Imetyksen lopettamisen tuska (tissikipu)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 2v:n äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
2

2v:n äiti

Vieras
Lopetin imetyksen reilu viikko sitten. Ennen lopettamista lapsi söi tissiä pitkään vain pari kertaa vuorokaudessa, iltaisin ja aamuyöstä.
Tasan viikko lopetuksen jälkeen tissit alkoivat olla tosi kosketusarat.
Nyt ne on hurjan kipeät. Ei pinkeät eikä ole punoittavia kohtia, mutta sisä- ja alapuolelta tuntuu kovemmat kohdat jotka todella kipeät. Olon helpottamiseksi kokeilin painaa kovia kohtia ja yhdestä kohtaa nänniä suihkusi vetisen näköistä nestettä/maitoa kun rinnan kovaa kohtaa puristi, ei edes lähellä nänniä. Pidin puristuksen vähän aikaa kovasta kohdasta kunnes pahin paine oli suihkunnut pois, tämän olen nyt toistanut kahtena päivänä (kerran päivässä, aamulla kun on niin kaamea kipu).
Kauankohan tätä tuskaa kestää? Ajattelin että ekat päivät olisi ne vaikeimmat mutta ei, nyt vasta viikko lopetuksen jälkeen alkoi tämä.

ihanaa kun oot viittinyt imettää niin pitkään.

Oma vauva 13 kk ja kahden kuukauden ajan olen pikkuhiljaa pudottanut imetyskertoja pois. Tällä hetkellä enää yksi jäljellä - aamu

No kyllä siinä mulla meni pari kuukautta ennenkuin maidon tuotanto oli vähentynyt niin paljon ettei tarvinnut enää tyhjennellä - mutta toisilla se menee parissa viikossa se pahin vaihe ohi. Kannattaa tyhjennellä tosiaan, ettei tule rintatulehdusta, kun pakkautuu...

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Oma vauva 13 kk ja kahden kuukauden ajan olen pikkuhiljaa pudottanut imetyskertoja pois. Tällä hetkellä enää yksi jäljellä - aamu

meni näköjään ihan vierestä. sitä se punaviini teettää :)
tsemppiä sulle varmaan täältä viisaita löytyy :)

Mulle tuli samoin kova kipu noin vko imetyksen lopettamisen jk. Kesti muistaakseni 3-4 vrk --- suihkussa vähän hieroin kovettumia ja sain vähän maitoa ulos. Sitten yhtäkkiä vaan toi kauhee kipu helpotti. Otin buranaakin 1 krt pv ja se helpotti. Imetin 1v 2kk.

Alkuperäinen kirjoittaja mie vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:

meni näköjään ihan vierestä. sitä se punaviini teettää :)
tsemppiä sulle varmaan täältä viisaita löytyy :)

Eiku tää oli ihana vastaus, kiitos! :)
Yleensä täällä saa kauheat haukut taaperon imetyksestä...

Ihailtavan pitkä imetys takana sulla, hatun nosto siitä :)

Ite lopetin 15 kuukauden imetyksen niin että oli enää aamu-päiväuni ja ilta -imetykset. Mulla kesti ainakin tosi pitkään ennen kuin pakotus lähti, ainakin 2-3 viikkoa pahinta jomotusta. Paras apu mulla löytyi kuumasta suihkusta ja kuumakääreistä! Joten suosittelen niitä.

Alkuperäinen kirjoittaja adora:
Ihailtavan pitkä imetys takana sulla, hatun nosto siitä :)

Ite lopetin 15 kuukauden imetyksen niin että oli enää aamu-päiväuni ja ilta -imetykset. Mulla kesti ainakin tosi pitkään ennen kuin pakotus lähti, ainakin 2-3 viikkoa pahinta jomotusta. Paras apu mulla löytyi kuumasta suihkusta ja kuumakääreistä! Joten suosittelen niitä.

Kiitos ja kiitos hyvistä vinkeistä! Lämpöhoitoa olenkin yrittänyt lämpimän suihkun muodossa mutta kuumakääreet kuulostaa hyvältä :)

Minulla reilun vuoden ikäisenä piti väkisten lopettaa, kun viisikin kertaa päivässä sitä halusi ja kaikki ruokahalu katosi ja päiväkotiiin lähtö lähestyi. Eli kerrasta poikki ja tissit tietty kipeet. Eli lypsä sen verran vain että pahin kipu helpottaa, ei paljon tai pitää yllä maidon tuotantoa. Laita keräkaalen lehtiä rintaliivien sisään, voi kaulimella koulia pehmeämmiksi(siis kaalia :) ) Ihanasti viilentää ja helpottaa kipua, niistä oikeasti apua. Mulla viikossa helpotti näillä konstein ja buranaa voi ottaa avuksi. Kaalia pidin myös useampana päivänä liiveissä.

Minä imetin tyttöä 2 ja puolivuotta. Nyt on jo toista kuukautta kun rinnat on kipeät. Aluksi heräsin yöllä hieromaan rintoja. Minulle paras apu on kun rasvaan rintoja ja hieron kovia kohtia. Tosi hitaasti näyttää helpottavan.

Yhteistyössä