imetyksen lopettaminen kertaheitolla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Onko joku teistä lopettanu imetystä kertaheitolla?Miten on sujunut?Meillä vauva 6,5kk ja haluan lopettaa imetyksen. Ollaan yritetty pikkuhiljaa, mutta ei onnistu..ei huoli pullosta, joten kai tuo on kertaheitolla lopetettava. Kai se vauveli huolii pulloa ku on tarpeeks nälkä. Ei oo kyse siitä ettei osais, koska vettä juo pullosta. Haluan lopettaa, koska töihin paluu edessä 2,5kk päästä. Aattelin et liian iso muutos tuo päivähoidon alotus ja imetyksen lopetus samalla kertaa. Kiitos vastauksista :)

Meillä ei poika huolinut koskaan pulloa mutta kokeilehan taikamukia (nokkamukia, jossa venttiili). Meillä oppi jo 4kk iässä juomaan siitä ja 7kk iässä luovuttiin lopullisesti imetyksestä (ensin päiväimetyksen ja sitten yösyönnit, kun söi tarpeeksi kiinteää). Ei tarvitse sitten erikseen opettaa pois pullolta myöhemmin :)

Miksi et imettäisi ennen ja jälkeen töiden? Jos lapsi syö hyvin kiinteitä, hänhän voi tarvittaessa olla päivän ilman maitoakin.

Joskushan se imetys on kuitenkin lopetettava, ja jos ap haluaa sen nyt lopettaa pitäisi sen riittää syyksi. Jos maitoa vielä tulee hyvin niin kannattaa varoa rintatulehdusta, ei ole mitään herkkua moinen... itse sain rintatulehduksen kun jouduin lopettamaan kertaheitolla

[QUOTE="Jep";25892854]Joskushan se imetys on kuitenkin lopetettava, ja jos ap haluaa sen nyt lopettaa pitäisi sen riittää syyksi. Jos maitoa vielä tulee hyvin niin kannattaa varoa rintatulehdusta, ei ole mitään herkkua moinen... itse sain rintatulehduksen kun jouduin lopettamaan kertaheitolla[/QUOTE]

Imetys tosiaan lopetettava jossain vaiheessa niin miksei nyt. Mulla on kolmivuorotyö, joten en kumminkaan aina voi olla sitä lasta imettämässä nukkumaanmenoaikaan. Mielestäni parempi lopettaa nyt. Sekasinhan se lapsi menee jos joskus saa tissiä ennen nukkumaanmenoa ja joskus taas ei. No enpä itteeni sen enempää puolustele..6,5kk imetystä on mun mielestä jo ihan hyvä saavutus ja oon ite tyytyväinen siihen :) Taikamukin oon hommannu ja yrittäny siitä juottaa, mut ei osaa juoda siitä venttiilin kans. Ilman venttiiliä hörppyyttämällä kyllä. Jotenki sitä vaan aattelee mielessään et ku ollu imetyksellä niin se pulloruokinta kuitenki lähimpänä imetystä oleva juttu. Tuohan se imeminen lohtua noille lapsukaisille ja on jotenki tärkeetä :)

Yhteistyössä