imetettäessä oksettava olo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jassåå
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jassåå

Aktiivinen jäsen
17.04.2010
13 096
12
38
Turku
Aina kun imetän tulee oksettava olo, pari kertaa olen jopa oksentanut. Mistä ihmeestä voi johtua? Juon paljon vettä, et juomisen puutteesta ei voi johtua, eikä syömisestäkään(syön kuin hevonen ja usein!). Esikoisen kohdalla tällasta ei ollut, mutta nyt :x

Mulla kans tuli monesti sellainen ohimenevä kuvottava olo, kun imetin. Oli todella ärsyttävää, silti imetyksestä jäi hyvät muistot. meni se oksetus ohi ehkä viimeistään kolmen neljän kuukauden jälkeen vaikka imetin 9kk.

Oletko tehnyt raskaustestin? Minulla oli tismaalleen tuollainen tilanne toisen raskauden alkaessa. Toki joskus sitä ennenkin saattoi joskus satunnaisesta esim. tuon nestevajauksen tuloksena tulla imettäessä hieman huono olo. Mutta nimenomaan kuvaamasi toistuva pahoinvointi saisi ainakin minut ensimmäisenä epäilemään raskautta...

Mullakin oli ihan sama juttu!! Neuvolassa ei osattu auttaa enkä silloin löytänyt kohtalotovereita. Imetin vuoden verran kumpaakin lastani ja sama juttu oli alkuunsa ehkä puolisen vuotta.. sitten meni ohi.

Se on taatusti ikävä tunne kun imettäessä oksettaa.

Mulla on 5 lasta ja 4 nuorimman kanssa on siinä n. ekan kk aikana tullut välillä imettäessä paha olo, sellainen vaikeasti kuvattava olo, tavallaan oksettaa, tavallaan "ahdistaa" ja tekis kyllä mieli lopettaa imetys sillä kertaa kesken.
Joskus luinkin että sellaista voi esiintyä. Mutta mistä sen luin, en kuollakseenkaan muista.
Koska oot synnyttäny?

meni samoin
Maidon alkaessa kunnolla herumaan, kainaloita kihelmöi voimakkaasti, aivan kuin maito lähtis sieltä saakka virtaamaan ja yhtäkkiä tuli pariksi sekunniksi äärimmäisen voimakas pahan olon tunne ja jano. Siitä sitten laimeni ja imetyksen lopuksi en edes muistanut että pitäisi juoda. joten mulla ehkä veikkaisin hormoneita ja kehon tapaa ilmoittaa ,että vettä tartteis saada. Siskolla oli sama juttu.

[QUOTE="vieras";26150787]meni samoin
Maidon alkaessa kunnolla herumaan, kainaloita kihelmöi voimakkaasti, aivan kuin maito lähtis sieltä saakka virtaamaan ja yhtäkkiä tuli pariksi sekunniksi äärimmäisen voimakas pahan olon tunne ja jano. Siitä sitten laimeni ja imetyksen lopuksi en edes muistanut että pitäisi juoda. joten mulla ehkä veikkaisin hormoneita ja kehon tapaa ilmoittaa ,että vettä tartteis saada. Siskolla oli sama juttu.[/QUOTE]
mulla just toi huonovointisuus tulee silloin, kun maitoa rupeaa herumaan(ja mulla tulee maitoa ihan suihkuamalla, ja paineentunne rinnoissa todella kova ja jopa kivulias- suihkutissit :D). Mut tosiaan juon vettä n.3litraa päivässä, et kai sen luulis riittävän...

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;26150932:
mulla just toi huonovointisuus tulee silloin, kun maitoa rupeaa herumaan(ja mulla tulee maitoa ihan suihkuamalla, ja paineentunne rinnoissa todella kova ja jopa kivulias- suihkutissit :D). Mut tosiaan juon vettä n.3litraa päivässä, et kai sen luulis riittävän...

Ja mua alkaa oksettamaan nämä teidän jutut herumisesta ja muusta.....niin junttia niin junttia!

Hei mulla oli ihan samaa toisen kanssa. Ekan kanssa ei yhtään. En kyllä tiedä mistä johtui, mutta ikävää se kyllä oli. Meni sitten jonkun kuukauden kuluessa ohi. Luulin että johtuu jostain ahdistuksesta tms, mutta eipä tainnut niin ollakaan.

Yhteistyössä