imetyksen lopettaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja M88O09
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

M88O09

Uusi jäsen
25.05.2009
1
0
1
Hei! Eli kyselisin imetyksen lopettamisesta. Kuinka helppo on lopettaa imetys samantien? Siis jättää vaan imettämättä. Kauanko kestää ennen kuin rinnat lakkaavat tuottamasta maitoa? Voiko tulla tiehyttukos kun rinnat pakkaa täyteen maitoa? Kokemuksia?

Ilmeisesti tulis pumpata ihan hitusen rintoja ja siten lopettaa imetys vähitellen. Jos kertalaakista lopettaa niin voi tulla helposti tukoksia.. Näin mie ainaki oon ymmärtäny. Kertokoot viisaammat enempi :)

Riippuu ihan täysin rinnoista, toiset sopeutuu paremmin kuin toiset. Ja siitä missä vaiheessa lopettaa ja mistä määristä, esim. lopettaako kun imetyskertoja on vaikka 2 vs. 20 päivässä. Ja sekin kuinka kauan kestää ennenkuin maidon tulo kokonaan lakkaa on tosi yksilöllistä.

Jos oikein kovasti kivistää niin sitten kannattaa pumpata, muuten tiehyttukos tai rintatulehdus voi tulla.

Voin kertoa vain oman kokemukseni hiljan.
Imetin osittain tyttöä liki kolme kuiseksi, eli annoin myös aina korviketta päälle, eli maitoni ei riittänyt missään vaiheessa pelkästään ( se kertonee jotakin tuotannosta) . Mulla saattoi olla 12 tuntiakin imetysväli vikoina aikoina ja ei pahemmin tullut patteja, kuitenkin vasempaan rintaan enempi. Vähensin lopetusta kohden imetyskertoja ensin 4x pvä, sitten 2 ja vikoina päivinä vain kerran. SILTI, mulla tuli maitoa juurikin tuosta vasurista kaksikin viikkoa niin että yöpaitaan tuli märkä pläntti ja rintaliiveihin kanssa.
Eli oman kokemukseni kautta ja jos seuraava kerta tulee, niin loivennan vieläkin enempi loppua kohden ja tissinsuojukset on hyvä pitää viikon kaks :)

Yhteistyössä