imettäminen ja raskaaksi yrittäminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja imetysko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

imetysko

Vieras
onkohan tietoa kuinka paljon imettäminen haittaa raskaaksi tuloa? imetän vielä kerran, pari päivässä (illoin, aamuin) kylläkin maitoa ei tule enää niin kuin aiemmin. toiveissa olisi pikkukakkonen, täytyyko siis kokonaan luopua imettämisestä? onko teillä kokemuksia esim yrittämisestä eikä ole onnistunut kuin vasta kun imetys on kokonaan lopetettu?

Minulla ainakin imetys haittasi raskaaksi tuloa. Vaikka lopussa ei edes montaa kertaa tullut päivälle. Kun olin lopettanut, niin siitä pari kolme kuukautta ja hormonitoiminta käynnistyi normaalisti. Kuukautiset tosin alkoivat piankin synnytyksen jälkeen. En sitten tiedä kuinka yleistä tämä on.

Meillä oli kova yritys päällä jo monta kuukautta, ja niin kauan kun imetin ei menkat alkaneet. KUn lopetin imetyksen, alkoi menkat n. 10pvän päästä, ja seuraavasta kierrosta napsahti. Kyllähän ne taitaa aika paljon haitata. Toki poikkeuksiakin on!

Meillä esikoinen tärppäsi heti, olin ihan varma ettei toisella kerralla voi olla näin hyvä tuuri. Mulla oli sama tilanne kun sulla kun ruvettiin kakkosta yrittämään eli imetin vielä 2 kertaa päivässä. Tulin ihan heti raskaaksi! Menkat tulivat mulla jo 3kk synnytyksestä vaikka täysimetin ja olivat heti säännölliset. Imetin muutenkin pitkään eli 1v7kk, lopetin imetyksen kokonaan rv 9. Eli ihan hyvin voi sullakin tärpätä vaikka imetät, onnea raskautumiseen ;)

Yhteistyössä