , käynnistäjänä witch, 21.01.2015.

1. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 907
    Tää oli täysin täysverinen poliitikon vastaus siihen mitä kysyin. Eli et oikeesti vastaa siihen mitä kysyin SELVÄSTI.

2. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 907
    En kuule tiä, kiukkuunen karhu joka tapaukses, pitääski kysyä mitä se marijaaskarhu meinaa.

3. deebsteri Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    38
    En vain vastannut kirjaimellisesti. Yleisestikin pohdiskelen asioita, ennen kuin muodostan näkemyksiä. Ihmisiä joutuu kuuntelemaan. Ja olen monta kertaa myös sanonut, että tavallisen ihmisen ominaisuudet ei mua erityisemmin/juuri lainkaan maan päälläkään vastustuta, vaan arjen ideologinen sokeus. Moni ajattelee helposti, että ohitan kaiken ja lyön pääni johonkin ydinideologiaan. Näin ei ole. Se miksi isken ytimeen johtuu siitä, että olen saanut kontaktia elämän korkeampaan olemukseen. Ja moni muu ihminen ei muuten tee samaa.

4. Inke Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    543
    Olen kiinnostunut eri uskonnoista, myös luonnonuskonnoista. En koskaan ole kuullut keijuja liitettävävän kristinuskoon, mutta enkeleistä olen monen sellaisenkin puhuvan, joilla ei ole mitään yhteyttä kristinuskoon. Lapsuudessa niin keijut, mennikäiset kuin tontutkin olivat olennainen osa mummilan tanhuvia. Eiväthän tonttujen touhut vain joulunaikaan kuulu, riihitontulla oli vastuullinen tehtävä kun eloa puitiin. Saunatonttu piti huolen hyvistä löylyistä, eikä häntä saanut riekkumisella häiritä silloin kun löylyteltiin, muuten tuli kipakat löylyt. Läheisellä koskella oli joku, jonka nimeä en muista, se veti lapset koskensyövereihin, jos liian lähelle meni.

• Tykkään Tykkään x 1
  5. oh lord Vierailija

Et ole kuullut keijuja liitettävän kristinuskoon ja itse kuitenkin semmoisen tarinan kerroit...????
    WHAT... Etkö tiedä mitä kerrot...?

Tottakai enkeleistä voi puhua muutkin kuin kristityt kun enkelit ei ole kristinuskon ainoastaan, toki sitä on vaikea ymmärtää jos käsitys näissä asioissa on rajoittunut...

6. Inke Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    543
    Niin, missä tässä on mainittu sana kristinusko, voisitko valaista rajoittunutta tollikkaa.

"Olen joskus kuullut tämmöistä tarinaa keijuista. Keijut kuuluivat ennen enkelikuntaan. Keijut keppostelivat ja tekivät kaikenlaista jäynää ihmisille ja koska enkelit ovat palvelevia henkiä, joutuvat keijut vastuustuuseen heidän mielestään hauskasta keppostelusta, eivätkä he ymmärtäneet ettei tavaroiden piilottelu tai muu pieni kiusa ole sitä palvelua mitä enkeleiltä odotettiin, poistettiin heidät enkelikunnasta.

Vielä tänäkin päivänä keijut keppostelevat. Ei minullakaan oikeasti ole lukihäiriötä, keijut saavat aikaan kirjoitusvirheeni ja saavat aikaan omituisia lauseenrakenteita. Juuri nyt meillä on keijujen kanssa pikkukonflikti, silmälasini he ovat piiloittaneet niin perustellisen outoon piiloon, etten ole niitä löytänyt moneen viikkoon. Ystäväni kännykän ne piilottivat myös, niin että hänen piti ostaa uusi kännykkä. Vasta paljon myöhemmin se kännykkä löytyi sohvan käsinojan ja tyynyn välisestä solasta. Toinen tuttava pysäköi fillarinsa varmasti Väinänkadun pyöräparkkiin ja se löytyi pitkän ja tuskallisen etsimisen jälkeen Sokkarin pyöräparkista. Tämmöistä kaikenlaista ne keijut kujeillessaan tekevät ja pitävät hauskaa ihmisten kustannuksella keskenään. Uskokoon ken tahtoo. :rolleyes: ;) :p"

7. KARSJEDISENSEIOPETTAJA Banned

Saadut tykkäykset:
    69
    Amanda en topdellakaan ele mielikuvitus ,maailmassa me käsitetään ehkä huikka eri tavavalla asiat kun te toiodet puhutte ainessta me jedit emme ,meidän maailmassdasza ei ole ainetta koiko univerumissa . putaam hetki tieteelliesti jedi mäsesti kun mennään tartpeeksi pieniksi kokonaisuuksi puhutaan atoimseista kawrkeista netroneidya kwanteista ym virlä pienemistä osiota huomataan aineen harha sitä ei olkeati ole ´vaan kaikki on energiakrntän sitomaa jioka muodostuu voimasta te tavalliset kutsutte sitä ainereksi me jedit ei kaikki universumissas on harhaa enwrgiaa jonka enwrgiakenttä siotoo kasaan kutrutaa sitä sitten kwanteikso tai puhtaasti enwrgiasksi mutta sen sitoo kasaan voima tiedemiehet ei iole löytänyt sitä sitovaa voimaa eikä löydäkkään . Kun jedi meditoi hän ´näkee tuolim mukin läpi tau se suorasdyaan katoaa lasi näkyvixtä tai kun nostyeta<an värähtely taasoa aine katoaa kokiojaan sen tilalla on energia hehku tähän juttuun liittyy ersäs jeditaito . Me ei noteerata painovoimaa meille ei sellatya ole on vain vetävä ja työntävä voima kun jedimedyoto painovoima katoaa osin tai kokonaan tähän perustuu levitaatio ostaunen painon syrjäytys tai täydelinenm painon syrjöäytys leiju jyuoksun kävely .

Te muut käsitätte sen paibovoimana me jedit ei me opitaan käsittämään fysiikkas kemia ihan toisin täysin toisin tullakseen Jediksi pitää unohtaa vanhat opit oppiia toiselainen maailman katsomus fyaiiklasta ja kemiasta jos Jedipadwan kokelas ei siihen pysty hän ei pysty oppimaan jedirtariksi saakka . Koska Jedin pitää ylittää mahdoton . monta lukematonta kertaa .
    Todella mahdoton Yodan sanoin Lukelle et pydtynyt siihen kun et uskonut siihen . Olen kuullut oman padawanin sanovan näytettyäni leiju hypyn sanoneen en usko tätä todeksi . Siihen oon vastannut että siksi et pystynyt siihen . Tämän jälkeen jedipadawan suoritti leijuhypyn kevyesti . Ei yriottänyt vaan teki sen sainiin ero oli vaion mielesss´äsi ei muussa . Jos et usko et pysty voiman kanssa voi tehdä ihmeitä ylittää mahdoton ylitetään monta kertaa .

Oisun laittanyt sulle yksärin amanda ,uta huomasin että ,.,sulle voi l<aittaa yksäriäö laimkaan sitä ihmetelem miksi . no koitan seliitää asaoita tavalla jota voin sanoa tässä . enn voi selöittää asiaa muuta ku eleisellä' tasolla .

Me jedit liikumme sieluna maailmssa jossdxa on valonalienit sekä demonit niitä tkyllä lidytään jos olise naí tai mies demoni , t<ai Siht Lorsi maan tai demonien henkilö joka ei ole noussut valonvoiman valtiaaksi tälläisyä vähempää kulkijaa deminit eui pidä uhkana titselleen tälöömmösten kimpuun ei hyökätä . hé eiovät haaskaa tällässeen aikaa . .

He eivät pidä tällästä uhksms lainmkaan . Mutta jos on valon voiman valtias eli Jediritari asitä demonit pitöävät uhkana ja hyökkäävät.

Ja vaataavati Jedipadwan kokelasta dem,ionit kioittaa vietwellä pimeöälle puolelle tässä kokelaanm pitää spysytwellä lujana .

Realimaail assa nme toimimme oikeyuden kunnian ja rauhan vartioijoina missä tahansa liikummekin jopa netissäkin. Siksi olennainebn osa Jediritarutta on itämainenitdepyuolustus taiti ja Jedimiwkkailu . Ja meidät tunnstaa uniformustamme ja sisäöllä tunikasta . ja jedisaappaista .

Jediritari logosta tunikassa . Realistunen oikeuden kunnnian ja rauhan vartiopinti on todella tärkeä asia meille Jedisoutureina . Se on kutsumus työ vapaaehtoinen . Mutta Jedi on jedi 24 tuntia vuorokaudessa kubn on kerran jedi on aina jedi . Jos hwnkilö erehtyy luopumaan voimista hän saa demonit kimpuunsa eli ei oile jedydessä peruutus nappia kun on kerran Jediritariksi valmiatunut on aina jedi .

t. Kars Skywalker Jedimestari joka yö pitää muistaa ottaa valosapeli messiin tai valon noidan vastaavasti taika sauva .

VOIMA OLKOON KANSSANNE

8. Inke Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    543
    Niinpä, eiköhän nämä luonnonhenget, jumalina palvotut ja niille lahjoja ja uhreja kannetut hahmot ole olleet olemassa jo paljon ennen kristinuskon tuloa ihmiskunnan tietoisuuteen. Toki olen valmis arvostamaan toisenlaistakin mielipidettä esittävän kantaa uskomusksiin liittyen.

Kyllä minun lapsuudessani vielä paljon puhuttiin luonnonhengistä, keijusta ja menninkäisitä, Tapiosta ja Ilmattaresta, virvatulista ja levottomista sieluista, jotka eivät saaneet rauhaa kuolemansa jälkeen jos elämänaikset tapahtumat olivat jääneet selvittämättä.

• Tykkään Tykkään x 1
  9. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 907
    Niin tästä oon myös samaa mieltä.

Last edited: 19.07.2015
  10. OMG Vierailija

Tällä kertaa todella olet tollikka. Ei tarvitse mainita kristinuskoa, tarinat joissa alkuperäiskansan uskomukset (esim. keijut) laitetaan huonommiksi kuin enkelit, on kristillistä käännytystarinaa. Enkä sano tätä pahalla, pidän sinusta,mutta olet joskus hieman yksisilmäinen, näet vain mitä haluat, et muuta.

Tuossa tarinassa täyttä valetta on esim. se että keijut kuului enkelikuntaan, kristinuskon keksimää.

Jos sinulla ei kristinusko niin dominoisi tietäisit sen. En edelleenkään sano pahalla, haluan vain herätellä. Mulla ei mitään sua vastaan ole.

11. rekaamattomana Vierailija

Aihe on sen verran arka että katson parhaaksi kirjoittaa rekkautumattomana etten lietso kenenkään pahaa mieltä.

Tässä wikipedian mukaan nimen omaan KRISTILLISEEN MYTOLOGIAAN kuului tuo käsitys keijuista "langenneina enkeleinä", eli kristilistä propagandaa, toki ihan ymmärrettävää, kyllähän kukin oma asiaa yrittää levittää kaikin keinoin, varsinkin jo vilpittömästi kokee sen oikeaksi.

Christian mythology
    One Christian belief held that fairies were a class of "demoted" angels.[25] One popular story described how, when the angels revolted, God ordered the gates of heaven shut: those still in heaven remained angels, those in hell became demons, and those caught in between became fairies.[26] Others suggested that the fairies, not being good enough, had been thrown out of heaven, but they were not evil enough for hell.[27] This may explain the tradition that they had to pay a "teind" or tithe to hell: as fallen angels, though not quite devils, they could be seen as subjects of the devil.[28] For a similar concept in Persian mythology, see Peri.

A third, related belief was the fairies were demons entirely.[29] This belief became much more popular with the growth of Puritanism.[30] The hobgoblin, once a friendly household spirit, became a wicked goblin.[31] Dealing with fairies was in some cases considered a form of witchcraft and punished as such in this era.[32] Disassociating himself from such evils may be why Oberon, in A Midsummer Night's Dream, carefully observed that neither he nor his court feared the church bells.[33]

The belief in their angelic nature was less common than that they were the dead, but still found popularity, especially in Theosophist circles.[34][35] Informants who described their nature sometimes held aspects of both the third and the fourth belief, or observed that the matter was disputed.[34]

12. rekaamattomana Vierailija

Persialaisessa mytologiassa näkyi olevan kanssa näin, että saatettiin pahoihin henkiolentoihin liittää.

13. deebsteri Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    38
    Langennut enkeli kuullostaa epärealismilta. Vähän niinkuin jos todetaan, että tähdet voisivat langeta paikoiltaan ja pudota taivaalta maapallolle.

Spiritualisesti katsoen lankeaminen tapahtuu tahoilla, jotka ei ole saavuttaneet tiettyä kehitysvaihetta, tietoisuutta kovin paljon.

Ennen kun ihminen oppii hän lankeaa usein toistamiseen, kunnes on saavuttanut jonkin realismin, mikä tekee virheenteon jatkossa mahdottomaksi.

Itse en voisi esim langeta mentaalidimensiojohdattimen asemasta.

• Tykkään Tykkään x 1
  14. hetkinen Vierailija

Miten tästä on nyt tullut keskustelu Inken henkilökohtaisesta uskonelämästä? Onko sillä väliä onko hän kristitty, muslimi, ateisti tai vaikka Bahai? Inke vain toi esille kuulemansa tarinan keijuista, ei mielestäni missään kertonut, että hän itse ajattelee tai uskoo niin.

15. eräs Vierailija

Ei kai tässä tuollaisesta ole kyse? Jäin huuli pyöreänä katsomaan kommenttiasi. Olettekohan te jotkut liian rikasmielikuvituksisia? Kuvittelette vähän liikoja? Inken tiimoilta olen huomannut tuon että jotkut (joskus Inke itsekkin) luulevat että Inke on aina se kommenttien keskus. Tulkaa nyt ihan maanpäälle sieltä kuvitteluistanne. Jos joillakin on eri mieli Inken kanssa ei siitä kannata heti jotakin draamaa nostaa. Hyvänen aika.

16. hetkinen Vierailija

näyttääpä vain olevan ja kummastipa sinä älähdit ;)

17. toinen Vierailija

Minä komppaan erästä. Viitsisittekö mennä sitä tylsän elämänne draamantarvetta täyttämään jonnekkin muualle.

18. KARSJEDISENSEIOPETTAJA Banned

Saadut tykkäykset:
    69
    RAUHOTTUKAA NYT turha tässä keskustelussa on toisia syytellä

RAUHAA

((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((())))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
    (((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((()))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Kars Jedimstari oikeuden kunnian Rauhan Vartija

VOIMA OLKOON KANSSANNE TÄMÄ ollut hyvä keskustelu miksi sitä pilata turhalla riitelyllä

19. eräs Vierailija

Onpa kummallinen vastaus joka kertookin jo kaiken. Tästä puuttuu enään se että syytät minua joksikuksi vakituiseksi. Silloin olisi kaikki draama koossa.

20. eräs Vierailija

Minä taas komppaan sinua. Harmi etten älynnyt odottaa vaikka tuntia ennenkö kirjoitan koska draamanhakuisessa päässä kohta muhii ajatus että minä olen sinä ja me olemme joku vakituinen.

21. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 907
    Mä otan sen verran kantaa että siivellisiä olentojahan on ollu kautta aikain mytologioissa, niistä on sitten eri nimtyksiä käytetty. Eli musta sekä Inke että muut kirjoittajat ovat ihan oikeilla jäljillä kummatkin ja komppaan Karsia että älkää ny hyvät ihmiset syytelkö toisianne turhaan kun ei mitään syytä oo. Tv:tä voi kattoa jos haluaa jonkinsortin jännitteitä elämään, kyllä semmosia tv-sarjoja löytyy joissa niitä on.:)

Toki esmes enkelit ja keijut eri laji on, mutta ei kai kukaan täällä muuta ole väittänytkään? Tai onko joku edes väittäyt että joku olisi väittänyt?:)

• Tykkään Tykkään x 1
  22. Samoin Vierailija

minäkin komppaan erästä. Eräs voisi mennä muualle rakentelemaan draamaansa.

23. ulalla Vierailija

Mistä ihmeestä melskaatte? Toinen kertoo tarinan enkeleistä ja kejuista, toinen toteaa että on kristillistä propagandaa se tarina alunperin, en näe väitettäävän että tarinan täällä kertova sitä totena pitää...Sitten yhtäkkiä joku on näkevinään jonkun henkilökohtaisen uskonelämän esiin tuomista...

Menkää nyt vaikka katsomaan sitä Sandra Jasminen Lemmenviemää niin ei tarvitse keksiä tänne olematonta draamaa.

24. Lukija* Vierailija

Niin, olet tosiaan ulalla. On otettu esiin henkilökohtaisesti. Turha tästä on enempää draamaa tehdä.

25. iitsi Vierailija

uuuhhh.... näemmä on keijut odotettua tärkeämpi aihe, en ehkä jaksa nyt muuta sanoa, kun uni tulee nyt eikä 15 minuutin kuluttua, joten hyvää yötä.

mietitään välillä vaikka tuota ihmeellistä hoitajakissaa:
    http://vivas.fi/lahella-kuolemaa-ka...elainlaakarissa-olevista-sairaista-elaimista/

oma edesmennyt kissani omasi myös vahvan hoitajavietin ja yleensä tuli lähelleni kehräämään, jos olin kipeänä tai sitten jonkun energialinjan päälle.

• Tykkään Tykkään x 2

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri