imetyksen lopetus 1,5v

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meidän neiti 1,5v huutaa suoraa huutoo kun ei saa rintaa. Ei auta huomion kiinnittäminen muuhun, enkä tiedä mitä keksisi. Syliin kampeaa koko ajan,siinä heittäytyy selälleen ja alkaa etsimään rintaa paidan alta ja huutaa maioo maioo äitiiii!!!!
Päikkäreille mennessä ja iltasella olen antanut vielä, mutta nyt hän on alkanut vaatimaan päivälläkin. Mites tästä selvitään? Maito tai vesi ei kelpaa mukista eikä pullosta sillä hetkellä, vaikka muuten mukista juokiin.

annanko vaan huutaa vai mitä ihmettä?

oisko voinu lopettaa vähän aikasemmin..?

Kaikki pois kylmästi, unohtaa nopeesti, kun vaan sitkeesti kieltäytyy tissiä antamasta. Rankkaa on, mut itse en lähtis muulla tavalla vierottamaan, koska oma kokemus kertoo et se ei yksinkertaisesti toimi...

Alkuperäinen kirjoittaja anve:
käly lopetti 2½v:n imetyksen laittamalla rinnanpäihin valkopippuria ja selitti et maito on alkanu maistuun pahalta..

oon kans miettiny jotai tollast kokeilla. tars varmaan kokeilla meinaan jollain konstilla täst on loppu tultava

no huh huh, vähän turhan isoja lapsia tissille, tosiaan olis pitäny aikaa sit lopettaa! ite antaisin huutaa vaan ja selittäisin ettei sieltä enää tule noin isolle lapselle maitoa!

Minä meinaan vierottaa pojan (1v2kk) tissiltä alkaen tänään. Yöt on mennyt uudestaan ihan mahdottomiksi (kahden tunnin välein pitäisi imettää) ja mikään muu kuin tissi ei lohduta.

Mies on luvannut lohdutella poikaa ja minä siirryn pariksi yöksi vierashuoneeseen, ettei tule "vahingossa" otettua tissille, kun toinen niin itkee.

Mutta vähän hirvittää...

Meillä kans tyttö 1,5-vee ihan mahdoton tissiäinen edelleen. N. pari kuukautta sitten onnistuin sentään yöimetyksen lopettamaan ku yöt oli ihan mahdotonta tissin kanssa pelaamista mutta tää päivätissittely pitäs vielä pikkuhiljaa lopetella.

Esikoisen kanssa ne imetyskerrat vaan itsestään hiipui ja lopetettiin kokonaan puoltoista vuotiaana, luotin siihen että niin tämänkin kanssa. Muttamutta, niinpä ovat sisarukset erilaisia tässäkin asiassa. :)

Mä oon yrittäny vähentää imetyskertoja että en vaan yksinkertaisesti anna vaikka raivoaakin mulle sitten. Ei oo kivaa kummallekaan :( Tavallaan toivoisin että tää imetys loppuis lapsentahtisesti mutta toisaalta taas en enää ite niin välittäs koko touhusta. En tiiä mitä sitä keksis.

Kokeiltu on että selviää kyllä mainiosti vuorokauden ilmankin, olivat isänsä kanssa mummolassa yökylässä. Harkinnassa on yökyläilyttää uudelleen. Jospa siitä ois apua..

ps. Miksi ihmeessä pitäis sujuva imetys lopettaa 6-12kk iässä, siksikö että se on helppoa tai helpompaa molemmille? Siksikö että rintamaidon sijasta tuuppais korviketta tilalle vaikka ilmasta ja terveellistä ja tuorettakin on saatavilla. Aina ja kaikissa asioissa ei vaan pidä mennä sieltä mistä aita on matalin. Kyllä mun mielestä vuoden ikään asti imetys on ihan ehdoton juttu jos se vaan onnistuu.

Yhteistyössä