Imettäminen Arabi-Emiraateissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pilke
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

pilke

Jäsen
07.03.2008
159
0
16
Onko kukaan tietoinen miten imettäminen kannattaa hoitaa Abu Dhabissa? Lähden sinne muutamaksi päiväksi silloin 4kk vauvan kanssa ja olen lukenut niin ristiriitaisia ohjeita siitä. Ajattelin et olisi ok imettää kantoliinan tai huivin suojassa melkeen missä vaan..? En kuitenkaan aio poikaa nälässä pitää kauaa kun se iskee ja en tiedä löytyykö aina vessa mihin mennä yksin istuskelee :/ tarpeeks nopeesti...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Matkatoimisto tai paikallinen Suomen lähetystö voipi antaa pätevämpiä neuvoja.

Onko tosin hirmu fiksua lähteä noin pienen kanssa, itse en lähitisi :(

Miksei olisi? helpompihan se näin on kun ei tarvii kiinteistä ruoista tai juomavedestä huolehtia...

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:

miksei fiksua???

Jos jotain sattuu niin täällä on apu lähellä. Ehkä mä olen vaan niin turvallisuushakuinen :ashamed:

Mutta kysy oikeasti sieltä konsulaatista kommenttia imetykseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:

miksei fiksua???

Jos jotain sattuu niin täällä on apu lähellä. Ehkä mä olen vaan niin turvallisuushakuinen :ashamed:

Mutta kysy oikeasti sieltä konsulaatista kommenttia imetykseen.

=) Tuskin mitään sattuu mihin en saisi apua sielläkin. En ajatellut kuitenkaan jättää matkusteluja kokonaan pois lasten tultua vaikka en usein lähdekkään.

Minä uskaltaisin imettää jossain syrjemmällä niin että vauva on kokonaan huivin alla, samalla tavalla kuin muslimiäidit imettää täällä Suomessa leikkikenttien reunoilla. Mut onhan siellä sit ostareilla erillisiä vauvanhoitohuoneita joihin voi kanssa mennä, jos vähän osais ennakoida vauvan rytmiä että syöttäis jo ennen kuin pahin nälkä ja huuto ehtii iskeä.

Alkuperäinen kirjoittaja pilke:
Julkinen imettäminen on kiellettyä. Olikos se niin että myös julkinen pussailukin on kiellettyä?

Luin taas että virallista sääntöä ei asiassa ole :/

Googleta englanniksi niin löytyy ainakin Dubain säännöt ja siellä julkinen imettäminen ja liiallinen kehon paljastaminen koetaan loukkaukseksi ja siitä voi saada sakot.

Älä missään nimessä imetä tuolla julkisella paikalla, on kiellettyä, kuten esim. tuo julkinen pussailu jne. Eli ehdottomasti vessaan tms. Muistan itse siellä käydessäni, että naisiin suhtauduttiin muutenkin hyvin alentavasti. Eli nainen ei ole tuolla seudulla miesten silmissä mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja KärttyKyllikki:
Älä missään nimessä imetä tuolla julkisella paikalla, on kiellettyä, kuten esim. tuo julkinen pussailu jne. Eli ehdottomasti vessaan tms. Muistan itse siellä käydessäni, että naisiin suhtauduttiin muutenkin hyvin alentavasti. Eli nainen ei ole tuolla seudulla miesten silmissä mitään.

Ja tää on ihan mun villi veikkaus, että länsimaalaiset naiset ovat vielä enemmän "valvovien silmien" alla.

Alkuperäinen kirjoittaja Nepsutin:
Alkuperäinen kirjoittaja KärttyKyllikki:

Ja tää on ihan mun villi veikkaus, että länsimaalaiset naiset ovat vielä enemmän "valvovien silmien" alla.

Näin on. Koin itse aikakin niin! Olo oli hyvin epämukava kun tunsi olevansa "tarkkailtavana" koko ajan. Tuntui ettei ilman miestä kyllä mielellään liikkunut yhtään missään...

Oukei, no onneks en oo katseista ja mutinasta ennenkään välittänyt, niitä kun saa täälläkin syystä tai toisesta usein :whistle:

Tuolla voipi olla poliisi katsomassa ja saattamassa (poliisilaitokselle) että siihen malliin sitten :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja nn:
Oukei, no onneks en oo katseista ja mutinasta ennenkään välittänyt, niitä kun saa täälläkin syystä tai toisesta usein :whistle:

Tuolla voipi olla poliisi katsomassa ja saattamassa (poliisilaitokselle) että siihen malliin sitten :whistle:

Niin siis tarkotin kun joku sanoi et naisia muutenkin katotaan pahalla, ym. En mitään laitointa halua tehdä.

Joo, vaikka täällä on sallittua iskeä tissi esiin kahvilassa tai juosta vaikka kedolla kantoliina viuhuen ja tissit heiluen, joissain maissa tiettyjä soveliaisuussääntöjä vielä noudatetaan.

Ja niissä niitä tosiaan kannattaakin noudattaa, siellä kun säännöt ei ole yhtä lepsuja kuin suomessa vaan niiden rikkomisesta seuraa tosiaankin rangaistus. Vaikka olisikin vain äiti imettämässä vauvaansa.

Alkuperäinen kirjoittaja nn:

Niin siis tarkotin kun joku sanoi et naisia muutenkin katotaan pahalla, ym. En mitään laitointa halua tehdä.

Niin, mutta jos ne poliisit kokee, että se imettäminen on laitonta? Minä en kyllä tiedä yhtään sen enempää asiasta, mutta eikös tää nyt ole se paikka missä se pussaaminenkin oli kiellettyä?

muoks. julki-imettäminen siis laitonta! :D

Osta sieltä sellanen pashmina shawl (juu en tiiä mikä on suomeksi), sen alla ne paikallisetkin imettää, nii et koko rintakehä ja vauva on sen alla. Ja jokaisessa ostoskeskuksessa on "mother&child" -huone, joissa on yleensä hyvin tilaa.

Mä olettaisin että jos naisille ei ole sopivaa paljastaa ranteita, nilkkoja, hiuksia jne niin imetys on täydellisen epäsopivaa. En tiedä kuinka tarkkoja ne tuolla on, eli pukeutuuko paikalliset esim burkhaan, käsittääkseni kyseessä on kuitenkin muslimimaaksi kohtuullisen salliva maa. Varmaa kuitnekin on että julki-imettämisellä kerjää itselleen hankaluuksia. Jos sitä ei pysty mitenkään välttämään, suosittelisin muuta matkakohdetta.

Yhteistyössä