Imetyksen lopetukseen vinkkejä, Kiitos!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tinttu83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Tinttu83

Uusi jäsen
20.09.2010
4
0
1
Meil kohta vuosikas neitokainen jota viel kolme kertaa vuorokaudessa imetän. Suunnitelmissa olisi lopettaa reilun vuoden ikään mennessä kokonaan. Onkelmana on vaan et miten saada juomaan muita maitoja kuin rintamaitoa!?!?! Korviketta maisteltiin melkein päivittäin pari kuukautta: ei uppoa sen enempää. Samaten olen jo jonkin aikaa kokeillu kevyt maidolla ja välillä rasvattomalla maidolla, sama homma, välillä ei suostu ees maistelemaan kun huomaa et ei ookkaan vettä lasissa ja jos suostuu maistelemaan ni muki lentää samaten eikä toista kertaa vahingossakaan suostu ottamaan.... Ja maitoa nyt jossain muodossa pitäs kummiski saada. Jugurtit ja muutkaan ku ei oikein kauheena maistu... :headwall:

Jotain pitäs keksiä ennen ku pystyy imetyksen kokonaan jättämään pois et neitokainen sais tarvittavan määrän kalsiumia...aaarghh, auttakkee hyvät ihmiset. Kaikki vinkit otetaan vastaan!! :attn:

Kohta palstamammat tulevat kertomaan sulle, mitä kaikkea haittaa normaalille lapselle on hylamaidosta, mutta sen avulla minä olen kolmen lapsen kanssa siirtynyt rinnalta pois (eivät ole huolineet tavallista maitoa ja korvikkeita en ole halunnut antaa vuoden ikäiselle). Noin kuukauden verran olen antanut jokaiselle makeaa hylamaitoa ja sitten on siirrytty tavalliseen. Imetyskertoja olen vähentänyt yhden kerrallaan, niin että lapselle tärkein tissittelyhetki on lopetettu viimeiseksi.

Ehdottomasti punaista maitoa ensin, lähimpänä äidinmaitoa. Tai mieluiten ehkä raakamaitoa jos sitä ois saatavilla. Äidinmaidossa on kuitenkin yli 5 % rasvaa ja siihen on lapsikin tottunut. Myöhemmin voit halutessasi siirtyä kevyempään, mutta noin pienelle en rasvatonta juottais. Iteksekin juon punaista ;)

no meillä imetyksen lopettelussa (11 kk) ei suostunut juomaan maitoa kun pieniä yksittäisiä hörppyjä, mutta vesi kelpasi pullosta. Ymmärräthän ettei se ole välttämätöntä että lapsi juo maitoa, vaan sä voit tehdä esim aamupuurot ja iltapuurot maitoon, tarjota rahkaa ja jugurttia sekä juustoa sekä me esim on noiden lisäksi annettu ihan kalkkipurutabletti. Ja todellakin meillä kokeiltu useampi kuukausi imetyksen lopetuksen jälkeen tarjota maitoa, mutta ei sitä juo...

ja se jäi vielä sanomatta, että niin neuvolan täti kun lastelääkärikin meille sano ettei se maidon juonti välttämätöntä ole...jos sen kalkin ja energian muutoin saa (taaperoillahan monesti tulee maidosta sitä energiaa myös...kun meidän suostuu juomaan vaan vettä)

Meillä oli kans sama onglema pojan kanssa. Tosin aloin vähentämään imetystä jo 10kk iässä jolloin ei tavallinen maito ollut edes vielä "sallittujen" listalla. Korvikkeet ei kelvannut, mutta sitten löytyi pelastus; piimä. :) Sitä poika sitten joi imetyksen ohella. Tavallinen maito alkoi maistumaan vasta reilusti yli vuoden ikäisenä kun ostin uudenmallisen nokkamukin. Tiedä sitten johtuiko siitä mukista vai mistä. ;)

Uusimmat

Yhteistyössä