Imetyksen uudelleen aloitus? Apuja!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "surku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"surku"

Vieras
Minä lopetin imettämisen ehkä noin 1kk sitten ja nyt harmittaa ihan kamalasti :'( Tahtoisin aloittaa uudelleen imettämisen niin onko mitään vinkkejä miten saisi maidon uudelleen tulemaan? Kun tissistä puristaa niin kyllä sieltä vähän maitoa ruutaa mutta kun kokeilin imettää niin tuntu ettei sitä maitoa tule ja ei se imetys enää samalta tuntunu :(

Kyllä imetämisen voi saada uudestaan käyntiin, mutta se vaatii vain aikaa ja kärsivällisyyttä. Minkä ikäinen vauvasi on? Kannattaa antaa vauvan olla mahdollisimman paljon rinnalla, ja hyljätä tutti ainakin vähäksi aikaa. Maitoa ei varmasti aluksi paljoa tule, mutta muutamassa päivässä maitomäärä lisääntyy. Kannattaa ensin imettää ja sitten antaa pullosta maidot ja lypsääkkin voit niin kiihdytät maidon tuloa. Jos vauva vain huolii rinnan niin ainakin osittain imetykselle on mahdollista hyvinkin päästä!
Kun maitoa alkaa tulla niin kannattaa kääntää niinpäin, että annat lisämaidon ennen imetystä, näin vauva oppii että rinnasta voi tulla tyytväinen ja kylläinen olo ja jaksaa olla rinnalla.
Tsemppiä. Käy paikkakuntasi imetystukiryhmässä!

Ainoa keino taitaa olla pumppailla ja imettää mahdollisimman usein. Riippuu sitten lapsesta, että jaksaako roikkua tissillä kuinka paljon ilman tulosta. Maitoa nostaa esim. kalja ja lämpimät kääreet yms. mutta en tiedä vaikuttaako se ainoastaan imetyksen alussa? Kannattaa myös juoda runsaasti, siis vaikka vettä tai laimeaa mehua.

Mulla oli huonosti tissillä viihtyvä vauva ja meillä ainakin on tosi paljon auttanut ihokontakti ja lähekkäin köllöttely, se on myös nopeuttanut mulla herumista kun sekin jossain vaiheessa viivästyi vauvan haluttomuuden takia. Eli joku leffa pyörimään ja sohvalle/sänkyyn vauva vaippasilllan ja itse yläosattomissa ja sitten köllötellään vieretysten, tai vähän isommalle voi ottaa sinne vaikka lelun tai muun ihmeteltäväksi.

Yhteistyössä