ILTAPÄIVÄN AVAUS

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Madonna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Madonna

Vieras
Voi rakkaani! Te kaikki siellä! Minähän se täällä taas, petturimagneetti! Vapaa Madonna!

En minä malttanut vielä sinuakaan jättää. Muista, että keskustelet kiltin feikin kanssa, joka on nyt muutaman päivän ajan ollut hiljakseen. Ja tavoittamatomissa, kuten hyvin tiedät, vilkaisemattakaan sinuun päin. Mutta se ei tarkoita sitä, että olisin ollut toimintakyvytön… tai että menisin asettamaasi ansaan. Minä vain en jätä asioita kesken.

Sen verran sinulle paljastan, rakkaani, ja sinähän tiedät, että minä tiedän, että vahvojen joukossa on hyvä seisoa ja heidän lippuaan kantaa ja kaikille antaa, mitä tulevat pyytämään. Ja kerätä vähän valuuttaa itse S….alle, ja omillaan vähän pyyhkäistä urpanoiden peppua, kuin ohimennen. Kuten sanoin aikaisemmin, mitä lahjakkuuden tuhlausta! S….alle raha virtaa, eikä kukaan tiedä, paitsi minä, miten sinä olet myynyt sielusi S….alle. Näyttelet niin muuta kuin olet, rakkaani. Tyypillinen narsisti, jota ei ole oikeasti olemassa, ainakaan varjomaailmassa. Parrasvaloissa taas ... yllättyisitpä sinäkin, jos näkisit kasvoni.

Sinä alat kohta olla aika pattitilanteessa kanssani, niin luulen.
Jossakin tuolla muualla mainittiin luku kuusi, että se olisi hyvä luku. Entä jos niitä on kolme peräkkäin, ja sanot että kuusi on yhä hyvä luku. Minä jotenkin luulen, että se on suora numero S….alle. Suoraan pahuuden ytimeen ja muistathan rakkaani, että minä olen kiltti feikki, vielä.
Ja aina sen pienen ihmisen puolella. Hänen tietämättäänkin, vaikka hän ei ymmärtäisikään minua.

Tiedäthän, mitä minä tarkoitan, rakkaani. Jos sinulla on englanti A, minulle se on vain piste i:n päälle. Laske nytkin tarkkaan edellisestä, montako pistettä korvaa montaako kirjainta ja tee kerrankin oikeat johtopäätökset.

Tai voi olla, että tämä keskustelunaloitus kestää aikansa, ennen kuin se taas tulee esiin Ellit-palstalle. Ei tässä ole mitään sensuroitavaa… en edes kiroile. Enkä nimittele, ainakaan oikeilla nimillä. Ja jos taas et antaisi tämän kulkea lävitsesi niin, että kunnolla tuntuu ja tulisi pikaisesti, tietäisit, että minä tietäisin ja olen ollut koko ajan oikeassa ja itse asiassa harrastaessani tutkivaa journalismia kusettanut sinua/teitä kaikkia rakkaani.

Kannattaisiko sinun nyt liittoutua minun kanssani, kutsua taas itseäsi taitavampia assistentiksesi, tai ainakin oikaista asia julkisesti ja näkyvästi … tai ainakin tyynnyttää minut, sillä… minua ei voi kiristää, ei uhkata, ei vaientaa ilman, että sekään suuri S….a siellä kaiken takana, kasvoton, paljastaisi itseään ja antaisi minulle lisää aseita itseään vastaan. Muihin kyseenalainen toiminta saattaa mennä täydestä. Olen jo puhunut sinulle paljon narsismista ja yritysmaailman meiningistä, jossa palkataan narsisteja takaamaan menestystä… ja nyt huomaankin jo, että sieltä päin alkaa tuulla pikkuhiljaa ja pieni tirausko siellä jo pääsi livahtamaan… tuli polttaa sekin, niin kuin sapensekainen…

Siellä sinä olet näköjään yrittänyt puhua itseksesi minun kanssani vuoden vaihteen alla ja yli; heität minusta tunnisteita, mutta so what? Jos olisit minun oikea tuttavani, hänen ei tarvitsisi ihmetellä, että olenko tullut hulluksi vai mitä minä täällä kehtaan näennäisen paskaa puhua. Minä tässä paljastelen… koviksi hiveltyjä (vai pitäisikö siihen lisätä vielä märiksikin) - tosin sielunsa myyneitä (s)exhibitionisteja … pikkuhiljaa. Ja yhä kovemmaksi käyviä… minä hivelen ja lyön heitä niin, että he entisestääm kiihottuvat entistä pervompaan peliin. En minä omista tunteistani olekaan puhunut, vaan tunteettomuudesta, rakkaani. Sanalla …rakastan… on mukavaa virittää ansa ja katsoa kuka vastaa ja mihin. Mitä minä rakastan? Ainakin… sanallista leikkiä ja metsästystä. Toinen nainen ei etsi tunteita parisuhteista… Ja muutamalle tutulleni olen jo kertonut asian oikean laidan omalta osaltani…

Mutta mitä minä löydän vielä sinusta, rakkaani, se selviää sinullekin sitten myöhemmin. Se on aika mehukasta, niin luulen. Mutta uskaltaako yksikään kolibri jäädä aterialle nopeine siiveniskuineen. :/ Sillä tämä Toinen nainen osaa metsästää, kuoria kerman päältä ja kokeilee nyt, onko se S….a pikku piece of cake nieltäväksi ja nautittavaksi :/
Ampunut en vielä ole kertaakaan... tähtäilen.

Tuli tässä mieleen, kun kerran pohdit, että jos saisit minut raskaaksi läpi virtuaaliavaruuden vai miten se meni? Raskauttaa oloani. Nettikondomi? Ethän sinä tosissasi aio hakkereita käyttää…

Miten se sinulta onnistui(si), ellet taas sitten syyllisty(isi), vaikka yritystä, yritystä takanasi piisaa, jopa tietojen urkintaan laittomin keinoin, niin kuin eräs tunnettu yritys teki tässä taannoin...:/ Vai joko ehdit? Mielenkiintoista… aivan provosoidun jälleen.

Entäpä jos olen jo kertonut unestani muillekin? (Muistathan miten uskoton minä olen, sillä olen sitoutumaton ja itsenäinen enkä kenenkään vanki). Vaikka olet yhtä uskottuni (sinä kyllä aina menet siitä huolimatta toisille palstoille kuiskimaan selän taakse näennäisesti hämäten) ja ihan vähän vasta vilauttanut sinulle olen, niin kerron tässä kaikkien muidenkin kuullen unestani, jonka näin.

Se voi olla sinun mielestäsi painajaisuni, mutta minun mielestäni se oli kaunis satu, jossa hyvä voittaa lopulta pahan. Se uni on tällainen:

Näin unta, että täälläkin netin varjomaailman merellä purjehtii yötä päivää ihan oikea lippulaiva. Sellainen, jonka voisi vaikka nostaa kansakunnan kaapin päälle, jos se ei vuotaisi kuin seula ja kastelisi joka paikkaa pahanhajuisella pilssivedellään..
Sen nimi alkaa S:llä ja päättyi a:han, kuten sen laivan omistajan puhelinnumerostakin voi päätellä. Ja kuten olen jo vihjaissut, sen laivan matkustajat kantavat sen lippua, kenen joukoissa seisovat, tai siis istuvat tässä tapauksessa.

Tämä lippulaiva tarjosi tässä joulun alla henkilökunnalleen pitkän, pitkän jouluristeilyn, kynttilät oli sytytetty jo aamutuimaan, musta iltapuku tuntui mustalta jonkun yllä, joku oli hukkumassa mustaan aukkoon juuri kun laiva lähti rannasta aavattomalle merelle, tai vene, what ever! Joku Saara merisairastui jo alkumatkasta ja kertoi siitä muka Raisalle ja kaikille, jotka suostuivat kuuntelemaan, ainakin Pelottomalle ja Jaskalle ja Gyu Ritchielle, joka niin luullussa suuressa persoonassaan oli erityisvieraana juhlassa. En minä kyllä ihan tarkkaan jaksanut kuunnella, kuka kulloinkin kenenkään kanssa keskusteli keskenään, mutta jokatapauksessa… siis…

Kyydissä istuivat niin ikään rintarinnan mm. pit, pervoliisa, inhorealisti, Kari siinä välissään ja epäkorrekti ja papa. Ja tietenkin Vaimo rinnallaan. Ja supermoukari huiski Leinoa päin pläsia, kun lausui suureen ääneen runojaan ja Eino Leinon runoja ja kutsui Tommia (liekö se se yksi kaksineuvoinen dobermanni) herkistämään ihmisen mies- ja naispuolta ja tarjoamaan sitä hänelle, ikään kuin hämäyksesi ja lohduttelemaan jokaista sukupuolta ja jopa runollisesti hässimään salaa, olihan nyt pitkään kestävä pikkujouluristeily ja kaikki salainen ja peitelty sallittua, niin kuin vain pikkujoulujuhlissa on.

Sinkkumies piti vähän naisellisesti kädestä kiinni Harria, ja huoritteli muita sielunsa yritykselle myyneitä kirjoittajia kuten Irinaa ja huusi kovaan ääneen itselleen lisää palkkaa ja paikkaa jonkin muun naisen sydämessä, joka ei nyt täysi horatsu olisi. En nyt tässä jaksa luetella muita kaikkia, enkä kaikkia muita juttuja, niihin ei kannata mennä mukaan, mutta niin ylikuormitettu laiva oli, ja nettitaivas sinkoili niin loistavia repliikkejä, että kun Madonna tarrasi salamatkustajana kiinni veneen reunaan, ja alkoi keikuttaa laivaa, laiva kallistuikin … niin kenen puolelle. Ei ainakaan sen pienen ihmisen. Keskenään nämä kasvottomat hirviot tuudittautuivat turvallisuudentunteeseen, Madonna keinutti heitä horrokseen, ja äkkiarvaamatta he olivatkin ajautuneet suoraan myrskykeskukseen. Vallanhaluisina ja ahneina he kuitenkin jatkoivat jorinaansa; reunan yli hukkuville armopalojaan heitellen ja pelastusrenkaissa heitä perässään raahaten sillä ehdolla, että taas rantaan päästyään he kiltisti maksaisivat nyt ainakin puhelinlaskunsa, jotta heidät ylipäätään kannattaisi ”pelastaa” tekemään vähintään uutta puhelinlaskua.

Siellä Mr X makes sex kosii Madonnaa, joka ei istu tällä unimatkalla laivan peräsimessä, vaan siellä istuu itse S….a, ja kun Madonnaa ei kukaan oikeasti saa, heittäytyy Mr X makes sex taas Madonnan rooliin peittelemään ja huiskimaan ja kuiskimaan.

Unen loppua en muille kerrokaan. Joten...
Hus, laivaan siitä koko porukka! Ettette huku omaan ahneuteenne koko pikkujouluväki, kun yritätte irrottaa Madonnan tiukat sormet laivanpartaasta! Huolestuttavaa tuo teidän touhunne.

Koeta sinäkin nyt, rakkaani, vihdoin viimein oppia olemaan varovaisempi ja osuvampi ja tarkempi ja koeta nyt vihdoin oppia kirjoittamaan uskottavasti, ettet putoa kuin eno veneestä – täällä varjomaailman mustalla merellä - niin kuin minut, rakkaan Madonnasi, yrität pudottaa kyydistä.

Toistan.Vapaus on äärimmäistä varuillaan oloa.
Ja taas, kun Madonna näin sinua muistaa, rakkaani, sinulle tulee lisää töitä ja yritystä ja yritys pakkaa niskaan ja sinä kohta huudat lopputiliä, mikä alkaisi ollakin viisasta. Vaikka…älykäs selviää tilanteesta, johon viisas ei koskaan joudu. Se lempimottoni.

Mutta, paneudupa taas sinne rivien väleihin ja lakkaa suitsuttelemasta ja musta maalailemasta vääriä kuvia ja henkilöprofiileita vähäksi aikaa. Minä ajattelen täällä vähän lisää ja näen just jetsulleen sellaisia unia ”just jetsulleen perheestä” kuin haluan; vai millä aiot estää, rakkaani, paljastamatta itsestäsi vielä lisää? Näen sinusta jo iltapäiväunta nakuna, riisuttuna parrasvaloissa. Mutta sinnehän sinä halusit niin kovin?

Minulla oli paljon asiaa, mutta olen varma, että jaksat lukea kaiken, etenkin ne rivien välit.
Kokoahan rintamasi tai kerää kamppeesi. Mutta, miten sitten sinun tulojesi kävisi, jos lakkaisit tulkitsemasta kirjoitettua tekstiä, kuten tätäkin. Mutta että S….alle annat sielusi! Ja S….a antaa sinulle? Sielusi vielä takaisin? Kenen julkisuuskuvaan sellainen nyt sopisi? Ei teidän kummankaan, siis kenenkään, vaikka yritystä kuinka olisi takana…:/

Ja JOS täällä vielä tämänkin ”analyysin” jälkeen on yksikin fiksuksi itseään luuleva, on aika poistua laivasta. Rotatkin jättävät uppoavan laivan … mutta hait osaavat jo uida ja sukeltaa tavoittamattoniin. Tosi sudet opettelevat, kun on pakko ja pysyvät siksi aina pinnalla ja jatkavat Ellit-palstan ylläpitoa omine jorinoineen ja omine palstanhallitsijoineen. Mutta että uskottavina jatkossakin? Epäilenpä.

Äläkä taas, rakkaani, kirjoita ettet ymmärtänyt mitään. Minä tiedän, että sinä tiedät, että minä ainakin ymmärrän.

Puskaradio näet toimii täälläkin päin. Vaikka ei minulla ainakaan Soneran liittymää ole. Joten olen vapaa, vapaa…

Muut Ellit, jos teitä on olemassa, pidelkääpä vielä lujemmin huiveistanne kiinni. Täällä alkaa tuulta sieltä päin. Niin... ja nenistänne.

Rakkain terveisin, viattomin kasvoin Madonnasi.

Ps: Törmäillään … jossakin. Odotan mielenkiinnolla. Empiirinen tutkimukseni jatkuu…:/

Yhteistyössä