imetän, ei menkkoja, raskausoireillut...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamatre
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mamatre

Uusi jäsen
14.01.2009
2
0
1
Jännityksellä odotan huomista testausta!! Imetän vielä (lapsi 10kk), menkkoja ei ole ollut synnytyksen jälkeen ja olen raskausoireillut tai ainakin kuvittelen niin ja TOIVON!! Onko teitä muita? Onko kokemuksia? Miten testit näyttäneet.. Jakakaa kokemuksia tälle jännääjälle!!
Kerron lyhyesti tilanteeni.. Elikkäs huomenna tulee kaksi viikkoa siitä kun ainakin kuvittelin tuntevani oviskipuilut ja hommailtu oltiin niin että tärpille olis mahis, jos siis olivat oviskipuiluja.. Nyt jotain viikon ajan olen aina välillä tuntenu jännää painetta/lieviä kipuaaltoja alamahassa, nännit ovat arat kun imetän, mielialat vaihtelee rajusti.. Näitä tuntemuksia olen tarkkaan seuraillut, entiä ovatko vilkkaan mielikuvituksen tuottamia, tai ekojen menkkojen teettelyä tai...
Jostain luin että jollakin imettäjällä ei ollut testi heti näyttänyt plussaa vaikka menkat olivat jo myöhässä, että oli plussannut vasta myöhemmin ja mietti siinä että olisko imetyksen takia.. Mutta mulla kun ei niitä menkkoja ole..

Esikoisen jälkeen oltiin sitä mieltä että toinen saa tulla kun on tullakseen.
Kun hän oli n.8kk ajattelin että missäköhän mun menkat on ja olin TK:seen yhteydessä varatakseni aikaa lääkärille jos menkat pitää hormoneilla käynnistää.
Halusimmehan raskautua mahdollisimman pian.

Käskivät kuitenkin tekemään raskaustestin.
Samalla kun pissa meni testiviivan ohi se värjäytyi, vahvasti siis raskaana. Oiskohan viikkoja ollut siinä vaiheessa jotain 6+.

Muoks: niin ja imetys oli loppunut muutamaa viikkoa aikaisemmin lääkekuurin vuoksi

Mulla on melkein samanlainen tilanne. Tosin en ole raskaana :(
Olen muutaman testin tehnyt, viimeisimmän n.2 viikkoa sitten.
Minäkin siis imetän, typy on melkein 10kk, eikä mulla ole kuukautiset alkaneet.
Mulla on aina välillä kaikenlaisia "raskausoireita", mutta uskon että imetyksestä vaan johtuu :ashamed:
Minäkin siis tässä kovasti raskautumista ( ihmettä ) toivoisin :heart:
Kiva kuulla että jollain on onnistanut.
Mullakin on muuten on ollut sellaista kipuilua että olen ajatellut et "nyt ne menkat vihdoin alkaa", mut ei sitten ole mitään tapahtunutkaan.

mamatre Mä pidän peukkuja että sulle se plussa tulee :heart: :hug:

Täällä ap:n kohtalotoveri! Meillä neiti on nyt 8,5kk ja kovasti kuumeillaan toista. Olen yrittänyt etsiä pinoa, jossa voisi kuumeilla, mutta kun tuntuu ettei kuulu minnekään, kun kierrosta ei ole tietoakaan. Meillä neiti lopetti rinnan 5 vkoa sitten itse, yhtenä päivänä vaan päätti, että ei kiitos ja sitä ennen ollut ihan vaan imetyksellä, pullokerrat pystyi laskemaan yhdellä kädellä. Muutaman päivän yritin taistella, mutta neuvolalääkärissä sanoivat että helpommalla pääset, kun nyt vaan siirryt pulloon. Vaikka oli haikea olo, niin silti olin innoissani, että päästään yrittämään toista. Jo yli 2 kk masussa on ollut sellainen olo, että nyt ne menkat alkaa ja säännöllisesti parin viikon välein tuntuu, että jompaa kumpaa munasarjaa vihloo ja olen ihan innoissani, että nyt olis ovulaatio, mutta kai siellä vaan tapahtuu erittäin hitaasti hormonitoiminnan palautumista. Minä ajattelin varmuuden vuoksi huomenna testata, kun illalla pitäisi lähteä juhlimaan ettei sitten vaan vahingossa tulisi tehtyä haittaa, jos sellainen ihme olisi tapahtunut =)

Olisi kiva kuulla Mamatre:n testitulos?! Täällä yllätys, yllätys: nega. Kyllähän sen arvaisi, mutta silti salaa aina pieni toivonkipinä on sisällä kun testiä kurkistaa. On se jännä, kun kuvittelin, että toista on helpompi kuumeilla, kun jo tuo yksi, mutta näin ei näköjään ole! Vauvakuume on ehkä vielä vähän polttavampi kuin ennen ja vielä ei olla päästy edes oikeasti yrittämään, kun ei ole edes kiertoa...

Taalla kanssa yksi joka haaveilee toisesta ja viela imetan. Ensimmainen on nyt reilu 6kk ja toinen saisi tulla heti kun on tullakseen. Eli menkat ei kanssa viela alkaneet. Onko malttamaton, tiukun aiti tai mamatre viela plussannut? Onko siita haittaa jos nain nopeasti raskautuu uudelleen?

Moikka!
Minä en ole viellä plusaannut :'(
Mites te muut?
N. viikko sitten menin taas testin tekemään ja negahan se oli.
Välillä nyt on ruvennut tuntumaan "menkka-kipuilua".
Viimeeksi viime yönä. Piti ihan mennä kuumaan suihkuun kun niin sattui.
Ei kai siitä ole mitään haittaa että nopeesti raskautuu uudelleen.
Eikös joillain ole lapsilla vaan 9-10kk ikäeroa :D
Siis jos kaikki on mennyt hyvin edellisessä raskaudessa, synnytyksessä jne..
Plussatuulia teille kaikille! :heart:

Yhteistyössä