imetyksen lopetus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MaryJo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MaryJo

Vieras
meillä on 5 kk:n ikäinen pieni prinsessa ja kuukauden päästä ajattelin jättää tissin kokonaan pois. en vain oikein tiedä että miten sen jättäis pois... siis helppohan se on jättää pois, mutta tissithän täyttyy maidosta kun ei niitä tyhjennä...

tällä hetkellä imetän öisin, tai aamuyöllä kun vauva herää. menee siis nukkumaan n. 22-24 ja herää 05-06 aikoihin. imetän silloin ja sitten jatketaan vielä pari tuntia unia ja sitten imetän taas. päivällä imetän 2-3 kertaa. maitoa ei muutenkaan tule kovin paljon, joka imetyksen jälkeen pitää antaa lisämaitoa n. 100-160 ml.
kiinteitä on maisteltu jo kuukausi ja velliäkin annan ennen nukkumaan menoa.

eli siis, miten imetyksen lopettaminen kannattaisi tehdä? vinkkejä ja omia kokemuksia?

Kun rinnat täyttyy maidosta, mutta ei tyhjene (vähän voi lypsää/imettää pahimman pakotuksen pois) niin maidontuotanto vähenee itsestään. Eli vähennät imetyskertoja, niin maitokin vähenee. meillä meni 2 vk/ 1 kk imetyksen poisjäämiseen kokonaan.

Hei!

Lopetin maidon pumppaamisen tässä kuukausi sitten. Lääkärin ohjeen mukaan pitkitin pumppausvälejä mahdollisimman pitkään, kuitenkin niin ettei rintoihin tullut niin kovia paakkuja ettei maitoa saanut enää ulos. Pari viikkoa meni kunnes sain runsaan maidontulon loppumaan. Hormonit hyrräsivät, olin kärttyinen ja kärsin mummohiestä mutta nopeasti alkoi helpottaa :)

Edellisen kanssa olen samoilla linjoilla tuon pumppaamisen kanssa. Mutta sitä vaan, että itse kyllä en jättäisi imetystä pois kun syö vielä 5-6 aikaan (tai no en muutenkaan lopattaisi noin pienen imetystä jos ei ole mitään pakottavaa syytä), helpompi on imettää kun lähteä pulloa lämmittämään.

Mä lopetin just imetyksen kun tyttö on nyt 1v.1kk kohta ja menee pian hoitoon. Lopetin pikkuhiljaa eli jätin aina yhden kerran pois ja sitten imetin taas viikon verran ja taas vähensin kunnes ei ollut enää kertoja joista vähentää :) Ei tavinnut pumpata eikä rinnat tulleet kipeeksi kun pikkuhiljaa lopetti ja maito siten väheni.

mä lopetan siksi imetyksen sillon 1/2 vuoden iässä kun ei mulla muutenkaan tuu paljo maitoa. joka kerta joutuu silti antaan pullosta lisää. jos riittäisikin hyvin oma maito niin imettäsin kyllä pitempään.

Yhteistyössä