Imetänkö vai lopetanko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zxc
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

zxc

Vieras
Poika on nyt 7kk ja jo muutaman kuukauden ajan ongelmana oli se ettei hän suostu imemään toista rintaa. Ennen onnistuin jotenkin "huijamaan", käänsin häntä "väärin päin" jne. mutta nyt sekin ei auta. imetys toisesta rinnasta onnistu vain max. kerran päivässä muutaman sekunnin, sitten hän hoksa asian ja alkaa huuto.

nyt kysymys, lopetanko imettämisen kokonaan vai imetänkö vain toisesta rinnasta(siinähän on jo paljon vähemmän maitoa ja rinnat on ihan eri kokoiset) mutta voiko mulle olla muuta haitta jos imetän vain toisesta rinnasta?

Ei siitä ole muuta haittaa, kuin se, että olet imetysajan epäsymmetrinen. Itsellänikin on ollut muksuja, jotka suosivat vain toista puolta ja sillä sitten mentiin...

Valitettavasti se ei ole totta, että rinnat palautuvat symmetriseksi imetyksen jälkeen. Joudun lopun ikääni tekemään ompeluhommia rintsikoihin eli pistämään toiseen toppausta ja häpeämään eriparisuutta! Olisi edes eri kokoiset mutta kun toinen on aivan eri näköinen ja riippuva!!! Leikkaus maksaa ihan hirvittävästi, mutta siihen yritän joskus päästä.

Kommentiksi vaan, että turha hävetä eriparisia rintoja! Mulla oli eriparit jo ennen imetystä, ja ovat edelleen imetysten loputtua. En ole antanut asian häiritä! Ennen lapsia nännit oli selkeästi eri korkeudella, nyt en ole jaksanut edes kiinnittää huomiota. Enemmän häiritsee se pannulappumaisuus... =)

[QUOTE="emmaliina";24336150]Lapsesi on jo niin isokin, että suurin hyöty äidinmaidosta on jo otettu.[/QUOTE]

Tuolla logiikalla imetys pitäisi lopettaa heti, kun maito nousee, koska kolostrumi on sitä kaikkein hyödyllisintä tavaraa. Oikeasti imetyksestä on hyvinkin hyötyä 7 kk vanhan lapsen kanssa. Eihän tuon ikäiselle vielä edes suositella lehmänmaitoa.

[QUOTE="emmaliina";24336141]Valitettavasti se ei ole totta, että rinnat palautuvat symmetriseksi imetyksen jälkeen. Joudun lopun ikääni tekemään ompeluhommia rintsikoihin eli pistämään toiseen toppausta ja häpeämään eriparisuutta! Olisi edes eri kokoiset mutta kun toinen on aivan eri näköinen ja riippuva!!! Leikkaus maksaa ihan hirvittävästi, mutta siihen yritän joskus päästä.[/QUOTE]

Siis imetitkö sinäkin vain yhdestä rinnasta? Kuinka kauan?

[QUOTE="Mievaan";24336307]Siis imetitkö sinäkin vain yhdestä rinnasta? Kuinka kauan?[/QUOTE]

Jo alusta asti maidontuotanto oli suurempaa toisesta (pienemmästä rinnastani, eli ne oli alunperinkin hieman epäsymmetriset ja se ei haitannut koska se on normaalia). Lapsi oli jotain 3kk kun lopetti kokonaan toisesta imemisen ja n. 10 kk asti imetin. Imetyksen loputtua rinta kutistui (rauhaskudos kutistuu imettäneestä) ja alkoi roikkua ja iho on venynyt siitä tissivälistä ja muutenkin aivan eri näköinen jo nännistä alkaen.Lapsi on nyt 2v.

Itse olen imettänyt lapsen pääosin oikeasta rinnasta. Vasemmasta lähinnä silloin, kun siinä tunnen olevan pingottuneena maitoa, muutoin vasen rinta viettää melkoista hiljaiseloa. Oikea rintani on ollut jo ennen lapsi hieman isompi, imettäessä nyt välillä tuplatenkin x)

Jatka vaan imetystä.. pitkä imetys on hyvä juttu. :) Minä jatkaisin ainakin 1 vuotiaaksi niin ei tarvitsisi pelata korvikkeiden kanssa! Tsemppiä.
Minua eivät rintojen pienet kauneusvirheet haittaa, mielekkäämpää minulle olisi se pitkä ainutkertainen imetys!

Jatka ihmeessä imetystä jos se on sinulle ja vauvalle mieluisa tapa hoitaa ruokinnat.
Yhdestäkin rinnasta voi saada tarpeeksi maitoa ja voit pumpata/lypsää toista rintaa vaikka pullovaroiksi jos haluat pitää siinä maidontuotantoa yllä.

En ala moralisoimaan tuosta että ketä saa haitata rintojen eriparisuus, mitä ilmeisimmin ahkerammin käytetty rinta tulee myös näyttämään siltä että on työtä tehnyt.

Itselläni ainakin imetysaikana oli ihan tuskaa kun toinen rinta oli kuppikokoa pienempi kuin toinen. Tasan itseaiheutettua kun alusta asti suosin itse toisen rinnan antamista, toinen oli jostain syystä tavattoman herkkä kaikelle kosketukselle.
Mut imetyksen jälkeen noi on kyllä menneet tavallisiin liiveihin eikä mainittava kokoeroa enää huomaa, muoto on ehkä hieman erilainen, toinen terhakampi, mutta meinaan tehdä siitä yhtä kärsineen näköisen seuraavan imetyksen aikana jotta tasoittuu noi erot ;)

Imetän vain "juomana", eli meillä syödään jo soseita aiak paljon. vauva lakkas syömästä toisesta rinnasta kun nänni muuttui isommaksi ihan yhtäkkiä. se in n. 3 kertaa isompi kuin toisessa, sellainen turvonneen näköinen. neuvolassa/lääkärissä tähän ei otettu kantaa ollenkaan. kokeilen maidon pumpamista pois, mutt ku sevaikuttaa niin hankalalta, varsinkin ku ollaan kohta lähdössä lomalle pariks viikoks.
korviketta antoin eilen maista ja kyll hän sitä syö(joten ei oo pelkoa että hän jää nälkäiseksi), mutta yritetään nyt "tasapainottaa maidon tuotanto" :))))

Yhteistyössä